Pinbot

Wat is de waarde van een kast op dit moment?
Gebruikersavatar
stEmE
Berichten: 1180
Lid geworden op: 01 okt 2011, 17:34
Real name: Steven Meeussen
Locatie: Belgium

Pinbot

Bericht door stEmE » 03 dec 2011, 14:26

Ik heb vroeger wat uurtjes gespendeerd op een pinbot in 'Den Herberg' in Kapellen en ben erover aan't denken er zelf eentje bij de verzameling bij te plaatsen (kwestie van nostalgie :D ). Iemand enig idee wat die tegenwoordig mogen kosten?
Groetjes,

Steven
Het verschil tussen een oude auto en een oldtimer : als je je begint af te vragen of je de olie zou verversen of ineens de volledige wagen...
http://www.huisbaeyens.be (toneelkostuums en feestartikelen)

Gebruikersavatar
zwartepanter
Berichten: 6150
Lid geworden op: 14 aug 2011, 11:34
Real name: Stefan Verhoelst
Locatie: Belgium

Re: Pinbot

Bericht door zwartepanter » 03 dec 2011, 16:25

Zo'n 400euro?

Gebruikersavatar
Mentara
Berichten: 841
Lid geworden op: 08 okt 2012, 12:18
Real name: Maarten Lemey
Locatie: Belgium

Re: Pinbot

Bericht door Mentara » 14 okt 2012, 13:55

Zijn er dingen waarop gelet moet worden bij eventuele aankoop? En is 400 Euro nog steeds zowat de gangbare prijs?
gameroom: Lethal Weapon 3 - Maverick - Big Guns - Big Buck Hunter - Shrek - Candyman - Cosmic Blast Jukebox - 2x Mame cabinet - Photoplay Spirit - darts

Gebruikersavatar
glenn pellis
Berichten: 2350
Lid geworden op: 14 aug 2011, 09:13
Real name: glenn pellis
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Pinbot

Bericht door glenn pellis » 14 okt 2012, 13:57

is rosmalen stond er een van flipcoin

kostte 700 euro, zag er redelijk uit, maar miste de topper (lichtbak) op de kopkast

ik denk dat 400 euro aan de lage kant is in goed werkende staat, maar 700 is dan weer teveel

ik gok zo tussen de 500 a 600 euro max
Creature from The black lagoon ,taxi ,Whirlwind, The Shadow ,Road Show, dr who,dolly parton, F-14 tomcat, game of thrones, sttng

Gebruikersavatar
Mentara
Berichten: 841
Lid geworden op: 08 okt 2012, 12:18
Real name: Maarten Lemey
Locatie: Belgium

Re: Pinbot

Bericht door Mentara » 14 okt 2012, 14:05

Thanks Glenn. :-)
gameroom: Lethal Weapon 3 - Maverick - Big Guns - Big Buck Hunter - Shrek - Candyman - Cosmic Blast Jukebox - 2x Mame cabinet - Photoplay Spirit - darts

Gebruikersavatar
zwartepanter
Berichten: 6150
Lid geworden op: 14 aug 2011, 11:34
Real name: Stefan Verhoelst
Locatie: Belgium

Re: Pinbot

Bericht door zwartepanter » 15 okt 2012, 10:35

Yep, 500euro zoiets.

Gebruikersavatar
taito6581
Berichten: 546
Lid geworden op: 16 aug 2011, 19:24
Real name: Peter Smets
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Pinbot

Bericht door taito6581 » 15 okt 2012, 11:00

Idd - zie je vaak voor 7-800 euro maar daarvoor mag'm uit de doos komen.
realistisch 6 a 700, dit laatste dan met een backglass in prima staat en een skillshot die niet gebroken/gebarsten is.
http://www.consolekabels.be/
+ : RBC / F14 / MIL / BK2K / WW / XN / FP / P*B
- : HS / CLN / WWFRR / TGHS2 / FT / FG / TX / SWEP1 / WD / J*B / HUR / ST25 / BDK / RFM / FH / TFTC / DE-SW / SST

Gebruikersavatar
Pascal
Berichten: 5768
Lid geworden op: 09 aug 2011, 21:14
Real name: PVW
Locatie: Belgium

Re: Pinbot

Bericht door Pascal » 15 okt 2012, 11:03

der staat een redelijke mooie op 2dehands of kapaza

Gebruikersavatar
zwartepanter
Berichten: 6150
Lid geworden op: 14 aug 2011, 11:34
Real name: Stefan Verhoelst
Locatie: Belgium

