testers VP gezocht

Alles wat Pinball simulatie/emulatie te maken heeft, VP, FP etc...
Gebruikersavatar
flippers.be
Berichten: 2200
Lid geworden op: 14 aug 2011, 14:31
Real name: AE
Locatie: Belgium
Contacteer:

testers VP gezocht

Bericht door flippers.be » 04 mei 2016, 08:41

Ik ben nog eens begonnen met Freewpc. Voor wie dat niet kent, dat is software waarmee je nieuwe spelregels kan maken die je compileert naar een standaard wpc rom. Die kan je uiteindelijk in de kast installeren (zonder extra hardware te kopen zoals voor p-roc nodig is) of bv in visual pinball spelen.
Jaren geleden ben ik ermee begonnen voor CC maar wegens allerlei omstandigheden mee gestopt.Om er terug in te komen ben ik nu begonnen met Whitewater.

Heb geen idee of ik dat ooit ga afwerken (kan altijd zijn dat ik technisch tegen iets aan bots waardoor ik vast zit) en 't is een project van lange duur.. wil er ook nog niet te veel reclame om maken dat ik er mee bezig ben.
Ik kan aan testers niet garanderen dat het uiteindelijk een afgewerkt product gaat opleveren, kan zijn dat er technisch iets opduikt waardoor ik vast zit, of dat ik gewoon geen tijd/interesse meer ga hebben na een tijdje..

Hierbij zoek ik nu hulp. Als er mensen willen testen in VP dan hoor ik het graag.
Het is niet heel veel werk - niet dagelijks ofzo, eerder om de week dat er een nieuwe versie komt, maar wel een werk dat enkele maanden zal duren. Momenteel is het vrij basic - switchen sturen lampjes aan, maar echte modes zitten er nog niet in, niets van muziek wordt afgespeeld, geen dmd animaties (enkel soms wat tekst). Die afwerking zal enkel gebeuren als de spelregels goed in elkaar zitten. Het testen nu is daarom nogal saai (wauw dat lampje gaat nu aan of uit)..

Je zal de spelregels geleidelijk zien groeien en kan feedback geven en dingen testen.
Het testen houdt 2 stukken in, enerzijds elke functionaliteit apart testen op zoek naar bugs (bv de kickback gaat aan door de 3 rode targets te schieten, het lampje van de in/outlanes beweegt met de flipperknoppen, .. ), anderzijds kan je mee de spelregels in hun geheel evalueren en met ideeen komen.

Een voorbeeld is dat ik nu de modes in de whirlpool maar actief maak nadat je de river letters hebt gespeld.
Maar ik moet nog iets verzinnen voor de class2 tem class6 river (wat die omhoog laat doen en waarvoor ze staan).
Ik had eerst gedacht van de 3 rode targets een whirlpool mode te laten selecteren, maar denk dat als je die moet aanschieten je de flow meer breekt dan wanneer je de river targets moet aanschieten (die kan je ook met de inlanes spellen).
Input van wedstrijdspelers die veel rulesheets in detail kennen, wordt ook altijd geapprecieerd.
Zo'n keuze wil ik niet theoretisch houden en enkel over discussieren, ik wil dan in VP testen wat beter aanvoelt.

Wie wil meehelpen met de rom te testen in VP, of ideeen heeft voor spelregels of graag daarover discussieert, geef maar een seintje :)

Plaats reactie