Verkoper flippers.be (Aeneas)

Voor alles wat niets met de games te maken heeft.
Brainstorm
Berichten: 21
Lid geworden op: 16 feb 2016, 10:56
Real name: M
Locatie: Belgium

Re: Verkoper flippers.be (Aeneas)

Bericht door Brainstorm » 08 nov 2018, 14:29

Zo denk ik er dus ook over, is achteraf makkelijk zeggen maar een voorschot was geen probleem geweest. Helaas heeft hij hier niet om gevraagd.
Jack schreef:Los van deze specifieke situatie vind ik het wel een kwalijke evolutie dat er velen van mening zijn: die wat als eerste aan de deur staat met cash heeft 'm.

Dit kan voor mij ook perfect. Maar dan moet je dat zo zeggen en geen reservering toestaan.
Ik begrijp dat er al veel verkopers teleurgesteld achtergebleven zijn met reserveren waar dan niks van komt...vraag dan een voorschot over te schrijven voor een echte reservering over langere tijd.

Een woord is voor mij nog altijd een woord. Als ik met iemand iets overeengekomen ben dan is het ook een deal. Of er nu iemand anders sneller of met meer op te proppen kan komen of niet.

Er zijn precies ook veel mensen die vinden dat je de dag zelf maar moet gaan afhalen.
Sorry hoor, maar niet iedereen heeft a onmiddellijk de tijd en b een auto die groot genoeg is of remork ter beschikking.
Ik moet ook altijd een vriend zijn remork vragen. Dan kan het al eens een week duren eer je er om kan gaan. Moet je daardoor dan alles mislopen omdat er iemand anders een uur later daar kan zijn? Deal is deal.

Opnieuw: los van deze situatie. Ik heb niet alles gelezen dus oordeel hier niet.

Gebruikersavatar
Gunske
Berichten: 448
Lid geworden op: 25 aug 2011, 11:26
Real name: Kevin Guns
Locatie: Belgium

Re: Verkoper flippers.be (Aeneas)

Bericht door Gunske » 08 nov 2018, 14:32

@Jack;
Onder ons reserveren is geen probleem, maar ik denk dat iedereen hier, het marktplaats gezeik al heeft mogen meemaken. Fck them btw.

Wat "hij heeft geen voorschot gevraagd?"
Jij kunt ze niet onmiddellijk gaan ophalen, dus jij moet ze opzij laten zetten met voorschot! Omgekeerde wereld.

totdat Aeneas u had gecanceled had ge nog steeds niets laten weten... = marktplaats-shit
Owning; MB
Sold; CV, TAF, TZ, WH20, RS, CFTBL, MSF, Nucore RFM, NGG, FT, TFTC, TF pro, SNK NeoGeo 161in1 Arcade

ivang
Berichten: 792
Lid geworden op: 14 aug 2011, 00:39
Real name: Ivan Geentjens

Re: Verkoper flippers.be (Aeneas)

Bericht door ivang » 08 nov 2018, 14:44

Gunske schreef: totdat Aeneas u had gecanceled had ge nog steeds niets laten weten... = marktplaats-shit

Ik denk dat je de '1900 is ok ', en daarna de 'Oke' iets te makkelijk over het hoofd ziet... dat is immers het akkoord, en de rest is afspreken wanneer precies de kast zou opgehaald worden

Het zal ook wel meespelen dat we Aeneas allemaal kennen als een correcte kerel, maar ik vind het wel straf dat de potentiele koper hier de 'marktplaats-krapuul-zwarte-piet' krijgt toegeschoven... da's volgens mij ook niet correct

Als je een deal overeenkomt en je krijgt de indruk dat de andere partij (de koper dus) zich misschien niet langer aan de deal wil houden dan kan je in principe ook even goed een berichtje sturen om te vragen of hij de kast nog wel wil kopen, want dat er andere geïnteresseerden zijn. Zoveel moeite kost dat nu ook niet .

Er wordt mijn inziens toch net iets te makkelijk over het hoofd gezien dat het hier gaat om een deal met een afgesproken prijs die afspringt omdat er een hoger bod is en niet omdat de koper te lang niets meer van zich laat weten (hetgeen zoals ik al eerder zei eerder een excuus lijkt om het geweten te sussen)

Brainstorm
Berichten: 21
Lid geworden op: 16 feb 2016, 10:56
Real name: M
Locatie: Belgium

Re: Verkoper flippers.be (Aeneas)

Bericht door Brainstorm » 08 nov 2018, 14:45

Mag ik jezelf even quoten: Waar is den tijd "afgesproken prijs is ophalen", ongezien meebrengen en de afgesproken prijs betalen.

Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet gij dat ook een ander niet. Afspraak is afspraak.

Gunske schreef:@Jack;
Onder ons reserveren is geen probleem, maar ik denk dat iedereen hier, het marktplaats gezeik al heeft mogen meemaken. Fck them btw.

Wat "hij heeft geen voorschot gevraagd?"
Jij kunt ze niet onmiddellijk gaan ophalen, dus jij moet ze opzij laten zetten met voorschot! Omgekeerde wereld.

totdat Aeneas u had gecanceled had ge nog steeds niets laten weten... = marktplaats-shit
Hier zat nog geen dag tussen....

Brainstorm
Berichten: 21
Lid geworden op: 16 feb 2016, 10:56
Real name: M
Locatie: Belgium

Re: Verkoper flippers.be (Aeneas)

Bericht door Brainstorm » 08 nov 2018, 14:47

Danku danku.
ivang schreef:
Gunske schreef: totdat Aeneas u had gecanceled had ge nog steeds niets laten weten... = marktplaats-shit

Ik denk dat je de '1900 is ok ', en daarna de 'Oke' iets te makkelijk over het hoofd ziet... dat is immers het akkoord, en de rest is afspreken wanneer precies de kast zou opgehaald worden

Het zal ook wel meespelen dat we Aeneas allemaal kennen als een correcte kerel, maar ik vind het wel straf dat de potentiele koper hier de 'marktplaats-krapuul-zwarte-piet' krijgt toegeschoven... da's volgens mij ook niet correct

Als je een deal overeenkomt en je krijgt de indruk dat de andere partij (de koper dus) zich misschien niet langer aan de deal wil houden dan kan je in principe ook even goed een berichtje sturen om te vragen of hij de kast nog wel wil kopen, want dat er andere geïnteresseerden zijn. Zoveel moeite kost dat nu ook niet .

Er wordt mijn inziens toch net iets te makkelijk over het hoofd gezien dat het hier gaat om een deal met een afgesproken prijs die afspringt omdat er een hoger bod is en niet omdat de koper te lang niets meer van zich laat weten (hetgeen zoals ik al eerder zei eerder een excuus lijkt om het geweten te sussen)

Brainstorm
Berichten: 21
Lid geworden op: 16 feb 2016, 10:56
Real name: M
Locatie: Belgium

Re: Verkoper flippers.be (Aeneas)

Bericht door Brainstorm » 08 nov 2018, 14:53

Eigenlijk belachelijk dat ik nu mijzelf moet verdedigen, maar mocht er iemand twijfelen of ik hem wel zou gaan ophalen. Dit is wat ik gisteravond heb gedaan. Een extra stopcontact aangelegd zodat de flipper er naast kon komen te staan.
Bijlagen
flipper3.jpg
flipper3.jpg (52.28 KiB) 4994 keer bekeken
flipper2.jpg
flipper2.jpg (73.82 KiB) 4994 keer bekeken
flipper1.jpg
flipper1.jpg (49.53 KiB) 4994 keer bekeken

Gebruikersavatar
Gunske
Berichten: 448
Lid geworden op: 25 aug 2011, 11:26
Real name: Kevin Guns
Locatie: Belgium

Re: Verkoper flippers.be (Aeneas)

Bericht door Gunske » 08 nov 2018, 15:10

Je hebt gewoon een account aangemaakt om Aeneas's reputatie ndk te helpen.


"Mag ik jezelf even quoten: Waar is den tijd "afgesproken prijs is ophalen", ongezien meebrengen en de afgesproken prijs betalen.

Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet gij dat ook een ander niet. Afspraak is afspraak."


Verschil tussen jou en mij, is dat ik bij mijn weten, ik voor alles gewoon de vraagprijs heb betaald (TF tegenbod) en ik bijna altijd de dag later in den auto sprong voor een roadtripke.
Owning; MB
Sold; CV, TAF, TZ, WH20, RS, CFTBL, MSF, Nucore RFM, NGG, FT, TFTC, TF pro, SNK NeoGeo 161in1 Arcade

Brainstorm
Berichten: 21
Lid geworden op: 16 feb 2016, 10:56
Real name: M
Locatie: Belgium

Re: Verkoper flippers.be (Aeneas)

Bericht door Brainstorm » 08 nov 2018, 15:14

Volgens mij ben jij gewoon verbitterd, de vraagprijs betalen lijkt mij sowieso niet slim. Bieden staat vrij stond ook in marktplaats conversatie.... In mijn auto past geen flipperkast. Mijn account is aangemaakt in 2016 zoals je kunt zien.
Gunske schreef:Je hebt gewoon een account aangemaakt om Aeneas's reputatie ndk te helpen.