Re: Pinbot

Bericht door zwartepanter » 15 okt 2012, 11:05

Pascal schreef:der staat een redelijke mooie op 2dehands of kapaza
Sst...! :mrgreen: :angel:

Frederik
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 feb 2013, 21:53
Real name: Frederik Bral
Locatie: Belgium

Re: Pinbot

Bericht door Frederik » 12 feb 2013, 13:03

is de prijs van 600-700 nog steeds van kracht? of is er enige verandering in waarde geweest ondertussen?

staat in de geburen 1'tje te koop en ben aan't twijfelen, wil enkel wel weten of de prijs cava is of niet :)

Gebruikersavatar
Pascal
Berichten: 5768
Lid geworden op: 09 aug 2011, 21:14
Real name: PVW
Locatie: Belgium

Re: Pinbot

Bericht door Pascal » 12 feb 2013, 13:15

als hij heel mooi is vind ik 600 te doen
de meeste hebben speelveldschade voor het vizier en een stukje af op de rode skillshot ramp

Frederik
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 feb 2013, 21:53
Real name: Frederik Bral
Locatie: Belgium

Re: Pinbot

Bericht door Frederik » 12 feb 2013, 13:21

Pascal schreef:als hij heel mooi is vind ik 600 te doen
de meeste hebben speelveldschade voor het vizier en een stukje af op de rode skillshot ramp
volgens de uitleg staat die effectief proper in orde, is gerestaureerd geweest, alle stukken die enige schade hadden waren vervangen heeft hij me gezegd, zal 't sowieso eerst eens goed moeten bezien in real life, alé, ga eerst al eens horen naar z'n prijs, als't meer als die 600€ is zal'k het best laten zeker? 'm sprak over prijs overeen te komen, majah, heb gevraagd dat hij z'n richtprijs eens zegt, dan weet'k al of't de moeite zou zijn of niet,

alvast al bedankt voor de info

Gebruikersavatar
flippers.be
Berichten: 2200
Lid geworden op: 14 aug 2011, 14:31
Real name: AE
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Pinbot

Bericht door flippers.be » 12 feb 2013, 15:02

Denk dat die prijs nog altijd reeel is.
Meer dan 600 hangt er van af hoe mooi hij is (als er echt veel vernieuwd is en er niks schade te zien is) en hoe graag je hem wil. Denk dat wat tegenwoordig voor 500 a 600 verkocht wordt de 'normale slijtagesporen' heeft..

Maar best eerst een richtprijs horen dat je daar niet komt en te horen krijgt dat hij minstens 1500 moet gaan :lol:
Laatst gewijzigd door flippers.be op 12 feb 2013, 15:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Frederik
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 feb 2013, 21:53
Real name: Frederik Bral
Locatie: Belgium

Re: Pinbot

Bericht door Frederik » 12 feb 2013, 15:57

flippers.be schreef:Denk dat die prijs nog altijd reeel is.
Meer dan 600 hangt er van af hoe mooi hij is (als er echt veel vernieuwd is en er niks schade te zien is) en hoe graag je hem wel. Denk dat wat tegenwoordig voor 500 a 600 verkocht wordt de 'normale slijtagesporen' heeft..

Maar best eerst een richtprijs horen dat je daar niet komt en te horen krijgt dat hij minstens 1500 moet gaan :lol:
inderdaad, 't is dat da'k er ook van denk, als 'm er al veel teveel van vraagt is't de moeite niet van te gaan kijken

Frederik
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 feb 2013, 21:53
Real name: Frederik Bral
Locatie: Belgium

Re: Pinbot

Bericht door Frederik » 12 feb 2013, 21:41

'k heb een reactie gekregen,

't blijkt om iemand te gaan die een zaak heeft in restauratie van flipperkasten en consoorten, de kast is door hem volledig gerestaureerd, blijkt om een prototype van de pinbot te gaan, hij zegt dat de originele prototype stickers van Williams er nog in hangen,

enkel vraagt hij der wel 900€ van, en da's het minimum zegt hij, iemand meningen of dit eventueel toch interessant zou zijn mits het een prototype is, en de kast 100% gerestaureerd is? 'k vermoed dat het toch iets teveel is? 300€ meer dan de waarde die ze normaal waard is.

