Wat gaan de prijzen van flippers doen?

Algemene verhalen, oproepen en discussies.
Gebruikersavatar
flippers.be
Berichten: 2200
Lid geworden op: 14 aug 2011, 14:31
Real name: AE
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Wat gaan de prijzen van flippers doen?

Bericht door flippers.be » 01 mar 2019, 10:26

Pascal schreef:zo kunt ge niet redeneren hé.
je kan wel zeggen dat je ze langer had moeten bijhouden om ze nu duur te verkopen.
Ja weet ik wel, maar toch als ge zo terug kijkt.. en ja op dat moment waren de prijzen veel lager, en vaak was het mijn beslissing om iets tegen een prijske te verkopen om niet te veel moeite te willen doen en er van af te zijn.
Maar ik had misschien beter wel wat meer moeite gedaan want heb echt veel te veel aan een prijske weggedaan.
Automark schreef:ga daar niet van uit, dat zijn compleet andere markten. Tweedehands autos zijn goedkoper in de USA, Arcade kasten zijn goedkoper in de USA, dat trekt niet automatisch gelijk. Een amerikaanse verzamelaar zal ook meer te besteden hebben dan de gemiddelde europeaan voor een dergelijke hobby.
Klopt, maar er is wel veel meer invloed dan vroeger.

Amerikanen hebben meer te besteden, dus trekken de fabrikanten ongegeneerd hun prijzen steeds omhoog.. en die nieuwprijzen stijgen bij ons ook.

De invloed op 2e hands kasten is ook veel groter dan pakweg 10 of 15 jaar geleden. Toen was er nog voldoende aanbod en de handelaars die containers heen en weer stuurden die hadden niet zo veel invloed op de markt.

Nu kan elke handelaar (of zelfs particulier) een kast gemakkelijker internationaal te koop aanbieden en op pallet verschepen. Dat heeft de prijzen van de Williams A-kasten sterk doen stijgen - handelaars die vroeger een SS AFM CV TOTAN .. te koop hadden toen die hier 2000 ging, konden er in de usa het dubbel voor krijgen. Uiteindelijk zet iedereen die te koop voor 4000 en als hij hier niet verkocht raakte dan ging hij het vliegtuig op. En bij handelaars die te koop waren dan werd het opgekocht door anderen die wel alles opknapten en verstuurden..

Het is niet algemeen voor elke kast, maar toch voor een aantal specifieke titels.
Zelfs bij enkele oude is dat de verklaring, bv een Zaccaria Spooky. Moest vroeger in Europa geen kat hebben en was amper 500eu waard ofzo.. In de USA is daar veel vraag naar, zowat elke Spooky die nu te koop komt gaat vrij duur omdat hij ook in de USA eindigt (of bij een verzamelaar hier die hem wil omdat het nu een dure zeldzame kast is die je moet hebben - en die status is er gekomen omdat er uit de USA veel vraag naar is).

En er zijn uitzonderingen en het verklaart niet volledige waarom elke kast duurder is geworden, maar het speelt weldegelijk een rol.

Gebruikersavatar
Richard Baan
Berichten: 3849
Lid geworden op: 16 aug 2011, 09:20
Real name: Richard Baan
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Wat gaan de prijzen van flippers doen?

Bericht door Richard Baan » 01 mar 2019, 13:00

Pascal schreef:
flippers.be schreef:Met al die prijzen te zien krijg ik de indruk dat ik in het verleden alles veel te goedkoop heb weggedaan..
:evil: :( :cry:
zo kunt ge niet redeneren hé.
je kan wel zeggen dat je ze langer had moeten bijhouden om ze nu duur te verkopen.
Ook dat kun je niet zeggen. Je kunt wel nu de beslissing nemen om wel of niet te verkopen.
Je weet echter nu niet wat de toekomst brengt. Net zoals je dat een paar jaar terug niet wist.

Je kunt het beste gewoon blij zijn met de winst die je wel hebt, ongeacht dat het meer had kunnen zijn.
Don't take life so seriously... It's not permanent.

http://pinball.beautyvof.com/

Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets

Gebruikersavatar
zwartepanter
Berichten: 6150
Lid geworden op: 14 aug 2011, 11:34
Real name: Stefan Verhoelst
Locatie: Belgium

Re: Wat gaan de prijzen van flippers doen?

Bericht door zwartepanter » 01 mar 2019, 13:12

Da's bij auto's ook zo. Dat of dat model bracht niks op en ineens worden ze onbetaalbaar, bv. Fiat Dino enz...

Gebruikersavatar
Pitchie
Berichten: 547
Lid geworden op: 05 sep 2011, 08:13
Real name: Stefan Calle
Locatie: Belgium

Re: Wat gaan de prijzen van flippers doen?