"Mag ik jezelf even quoten: Waar is den tijd "afgesproken prijs is ophalen", ongezien meebrengen en de afgesproken prijs betalen.

Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet gij dat ook een ander niet. Afspraak is afspraak."


Verschil tussen jou en mij, is dat ik bij mijn weten, ik voor alles gewoon de vraagprijs heb betaald (TF tegenbod) en ik bijna altijd de dag later in den auto sprong voor een roadtripke.

Brainstorm
Berichten: 21
Lid geworden op: 16 feb 2016, 10:56
Real name: M
Locatie: Belgium

Re: Verkoper flippers.be (Aeneas)

Bericht door Brainstorm » 08 nov 2018, 15:20

De frustratie loopt op, ik ga er mee stoppen. Hopelijk wordt mij dit niet weer verweten door Gunske en anders helaas pindakaas.

Gebruikersavatar
Richard Baan
Berichten: 3849
Lid geworden op: 16 aug 2011, 09:20
Real name: Richard Baan
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Verkoper flippers.be (Aeneas)

Bericht door Richard Baan » 08 nov 2018, 16:30

David Pinball Wizz schreef: Ik heb nu ook een kast te koop en persoon A vraagt is hij nog beschikbaar en ik antwoord ja.
Nu komt persoon B ondertussen en zegt ik geef zoveel en ik kom vandaag halen.
Als ik persoon B nu een ok geef, doe ik dan mis tegenover persoon A..
Dan doe je niets mis tegenover persoon A.
Dat is ook niet wat hier aan de hand is. Hier is het een akkoord.
Stel dat in jouw geval (je hebt al okee gezegd tegen persoon B) een persoon C op komt draven met meer geld.
Wat doe je dan en wat zeg je dan tegen persoon B (met wie je de koop hebt afgesproken)?

Nogmaals: ik heb alleen positieve ervaringen gehad met Aeneas, en ik vind dat dit mij niet aangaat. Toch vind ik (na Aeneas' reactie gelezen te hebben) de situatie niet netjes afgehandeld.
Don't take life so seriously... It's not permanent.

http://pinball.beautyvof.com/

Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets

Gebruikersavatar
David Pinball Wizz
Berichten: 4375
Lid geworden op: 15 aug 2011, 07:44
Real name: David Deturck
Locatie: Belgium

Re: Verkoper flippers.be (Aeneas)

Bericht door David Pinball Wizz » 08 nov 2018, 16:36

Ik heb nu persoon B even 'on hold' gezet tot persoon A ook antwoord... allemaal moeilijk..

Ook al wil je het niet als verkoper, je wordt soms zodanig door meerdere partijen aangesproken zonder goed te weten hoe of wat en voor je tweet zit je in een conclift. De helft zegt zn naam niet, je krijgt sms, mail, verkoopsite chats... hoe moet je dan nog weten wie wie is..

Vb wordt ik nu gespammed door iemand die zegt ik kom vandaag aan die prijs afhalen.
Ik heb nog niets eens overeengekomen qua prijs en ik krijg al de vraag van 'awel mag ik nu komen, ik moet me organiseren, ..."

Dus ja, verkoper zijn is ook niet altijd makkelijk.. :)
IFPA Country Director Belgium

Gebruikersavatar
glenn pellis
Berichten: 2350
Lid geworden op: 14 aug 2011, 09:13
Real name: glenn pellis
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Verkoper flippers.be (Aeneas)

Bericht door glenn pellis » 08 nov 2018, 18:08

ik heb in het verleden ook dingen voorgehad, tot zelfs wel 400€e, meer maar ik had mijn woord gegeven, en woord = woord. ookal scheelt dat veel in de pokket, dan had ge maar moeten afwachten op de verkoop.....

en met kasten die enkele jaren pakken meer waard waren zoals een Whitewater die ik overnam van kevin voor ...€ jaren later meer dan het dubbel waard, maar de afspraak was als ik hem wegdeed aan dezelfde prijs van toen, onderlinge overeenkomst, dan ga je daar ook niet moeilijk over doen.

in deze situatie ga ik mij niet moeien
Creature from The black lagoon ,taxi ,Whirlwind, The Shadow ,Road Show, dr who,dolly parton, F-14 tomcat, game of thrones, sttng

aquasat
Berichten: 929
Lid geworden op: 11 sep 2012, 15:07
Real name: Ollivier
Locatie: Belgium

Re: Verkoper flippers.be (Aeneas)

