Feature requests

Voor alles wat niets met de games te maken heeft.
Gebruikersavatar
diesel64
Berichten: 2116
Lid geworden op: 14 aug 2011, 11:40
Real name: Kristof
Locatie: Belgium

Feature requests

Bericht door diesel64 » 15 aug 2011, 15:56

Dit forum bevalt me enorm, maar ik heb toch al meteen 2 feature requests. :D

1) Naast de urls http://www.flipperforum.be en http://www.flipperforum.nl ook de urls http://flipperforum.be en http://flipperforum.nl mogelijk maken. Waarom? Simpel: "www" is zooo 1998. :P

2) RSS op subforum- (en mss zelfs wel topic-) niveau. Zal wel een plugin voor zijn voor phpBB zeker?


Voor de rest: doe zo verder!
No shirt. No shoes. No pinball.

Gebruikersavatar
g94
Berichten: 2804
Lid geworden op: 09 aug 2011, 09:15
Real name: Pascal Leroy
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Feature requests

Bericht door g94 » 15 aug 2011, 17:20

De domains zonder www doen doorlinken is geen probleem, gebeurt gewoon op server niveau en ik verschiet ervan dat dit nog niet het geval is eigenlijk. Dus: consider it done...

Die RSS: geen idee of dit als mod bestaat. Be my guest en doe gerust wat prospectie ;)

P

Gebruikersavatar
biba
Berichten: 78
Lid geworden op: 13 aug 2011, 21:35
Real name: bram desmet
Locatie: Togo

Re: Feature requests

Bericht door biba » 15 aug 2011, 23:47

wat ik nog mis, is van een tread naar de volgende tread te gaan, zonder naar de" index" te gaan...
net zoals gmail, of hormail een pijlke klikken om de volgende tread te zien, zou handig zijn... mijn inziens natuurlijk..

Gebruikersavatar
g94
Berichten: 2804
Lid geworden op: 09 aug 2011, 09:15
Real name: Pascal Leroy
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Feature requests

Bericht door g94 » 16 aug 2011, 07:25

Helaas is dat door de makers van PHPBB niet voorzien. Er zullen daar wel usability redenen voor zijn.
Misschien bestaat het als mod, maar ik herinner me niet dat te zijn tegengekomen.
Ik zal het nog eens nakijken.

Gebruikersavatar
David Pinball Wizz
Berichten: 4375
Lid geworden op: 15 aug 2011, 07:44
Real name: David Deturck
Locatie: Belgium

Re: Feature requests

Bericht door David Pinball Wizz » 18 aug 2011, 08:27

Misschien een idee, weet niet of jullie daar ook voor zijn en of het uberhaupt beschikbaar is in deze software.

Soms kan je op fora onderaan aanklikken: "Deze bijdrage bevalt me / foto's bevallen me."

Beetje zoals de 'ik vind dit leuk' op facebook. En dan kan je zie hoeveel mensen dit apprecieren, en wie.

Als je dus vb een restauratieproject online zet hier met uitleg/foto's, en je ziet dat al 15 mensen dat aangeklikt hebben, heeft dat ook een bepaalde voldoening voor de initiele poster denk ik.

Vooral met de bedoeling dus voor de mensen die minder posten, maar wil willen aanduiden door een klik.
IFPA Country Director Belgium

skarr
Berichten: 49
Lid geworden op: 17 aug 2011, 12:36
Real name: Koen Willocx
Locatie: Belgium

Re: Feature requests

Bericht door skarr » 18 aug 2011, 10:13

phpbb heeft een aantal calendar mods (zelf nog geen uitgetest)

mss interessant om er hier één toe te voegen om evenementen ed in te zetten zodat ge in 1 oogopslag een overzicht hebt

en als het kan ook zo instellen als iemand een event toevoegt in kalendar dat er dan automatisch een topic voor wordt aangemaakt in de rubriek flipper events
Current: Diner
Past: FT, TAF, HS2, CFTBL, ST:TNG, AFM

Gebruikersavatar
g94
Berichten: 2804
Lid geworden op: 09 aug 2011, 09:15
Real name: Pascal Leroy
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Feature requests

Bericht door g94 » 18 aug 2011, 10:49

David Pinball Wizz schreef:Misschien een idee, weet niet of jullie daar ook voor zijn en of het uberhaupt beschikbaar is in deze software.
Forum draait op de laatste versie 3.0.9, en wat het nu doet is (behalve de wijzigingen die we al hebben gedaan) de standaard functionaliteit.

