Sega rally grafisch probleem

Vragen en antwoorden over de technische kant van arcadekasten
Plaats reactie
wietse
Berichten: 28
Lid geworden op: 26 aug 2013, 14:19
Real name: wietse

Sega rally grafisch probleem

Bericht door wietse » 07 jun 2014, 08:44

Hallo,

Ik heb een maand of 8 geleden een sega twin racer gekocht waarvan de linkerkant het scherm niet werkte, nu had ik een cga/ega to vga converter gekocht en deze aangesloten op een vga scherm. Nu had ik terug beeld op beide kanten. Nu vorig weekend wil ik alles terug eens testen en een gepast lcd scherm inbouwen en krijg ik geen beeld door mijn converter wat ik raar vond. Daarna heb ik de linkerkant op de rechtermonitor aangelsloten. Ik kreeg beeld maar alles sloeg door elkaar het beeld flikkerde enorm, en proberen met de monitor chassis proberen af te regelen niets helpt, ik vermoed dat er iets mis is met de printplaten in de cage. Ik heb ook de cage van de linkerkant uitgehaald en volledig op de rechterkant gestoken. Er is ook niets mis met de kabels van het scherm naar de cage, die zijn allemaal uitgetest.

Nu is mijn vraag wat kan nog proberen om goed beeld te krijgen, is het een optie om in de cage iedere printplaat afzonderlijk eens te wisselen om te weten welkeen defect is of kan ik 1 printplaat in het bijzonder uit testen of moet ik op zoek naar een andere cage voor mijn sega rally?

Alvast bedankt om te lezen

Gebruikersavatar
Jiggy
Berichten: 728
Lid geworden op: 21 jun 2012, 08:22
Real name: Jiggy
Locatie: The Netherlands

Re: Sega rally grafisch probleem

Bericht door Jiggy » 11 jun 2014, 07:48

Wat zie je precies?

Errors in de 3D beelden of in de 2D beelden?
Zie je wazige figuren/driehoeken door het beeld heen? Zijn de auto's misvormd?

wietse
Berichten: 28
Lid geworden op: 26 aug 2013, 14:19
Real name: wietse

Re: Sega rally grafisch probleem

Bericht door wietse » 12 jun 2014, 15:45

hallo,

het is niet echt een grafische error, het beeld schimmert enorm, het rare eraan is dat het goed gewerkt heeft en nu plots niet meer, ik heb een filmpje gemaakt, de eerste 10 seconden is met de ground kabel in op de monitor chassis en de laatste 10 seconden met de ground kabel uit. ik dacht dat het de aarding was, maar ik heb de spel cages van kan verstoken en het blijft hetzelfde
http://youtu.be/Ozx-AXNimVQ

wietse
Berichten: 28
Lid geworden op: 26 aug 2013, 14:19
Real name: wietse

Re: Sega rally grafisch probleem

Bericht door wietse » 17 jun 2014, 09:51

na wat uittesten en de printplaten te verwisselen, weet ik dat het probleem zit in de model2 a-crx video bd printplaat. ik heb het filmpje eens getoond aan een vriend van mij en die vermoed dat mijn horizontale sync defect is. hij denkt als we het stukje die daarvoor zorgt op de printplaat vervangen alle zou opgelost zijn? of zou ik beter een ander video board zoeken?

Afbeelding

Gebruikersavatar
Jiggy
Berichten: 728
Lid geworden op: 21 jun 2012, 08:22
Real name: Jiggy
Locatie: The Netherlands

Re: Sega rally grafisch probleem

Bericht door Jiggy » 17 jun 2014, 12:49

Neem aan dat je op het chassis al geprobeerd hebt aan de sync knoppen te draaien?
Dit ziet er inderdaad wel uit als een sync probleem, een defect (of deels defect) Model 2 video board, veroorzaakt niet dit soort beeld (ziet er dan weer anders uit)

wietse
Berichten: 28
Lid geworden op: 26 aug 2013, 14:19
Real name: wietse

Re: Sega rally grafisch probleem

Bericht door wietse » 17 jun 2014, 12:53

Ja heb al alle knoppen van de chassis proberen bij te regelen maar niets helpt, ik heb ook alle kabels en printen gewisselt enzo met de goeie kant maar het blijft bij die videoboard fout lopen

Gebruikersavatar
Jiggy
Berichten: 728
Lid geworden op: 21 jun 2012, 08:22
Real name: Jiggy
Locatie: The Netherlands

Re: Sega rally grafisch probleem

Bericht door Jiggy » 17 jun 2014, 12:57

Wacht even, ik zie net dat je een LCD ingebouwd hebt.

Je doet dit waarschijnlijk met een cga2vga converter, daar kan je ook e.e.a. op inregelen, heb je daar al naar gekeken?

wietse
Berichten: 28
Lid geworden op: 26 aug 2013, 14:19
Real name: wietse

Re: Sega rally grafisch probleem

Bericht door wietse » 17 jun 2014, 12:59

De bedoeling is om aan de linkse kant een lcd in te steken met een cga tovga adaptor, maar als ik deze nu aansluit met het videoboard die slecht beeld heeft, zeg de cgatovga dat er geen signaal binnenkomt. Dus heb ik alles op de kant waar ik nog een beeldbuis heb zitten uitgetest

wietse
Berichten: 28
Lid geworden op: 26 aug 2013, 14:19
Real name: wietse

Re: Sega rally grafisch probleem

Bericht door wietse » 25 jun 2014, 20:05

dus nu ben ik op zoek naar een vervang model 2a crx video bd bord of iemand die mijn videoboard kan herstellen( heeft een h sync probleem) of iemand die de schema's heeft en die soms wil delen ?

alvast bedankt

Gebruikersavatar
Arcadia Amusements
Berichten: 135
Lid geworden op: 24 aug 2011, 22:45
Real name: Peter Smets

Re: Sega rally grafisch probleem

Bericht door Arcadia Amusements » 27 jun 2014, 11:22

Wij herstellen deze printen.

www.arcadia-amusements.com

Plaats reactie