Bericht door Pitchie » 01 mar 2019, 13:43

Ik denk dat diegenen hier die al heel lang met de hobby bezig zijn, blij mogen zijn dat ze de 'betaalbare' tijd nog gekend hebben. Ik heb overlaatst eens een sommetje gemaakt en ik heb blijkbaar al bijna 80 kasten ooit gehad, waarvan sommigen zelfs meerdere keren. Als ik nu nog eens een kast terug wil betaal ik het dubbele tot driedubbele ervoor. Dus, ja, we hebben ze allemaal veel te vroeg verkocht, maar we wilden toen iets anders en alles was toen relatief betaalbaar.

Als je er recent mee begonnen bent en je 'honger' om die en die kast eens te proberen is nog heel groot, moet je al een hele dikke spaarpot hebben.

Vooral het laatste jaar is het naar mijn mening echt absurd aan het worden. Dat de topkasten in goede staat meer waard worden is normaal, ze zijn heel gewild en zeldzamer aan het worden omdat er veel bij collectors zitten die ze lange tijd in hun verzameling willen houden. Maar dat de "gedrochten" van B/W (Popeye, Gilligans Island,... om er maar een paar te noemen) en de mindere DE's, nu dan ook plots 2000 tot 3000 euro of meer waard zijn, dat is te gek voor woorden. Je kreeg da vroeger aan de straatstenen niet kwijt! Het blijven slechte kasten met een zwak spel.

De enige reden die ik daarvoor kan vinden, is dat de topkasten te duur geworden zijn voor vele mensen hun portemonnee. Daarmee wordt de vraag naar onpopulaire kasten dus plots veel groter en stijgen ook die prijzen.

Daarnaast zijn er (newbie) kopers op de markt die de prijzen van topkasten wel een beetje kennen, maar zich blijkbaar vlotjes een afgetrapte laten aansmeren aan collectorsstaat prijs. Het moet zijn dat die het verschil niet zien tussen en wrak en een goede, want ik zie zoveel kasten in slechte staat aangeboden worden voor topprijzen en die gaan toch blijkbaar allemaal vlotjes weg op korte termijn.

Wat de prijzen in de toekomst gaan doen, kan niemand voorspellen, maar de fun is er wel af voor mij op deze manier en als er meer en meer mensen zo gaan denken, dan krimpt de vraag weer tot de prijzen terug naar een plezant en realistisch niveau gezakt zijn. Alles is cyclisch in de economie heb ik vroeger geleerd. :)

Gebruikersavatar
Automark
Berichten: 483
Lid geworden op: 18 aug 2013, 00:06
Real name: Mark
Locatie: Rest of the world

Re: Wat gaan de prijzen van flippers doen?

Bericht door Automark » 01 mar 2019, 14:20

davalve schreef:Fish Tales in verzamelstaat 5200 op MP :madman:
Weet ik wel meteen wat de mijne waard is :run:
lol, en een kennis heeft een lelijke, maar werkende FT en krijgt m niet verkocht voor 1500,-


Het is wel als mn tweede hobby, oude auto's. Oude porsche 911 zijn idioot veel in prijs gesteden, oude targa's kon je 15 jaar geleden kopen voor 12-17k en die staan nu te koop voor 50-70K. Allemaal gekocht door oudere mensen, omdat ze denken dat ze meer waard gaan worden. Nou, wie gaat dat over 10 jaar kopen? Ik niet, waarschijnlijk mag je er geen stad meer mee in met die oude benzine dampen. En mijn kinderen? Die geven niets meer om auto's. Die markt zal ook compleet instorten met een paar jaar.

Prijzen gaan inderdaad nooit alleen maar omhoog, er komt altijd een tijd dat het weer omlaag gaat.

Gebruikersavatar
Gunske
Berichten: 448
Lid geworden op: 25 aug 2011, 11:26
Real name: Kevin Guns
Locatie: Belgium

Re: Wat gaan de prijzen van flippers doen?

Bericht door Gunske » 01 mar 2019, 16:33

K guys, deal with it, het zijn en blijven collectibles. Had ik een glazen bol gehad, had ik al mijn spaargeld in magic-the-gathering kaarten gestoken. :angel:
Owning; MB
Sold; CV, TAF, TZ, WH20, RS, CFTBL, MSF, Nucore RFM, NGG, FT, TFTC, TF pro, SNK NeoGeo 161in1 Arcade

Gebruikersavatar
davalve
Berichten: 99
Lid geworden op: 01 okt 2012, 19:13
Real name: Ron
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Wat gaan de prijzen van flippers doen?

Bericht door davalve » 01 mar 2019, 17:37

Dennis schreef:Je kan wel van alles vragen, wil natuurlijk niet zeggen dat het ook de waarde is. Er stond ook een Tommy op voor 6500 van de week. Die FT ken ik en is ook echt wel een highend kast.
Dennis,
Dat geloof ik meteen als jij dat zegt en ik twijfel er zeker niet aan dat deze highend gerestaureerd zijn maar dat de (vraag) prijzen nu een nieuwe kast benaderen vindt ik wel een beetje van de zotte. Of is ook alle electronica gereviseerd? En het hout? etc etc.
Tja, wat geeft de gek er voor uit, daar gaat het tegenwoordig nog om lijkt het. Mijn kasten blijven i.e.g. gewoon staan ;)

Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2222
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Wat gaan de prijzen van flippers doen?