Wijzigingen aanbrengen kan basically op 2 manieren:

1) een mod installeren uit de mod database, en liefst dan toch een mod compatibel met de forum versie. Maar dat impliceert files wijzigen op een live site, dus toch wel voorzichtig zijn denk ik dan. Vooral omdat sommige mods echt veel files veranderen. PHPBB is gratis en shareware, dus daar moeten we kwa support toch rekening mee houden. Ook, en dat is nog belangrijker: PHPBB is door velen gebouwd, en bijgebouwd, en bijgebouwd... het trekt een beetje op de typische Belgische achtertuin met kotjes en kotjes... :madman:

2) eigen code toevoegen. Dat hebben we dus tot dusver gedaan met de vlagskes, met de wisselende foto's bovenaan. Maar dat zijn voorlopig kleine dingen.
David Pinball Wizz schreef:Misschien een idee, weet niet of jullie daar ook voor zijn en of het uberhaupt beschikbaar is in deze software.
Ik heb gezien dat het mogelijk is om FB >>LIKE<< knoppen te plaatsen op elke pagina. Is het zoiets dat je bedoelt? If not: heb je een link van zo'n forum waarop die functionaliteit te zien is?
Maar misschien is die FB >>LIKE<< wel een goed idee, dat is dan meteen wat reclam...

Over reclam gesproken: ik heb het flipperforum efkes gepost op de Stern facebook pagina :ugeek:
skarr schreef:phpbb heeft een aantal calendar mods
Ik vind die niet meteen terug? Kan je efkes de juiste link doorsturen?

Gebruikersavatar
diesel64
Berichten: 2116
Lid geworden op: 14 aug 2011, 11:40
Real name: Kristof
Locatie: Belgium

Re: Feature requests

Bericht door diesel64 » 18 aug 2011, 11:27

OK, ik heb even gecheckt en in 3.0.9 zitten feeds al ingebouwd blijkbaar (wel Atom, geen RSS).

Om dit aan te zetten ga je in het administrator control panel naar "Feed settings" (in de tab General) en daar kies je "Enable feeds". Misschien kun je daar de "active topic" feeds ook enablen, dat lijkt me wel leuk. De rest (per-forum en per-post) zijn normaal gezien automatisch mee enabled.
No shirt. No shoes. No pinball.

Gebruikersavatar
g94
Berichten: 2804
Lid geworden op: 09 aug 2011, 09:15
Real name: Pascal Leroy
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Feature requests

Bericht door g94 » 18 aug 2011, 12:09

Done my friend. Atom feeds you have! :ugeek: ;)

Gebruikersavatar
Avatar
Berichten: 1329
Lid geworden op: 10 aug 2011, 21:43
Real name: Jos Deboosere
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Feature requests

Bericht door Avatar » 18 aug 2011, 12:14

Dus in mijn feedreader krijg ik dan automatisch de nieuwe posts binnen ... ?
A Twix a day, keeps the anorexic away !!!

Gebruikersavatar
David Pinball Wizz
Berichten: 4375
Lid geworden op: 15 aug 2011, 07:44
Real name: David Deturck
Locatie: Belgium

Re: Feature requests

Bericht door David Pinball Wizz » 18 aug 2011, 13:31

g94 schreef:Forum draait op de laatste versie 3.0.9, en wat het nu doet is (behalve de wijzigingen die we al hebben gedaan) de standaard functionaliteit.
Sorry, ik had dat gezien op een vBulletin forum... zal dus niet in phpBB zitten waarschijnlijk (behalve dan de fb likes)
IFPA Country Director Belgium

Gebruikersavatar
g94
Berichten: 2804
Lid geworden op: 09 aug 2011, 09:15
Real name: Pascal Leroy
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Feature requests

Bericht door g94 » 18 aug 2011, 14:42

FB likes zitten er ook niet in hoor standaard, maar ça va om toe te voegen...

Gebruikersavatar
Avatar
Berichten: 1329
Lid geworden op: 10 aug 2011, 21:43
Real name: Jos Deboosere
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Feature requests

Bericht door Avatar » 25 aug 2011, 12:14

Avatar schreef:Dus in mijn feedreader krijg ik dan automatisch de nieuwe posts binnen ... ?
Feedreader geïnstalleerd en getest ... het werkt. Leuk!
A Twix a day, keeps the anorexic away !!!