Bericht door aquasat » 08 nov 2018, 18:29

Wat mij betreft hebben we hiervoor dit topic : http://www.flipperforum.be/viewtopic.php?f=4&t=477
Een +1 als het goed is en een -1 als het tegen viel.
Dat je hiervoor nu een -1 wil geven is begrijpelijk.
Maar dit topic is nu een persoonlijke afrekening die ook in jou nadeel is, want wie wil nu zaken doen met iemand die op een dergelijke manier omgaat met een persoonlijk gesprek. Los van wie wel of niet gelijk heeft.
TAF

Gebruikersavatar
Den Duze
Berichten: 654
Lid geworden op: 15 aug 2011, 14:28
Real name: Dujardin Didier

Re: Verkoper flippers.be (Aeneas)

Bericht door Den Duze » 09 nov 2018, 08:01

Volledig juist Ollivier MAAR ik kan Brainstorm heel goed begrijpen!
Ik ken Aeneas ook als een correcte kerel dus ik veronderstel dat er andere factoren meespelen...

@Brainstorm: best laten rusten, brengt toch niks meer op ... ik heb jaren geleden hetzelfde meegemaakt en dat voor een belachelijk bedrag (en ka, dat ligt nog steeds op mijn lever maar wat doe je eraan?)

Gebruikersavatar
Pascal
Berichten: 5768
Lid geworden op: 09 aug 2011, 21:14
Real name: PVW
Locatie: Belgium

Re: Verkoper flippers.be (Aeneas)

Bericht door Pascal » 09 nov 2018, 09:07

Als je toezegt moet je je aan je woord houden. Als het dan toch te lang duurt naar uw mening dan zeg je dat gewoon en geef je de koper een deadline. In de toekomst best melden "geen lange reservaties"

Wie eerst op mijnen oprit staat met geld heeft hem vind ik not done. als je dan toch van dit priciepe bent zet je dat ook in uw advertentie.

Probeer lang onderhandelen te vermijden. 2 weken is echt heel lang in de flipperbussines.

:ugeek:

Dennis
Berichten: 887
Lid geworden op: 20 jan 2013, 20:29
Real name: Dennis Slagboom
Locatie: The Netherlands

Re: Verkoper flippers.be (Aeneas)

Bericht door Dennis » 09 nov 2018, 10:28

Heb het al heel lang niet zo druk gezien hier op het forum! :)

Laat het gaan verder joh, voor allebei een les geweest om voortaan duidelijker te zijn in de communicatie. Het is geen kast die je nooit meer kan kopen, binnenkort komt er echt wel weer eens één voorbij. En ja waarschijnlijk gaat die dan iets duurder, dat is dan eenmaal niet anders.
Mijn gameroompje : arcade : Gaelco Tunning race flippers : HSll, Cirqus voltaire, BSD, TOM, CP, MM, AC/DC bib, Aerosmith pro, IM pro, Whoa Nelly!, Stern Heavy metal🤟

DanielFortesque
Berichten: 637
Lid geworden op: 27 mei 2014, 18:28
Real name: Daniel Fortesque
Locatie: Rest of the world

Re: Verkoper flippers.be (Aeneas)

Bericht door DanielFortesque » 09 nov 2018, 11:13

Aeneas heeft gelijk volgens mij .
You don't need eyes to see , you need vision ....

Gameroom : Got Le
Searching for : ...................
Volgende aankoop : ......................
Gone but not forgotten : Totan - Medieval Madness - Scared Stiff

ivang
Berichten: 792
Lid geworden op: 14 aug 2011, 00:39
Real name: Ivan Geentjens

Re: Verkoper flippers.be (Aeneas)

Bericht door ivang » 09 nov 2018, 13:04

flippers.be schreef: Dit is echt niet mijn gewoonte, normaal hou ik altijd mijn woord, maar nu is het prijsverschil gewoon te groot
Grappig (/schrijnend) dat er toch nog zoveel vinden dat Aeneas gelijk heeft terwijl hij zelf aangeeft dat hij ( om het netjes te zeggen ) misschien toch niet helemaal correct gehandeld heeft...

Verder geen commentaar, mijn mening is ondertussen al wel bekend 8-)

Gebruikersavatar
Management
Berichten: 103
Lid geworden op: 11 aug 2011, 10:39
Real name: Management
Locatie: Rest of the world

Re: Verkoper flippers.be (Aeneas)

Bericht door Management » 09 nov 2018, 18:21

Is Management even weg naar zijn villa in de Caraïben, en dan gebeurt dit... Proficiat, dit was alweer een lelijke toog waar iedereen zijn mening heeft. Hoog tijd om dit bijzonder boeiende topic te sluiten.

Ik wil hier alleen wel even kwijt: wie nog ooit privé gesprekken publiek maakt, die is forumlid-af.
Dat is totaal NOT DONE. :evil:

M

Gesloten