Gebruikersavatar
g94
Berichten: 2804
Lid geworden op: 09 aug 2011, 09:15
Real name: Pascal Leroy
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Pinbot

Bericht door g94 » 12 feb 2013, 23:27

Zouden we hier te maken hebben met iemand die misbruik probeert te maken van de onwetendheid of onervarenheid van een beginner in de hobby? :tongue: Me dunkt, als het een echte proto zou zijn en volledig gerestaureerd, dat die dan wel wat meer dan 300 Euro extra zou moeten kosten. Pak misschien iemand mee die er wat meer van kent als je zou gaan kijken...

Gebruikersavatar
flippers.be
Berichten: 2200
Lid geworden op: 14 aug 2011, 14:31
Real name: AE
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Pinbot

Bericht door flippers.be » 13 feb 2013, 08:41

Effe op RGP gezocht en blijkbaar zijn er pinbots gemaakt waarvan de sound rom een labeltje proto1 en proto6 had.
Proto1 stickertje duidt misschien op een prototype maar misschien gewoon op early production (eerste paar 100 machines).
Proto6 is niet zeldzaam en zeker early production of zelfs een groot deel van de gewone run.
Verschillen qua speelveld oid zouden er niet zijn

Heb ook 1 post gevonden over gameroms waar 'prototype' op het label staat.

Meer info over echte prototypes of de bv verschillen op het speelveld heb ik niet gevonden.

Mijn gedacht over zg. prototype pinbot: ik denk dat WMS gewoon niet klaar was met de roms toen de productie begon en daarom de L1 versie niet in alle geproduceerde machines is in gestoken, maar de eerste honderden of misschien duizend nog met prototype roms in geinstalleerd werden..
Een echte prototype in de zin van het woord (testmachine van in de fabriek) zal het niet zijn. (of de kans is toch heeeeel klein).

Een meerwaarde betalen omdat er prototype roms geinstalleerd zijn zou ik niet doen.
900 euro. Tja, dan hangt de prijs af van hoe mooi hij is. Wat ze met gerestaureerd bedoelen.
Gewoon poetsen enz maar als de kast nog slijtage heeft, tja, dan is het te duur.
Is de kast echt heel mooi en niks op aan te merken (bv geen krassen op de cabinet omdat die ook zijn bijgewerkt, geen slijtage op het speelveld, alle plastics goed, enz) dan is het te overwegen.

Frederik
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 feb 2013, 21:53
Real name: Frederik Bral
Locatie: Belgium

Re: Pinbot

Bericht door Frederik » 13 feb 2013, 17:08

al heel hartelijk bedankt voor alle tips, maar zo te horen is de kans klein dat het een prototype zou zijn,

dit was hetgeen hij mij mailde als info:

"dag frederik de flipperkast staat nog te koop dit omdat ik voet bij stuk hou aan men laagste prijs 900 euro ,de kast is volledig herdaan ,zelf zijn we prof in deze branche dus hier is niet aan gekloot gewoon herdaan volgens de regels van het vak ,enkel de milar is niet veranderd maar voor 90 procent goed ik laat dit zelf over aan andere (de plastick coating ) anders zou deze prijs van de kast te hoog liggen voor zen huidige marktwaarde ,1 ding is zeker u gaat ver mogen zoeken om hem in deze staat te vinden aangezien het jaartal 1985 86 ,deze kast is een specialleke bij het verwijderen van de mpu merkten wij op dat het gaat om 1 van de prototypen van pin bot ,de orginéle prototype williams stikkers zijn aanwezig mvg lucky games "

dus zou kunnen dat het over die stickers gaat waar flippers.be het over heeft?

'k ga er nog eens goed over denken, 'k wil niet overhaast een kast kopen voor teveel geld.

Gebruikersavatar
glenn pellis
Berichten: 2350
Lid geworden op: 14 aug 2011, 09:13
Real name: glenn pellis
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Pinbot

Bericht door glenn pellis » 13 feb 2013, 17:27

Frederik schreef:al heel hartelijk bedankt voor alle tips, maar zo te horen is de kans klein dat het een prototype zou zijn,

dit was hetgeen hij mij mailde als info:

"dag frederik de flipperkast staat nog te koop dit omdat ik voet bij stuk hou aan men laagste prijs 900 euro ,de kast is volledig herdaan ,zelf zijn we prof in deze branche dus hier is niet aan gekloot gewoon herdaan volgens de regels van het vak ,enkel de milar is niet veranderd maar voor 90 procent goed ik laat dit zelf over aan andere (de plastick coating ) anders zou deze prijs van de kast te hoog liggen voor zen huidige marktwaarde ,1 ding is zeker u gaat ver mogen zoeken om hem in deze staat te vinden aangezien het jaartal 1985 86 ,deze kast is een specialleke bij het verwijderen van de mpu merkten wij op dat het gaat om 1 van de prototypen van pin bot ,de orginéle prototype williams stikkers zijn aanwezig mvg lucky games "

dus zou kunnen dat het over die stickers gaat waar flippers.be het over heeft?

