Virtual pinball project

Alles wat Pinball simulatie/emulatie te maken heeft, VP, FP etc...
Plaats reactie
Iwein
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 mar 2020, 20:04
Real name: Iwein van Caelenberg

Virtual pinball project

Bericht door Iwein » 07 mar 2020, 01:15

Hier maar even wat posten;-)

Volgens mij kwamen de eerste virtual pinballs zo ongeveer 10 á 12 jaar geleden op de markt en stonden er toen ook wel eens op de beurs in Hasselt.

Nu staat de computertechniek een stuk verder en is het zelfs mogelijk om lekker te flipperen op zo'n kast. Aangezien we het flipperen hier in huis steeds meer gingen missen had ik even een proefopstelling gemaakt met een oudere game pc en een 42" ips monitor als speelveld om te zien hoe het speelt. Het beviel zo goed dat er dus een vp in aanbouw is. Voorlopig is er een soort van cabinet gemaakt om iets uitgebreider te kunnen testen en staat er een 32" tatung monitor op als kopkast.

Mocht ik op korte termijn niet aan een widebody cabinet kunnen komen dan maak ik zelf wel een futuristische versie;-)

Iwein

Iwein
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 mar 2020, 20:04
Real name: Iwein van Caelenberg

Re: Virtual pinball project

Bericht door Iwein » 10 mar 2020, 20:03

De voorlopige opstelling:
PSX_20200310_195710.jpg
42 inch ips voor het speelveld en 32 inch voor de kopkast.
32 inch is groot maar het geeft wel een wauw effect bij originals zoals harry potter e.d.

Iwein

Iwein
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 mar 2020, 20:04
Real name: Iwein van Caelenberg

Re: Virtual pinball project

Bericht door Iwein » 28 mar 2020, 14:34

Even wat updates.

Cabinet staat op flipperpoten.
Bewegingssensor geplaatst waardoor alle stoten, duwen e.d. ook invloed heeft op de bal.

Nog steeds op zoek naar een wide body donor kast om een tweede virtual pinball te bouwen. Heb niet voor niets 2 42" inch monitoren gekocht ;)

Iwein

Iwein
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 mar 2020, 20:04
Real name: Iwein van Caelenberg

Re: Virtual pinball project

Bericht door Iwein » 06 apr 2020, 18:57

Nieuwe update:

DOF werkt nu en dus is kan je nu ook de flippers en slingshots horen en voelen. Het voelt nu weer wat echter aan.

Heb ook een widebody cabinet gevonden moet het nu enkel nog naar hier kunnen krijgen.

Iwein

Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2222
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Virtual pinball project

Bericht door Cenobyte » 24 jun 2020, 17:27

Wat is dat virtuele flipperen toch gaaf geworden he? 8-)

Ik heb (in een malle bui) een fraaie virtuele flipperkast aangeschaft en ben meteen verslaafd geraakt aan het digitale flipperen. Man, wat is het tegenwoordig realistisch geworden met al die extra voorzieningen die je echte trillingen laten voelen en horen en de flippergeluiden, bolrolgeluiden en zelfs muntinworpen laten voelen door trillingen.

Ik ben nu zoetjesaan kasten aan het toevoegen en zit inmiddels al op meer dan 100 werkende flipperkasten.

Hoe ver staat het met jouw project inmiddels?
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

Plaats reactie