Gebruikersavatar
Bos007
Berichten: 491
Lid geworden op: 21 aug 2011, 11:13
Real name: Andy Bostyn
Locatie: Belgium

Re: Feature requests

Bericht door Bos007 » 26 aug 2011, 10:43

in hoeverre is het realiseerbaar om de links in posts default in een ander venster/tab/... te laten openen ?

Gebruikersavatar
diesel64
Berichten: 2116
Lid geworden op: 14 aug 2011, 11:40
Real name: Kristof
Locatie: Belgium

Re: Feature requests

Bericht door diesel64 » 26 aug 2011, 10:53

Bos007 schreef:in hoeverre is het realiseerbaar om de links in posts default in een ander venster/tab/... te laten openen ?
Neen! Da's niet hoe het zijn moet. Dat druist tegen alle standaarden van goed design in. Een link moet je huidig venster wijzigen, geen nieuw openen.

Als je dat wil, klik dan met je muiswiel op de link.
No shirt. No shoes. No pinball.

Gebruikersavatar
Bos007
Berichten: 491
Lid geworden op: 21 aug 2011, 11:13
Real name: Andy Bostyn
Locatie: Belgium

Re: Feature requests

Bericht door Bos007 » 26 aug 2011, 11:12

diesel64 schreef:
Bos007 schreef:in hoeverre is het realiseerbaar om de links in posts default in een ander venster/tab/... te laten openen ?
Als je dat wil, klik dan met je muiswiel op de link.
nice, didn't know

diesel64 schreef: Neen! Da's niet hoe het zijn moet. Dat druist tegen alle standaarden van goed design in. Een link moet je huidig venster wijzigen, geen nieuw openen.
De standaarden voor netwerken worden beschreven in RFC's. Iets dergelijks zal dan ook wel bestaan in de wereld van webdesign, niet ?
Kun je mij de link doorsturen ivm de standaard die beschrijft dat een link dient hetzelfde venster dient geopend te worden ?

Gebruikersavatar
g94
Berichten: 2804
Lid geworden op: 09 aug 2011, 09:15
Real name: Pascal Leroy
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Feature requests

Bericht door g94 » 26 aug 2011, 12:02

Bos007 schreef:Kun je mij de link doorsturen ivm de standaard die beschrijft dat een link dient hetzelfde venster dient geopend te worden ?
Dat is inderdaad zo. Links worden standaard in hetzelfde venster geopend en voor wie links in een nieuw venster wil openen: hou control (command op mac) toets ingedrukt als je een link klikt. Dat is standaard zo in je computer. Of muiswiel klikken als dat zo ingesteld staat. Too easy...

Hier vind je de nodige lektuur... :gay:

Gebruikersavatar
Bos007
Berichten: 491
Lid geworden op: 21 aug 2011, 11:13
Real name: Andy Bostyn
Locatie: Belgium

Re: Feature requests

Bericht door Bos007 » 28 aug 2011, 10:04

diesel64 schreef: Neen! Da's niet hoe het zijn moet. Dat druist tegen alle standaarden van goed design in. Een link moet je huidig venster wijzigen, geen nieuw openen.
onjuist

Gebruikersavatar
g94
Berichten: 2804
Lid geworden op: 09 aug 2011, 09:15
Real name: Pascal Leroy
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Feature requests

Bericht door g94 » 28 aug 2011, 10:13

Inderdaad Andy. In sommige gevallen open je best een nieuw venster/tab, en ze staan daar ongeveer opgelijkst.
De woorden ALTIJD en NOOIT blijken alweer iets te ongenuanceerd :)

In dit geval (surfen doorheen een forum) is het good practice om dit binnen hetzelfde venster te laten doen. Maar wie wil kan toch een nieuw venster openen door de control knop in te drukken tijdens de klik. Kan handig zijn om die nieuwe pagina al in te laden terwijl je de huidige verderleest. Ikzelf doe dat vrij vaak.

Gebruikersavatar
diesel64
Berichten: 2116
Lid geworden op: 14 aug 2011, 11:40
Real name: Kristof
Locatie: Belgium

Re: Feature requests

Bericht door diesel64 » 28 aug 2011, 10:14

Bos007 schreef:
diesel64 schreef: Neen! Da's niet hoe het zijn moet. Dat druist tegen alle standaarden van goed design in. Een link moet je huidig venster wijzigen, geen nieuw openen.
onjuist
Tja. Dat zijn een paar heel specifieke uitzonderingen die de regel bevestigen. En eigenlijk doen ze allebei niet ter zake.