'k ga er nog eens goed over denken, 'k wil niet overhaast een kast kopen voor teveel geld.
das die van Hamme zeker?

ik zou zelf ook voet bij stuk houden en niet veel meer dan 600€ uitgeven...

die bakken dateren al van midden jaren 80, perfect vind je ze niet meer, het lijkt mij sterk als het speelveld van den deze zonder insertschade of slijtage is...
Creature from The black lagoon ,taxi ,Whirlwind, The Shadow ,Road Show, dr who,dolly parton, F-14 tomcat, game of thrones, sttng

Gebruikersavatar
MeesterPieter
Berichten: 541
Lid geworden op: 16 mei 2012, 22:00
Real name: MeesterPieter
Locatie: The Netherlands

Re: Pinbot

Bericht door MeesterPieter » 13 feb 2013, 19:18

hij zegt t zelf al, hij komt er niet vanaf omdat ie er teveel voor vraagt
de flipperkast staat nog te koop dit omdat ik voet bij stuk hou aan men laagste prijs 900 euro
Back to the Future
Arduino zelfbouw project

Frederik
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 feb 2013, 21:53
Real name: Frederik Bral
Locatie: Belgium

Re: Pinbot

Bericht door Frederik » 13 feb 2013, 22:57

glenn pellis schreef:das die van Hamme zeker?

ik zou zelf ook voet bij stuk houden en niet veel meer dan 600€ uitgeven...

die bakken dateren al van midden jaren 80, perfect vind je ze niet meer, het lijkt mij sterk als het speelveld van den deze zonder insertschade of slijtage is...
ja, 't is die van Hamme, 't is gelijk je zegt, 't blijft een oude kast, 'k ga er geen 900€ aanhangen als de waarde mer rond de 600€ ligt :tongue: , 'k zal nog wel es verder zien naar andere kaskes, 'k heb tijd, 't is niet dattek persé morgen al een flipper moet hebben, kan momenteel nog verder met m'n Jubilee :) ,

iedereen alvast bedankt voor alle handige tips, da's het mooie van zo'n forum met kenners die nog zo vriendelijk zijn van een mens te helpen :good:

Gebruikersavatar
Kuroto
Berichten: 597
Lid geworden op: 15 aug 2011, 01:51
Real name: Steve Gilissen
Locatie: Belgium

Re: Pinbot

Bericht door Kuroto » 15 feb 2013, 15:55

Prototype zou ik mij niet te veel op baseren eigenlijk.
Die stickers kunnen makkelijk nagemaakt worden.

En ja, 't is en blijft een oude kast.
Als je een vind met een perfect speelveld etc da's iets anders.

Maar de meesten hebben hier en daar altijd wel schade.
Gameroom: WWFRR // BK2K // ROCK // ARENA // HOLLYWOOD HEAT // Sega NAOMI Universal Cabinet (MAME)

Gebruikersavatar
demessias
Berichten: 20
Lid geworden op: 16 feb 2014, 16:22
Real name: Luc

Re: Pinbot

Bericht door demessias » 22 feb 2014, 00:24

Wat is de prijs momenteel voor een mooie Pinbot?
Is die echt 1400-1600 waard? :wtf: :evil:

Gebruikersavatar
Richard Baan
Berichten: 3849
Lid geworden op: 16 aug 2011, 09:20
Real name: Richard Baan
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Pinbot

Bericht door Richard Baan » 22 feb 2014, 12:25

Nee, 600 lees ik hier (wel een jaar terug). Maar veel meer zou ik er ook niet voor geven.
Don't take life so seriously... It's not permanent.

http://pinball.beautyvof.com/

Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets

Gebruikersavatar
diesel64
Berichten: 2116
Lid geworden op: 14 aug 2011, 11:40
Real name: Kristof
Locatie: Belgium

Re: Pinbot

Bericht door diesel64 » 22 feb 2014, 12:29

Voor mij mag hij voor 600 euro toch al in serieus goede staat zijn, hoor.
No shirt. No shoes. No pinball.

Plaats reactie