1) Dat met dat winkelkarretje gaat eigenlijk over een pop-up of tooltip, en niet over een nieuwe tab of venster. Bovendien zou je ook kunnen redeneren dat een goeie website de inhoud van het winkelkarretje of de vooruitgang in het betalingsproces niet verloren laat gaan als je even van de pagina weg navigeert.
2) Openen van een PDF, DOC, XLS of ander type bestand is niet hetzelfde als doorklikken naar een andere pagina. In dit geval download je een nieuw bestand dat in een apart programma (niet je browser) geopend wordt. Dit heeft niets met het browsen van webpagina's te maken.

Over het algemeen wordt aanvaard dat het een zeer slecht idee is om gewone weblinks te openen in een nieuw venster of tab te openen. Dit zorgt bij heel wat gebruikers voor verwarring.

Als we toch met referenties gaan smijten... ;) In dat artikel staan trouwens ook die dingen die jij opnoemt als uitzonderingen vermeld.

http://uxdesign.smashingmagazine.com/20 ... w-windows/
No shirt. No shoes. No pinball.

Gebruikersavatar
Bos007
Berichten: 491
Lid geworden op: 21 aug 2011, 11:13
Real name: Andy Bostyn
Locatie: Belgium

Re: Feature requests

Bericht door Bos007 » 28 aug 2011, 10:19

diesel64 schreef: Over het algemeen wordt aanvaard dat het een zeer slecht idee is om gewone weblinks te openen in een nieuw venster of tab te openen. Dit zorgt bij heel wat gebruikers voor verwarring.
voila ;)

Gebruikersavatar
taito6581
Berichten: 546
Lid geworden op: 16 aug 2011, 19:24
Real name: Peter Smets
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Feature requests

Bericht door taito6581 » 03 sep 2011, 00:54

Bij het versturen van vele (korte) berichten a-la "genoteerd" en het copy/paste'je met de betalingsinfo van de pinballife onderdelen een paar keer de melding gehad die neerkomt op "ge kunt niet zo rap achter elkaar 2 posts doen".

Toch wel :mrgreen:

Misschien voor messages dit afzetten ? of een soort van Captcha inbouwen ? Telkens 3 minuten moeten wachten maal een pak korte statusmails komt neer op veel tijd :angel:
http://www.consolekabels.be/
+ : RBC / F14 / MIL / BK2K / WW / XN / FP / P*B
- : HS / CLN / WWFRR / TGHS2 / FT / FG / TX / SWEP1 / WD / J*B / HUR / ST25 / BDK / RFM / FH / TFTC / DE-SW / SST

Gebruikersavatar
Management
Berichten: 103
Lid geworden op: 11 aug 2011, 10:39
Real name: Management
Locatie: Rest of the world

Re: Feature requests

Bericht door Management » 03 sep 2011, 07:50

Blijkbaar is er geen aparte setting om de flood interval van private messages in te stellen, die volgt de instellingen van posts :wtf:

Posts stonden inderdaad by default op 60 seconden. Ik heb het nu teruggezet naar 10 seconden. Moet lukken ;)

Gebruikersavatar
diesel64
Berichten: 2116
Lid geworden op: 14 aug 2011, 11:40
Real name: Kristof
Locatie: Belgium

Re: Feature requests

Bericht door diesel64 » 15 sep 2011, 12:41

Ehm. Misschien ligt het aan mij, maar de URL http://flipperforum.be werkt hier nog steeds niet. :madman: http//flipperforum.nl daarentegen werkt wel (evenals beide www-varianten).
No shirt. No shoes. No pinball.

Gebruikersavatar
Kuroto
Berichten: 597
Lid geworden op: 15 aug 2011, 01:51
Real name: Steve Gilissen
Locatie: Belgium

Re: Feature requests

Bericht door Kuroto » 15 sep 2011, 22:39

diesel64 schreef:Ehm. Misschien ligt het aan mij, maar de URL http://flipperforum.be werkt hier nog steeds niet. :madman: http//flipperforum.nl daarentegen werkt wel (evenals beide www-varianten).
Ditto hier :)
Gameroom: WWFRR // BK2K // ROCK // ARENA // HOLLYWOOD HEAT // Sega NAOMI Universal Cabinet (MAME)

Plaats reactie