Bericht door Cenobyte » 02 mar 2019, 10:02

Automark schreef:Het is wel als mn tweede hobby, oude auto's. Oude porsche 911 zijn idioot veel in prijs gesteden, oude targa's kon je 15 jaar geleden kopen voor 12-17k en die staan nu te koop voor 50-70K. Allemaal gekocht door oudere mensen, omdat ze denken dat ze meer waard gaan worden. Nou, wie gaat dat over 10 jaar kopen? Ik niet, waarschijnlijk mag je er geen stad meer mee in met die oude benzine dampen. En mijn kinderen? Die geven niets meer om auto's. Die markt zal ook compleet instorten met een paar jaar.

Prijzen gaan inderdaad nooit alleen maar omhoog, er komt altijd een tijd dat het weer omlaag gaat.
Ik hoor van een handelaar in dit soort exclusieve auto's dat dat nu al gebeurt. De prijzen van de exotische klassiekers die op veilingen worden verkocht zijn nog redelijk stabiel, maar het spul dat daar net onder zit (oude 911's, betaalbare Ferrari's, etc.) is al aardig aan het zakken of blijft onverkocht staan bij de handelaren. Blijkbaar is dit alles ook over het hoogtepunt heen. Ik denk dat dit ook al een beetje begint te gebeuren bij flipperkasten inderdaad.
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

Gebruikersavatar
yorkie
Berichten: 1012
Lid geworden op: 11 aug 2011, 19:15
Real name: Glenn Verhoosele
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Wat gaan de prijzen van flippers doen?

Bericht door yorkie » 05 mar 2019, 12:49

Cenobyte schreef:Ik hoor van een handelaar in dit soort exclusieve auto's dat dat nu al gebeurt. De prijzen van de exotische klassiekers die op veilingen worden verkocht zijn nog redelijk stabiel, maar het spul dat daar net onder zit (oude 911's, betaalbare Ferrari's, etc.) is al aardig aan het zakken of blijft onverkocht staan bij de handelaren. Blijkbaar is dit alles ook over het hoogtepunt heen. Ik denk dat dit ook al een beetje begint te gebeuren bij flipperkasten inderdaad.
Klopt. Tot de volgende financiële crisis, dan schieten de prijzen weer omhoog omdat mensen hun kapitaal willen spreiden om het verlies te beperken. Beetje zoals met edelmetalen. Als de beurs crasht, stijgt de prijs van het goud.

Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2222
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Wat gaan de prijzen van flippers doen?

Bericht door Cenobyte » 07 mar 2019, 15:11

yorkie schreef:Klopt. Tot de volgende financiële crisis, dan schieten de prijzen weer omhoog omdat mensen hun kapitaal willen spreiden om het verlies te beperken. Beetje zoals met edelmetalen. Als de beurs crasht, stijgt de prijs van het goud.
Ik zie het precies andersom ;)

Als een financiële crisis achter de rug is krijgen mensen geld & vertrouwen en mag/kan er weer in leuke dingen "geïnvesteerd" worden: flipperkasten, hobbyauto's, etc. Dan stijgen de prijzen vaak ook weer. Na een bepaalde periode is die vraag voorzien, neemt af en zakken de prijzen weer naar een normaal nivo.
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

Gebruikersavatar
Richard Baan
Berichten: 3849
Lid geworden op: 16 aug 2011, 09:20
Real name: Richard Baan
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Wat gaan de prijzen van flippers doen?

Bericht door Richard Baan » 07 mar 2019, 17:32

Klinkt allemaal leuk en theoretisch.
We zullen het zien.
Don't take life so seriously... It's not permanent.

http://pinball.beautyvof.com/

Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets

Peter VdV
Berichten: 309
Lid geworden op: 23 jul 2015, 09:34
Real name: Peter Van de Veire
Locatie: Belgium

Re: Wat gaan de prijzen van flippers doen?

Bericht door Peter VdV » 16 mar 2019, 14:51

Nog zo’n voorbeeld van een ridicule prijs. 4000€ voor een Blackout op Facebook.

Zogezegd helemaal opgeknapt, maar als ik de ene foto zie, dan denk ik dat de rubbers versleten zijn. Zelfs ik zie dat als beginner. Heb hem gezegd dat hij mijn blackout mag komen halen, dan kan hij hem doorverkopen. Pfffffff
There is no such thing as gravity. The Earth sucks!

Gebruikersavatar
Richard Baan
Berichten: 3849
Lid geworden op: 16 aug 2011, 09:20
Real name: Richard Baan
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Wat gaan de prijzen van flippers doen?

Bericht door Richard Baan » 16 mar 2019, 15:43

Ik kon laatst ook zo'n ding kopen. Was defect. Startte niet op. Wou hij 1000 voor hebben. Misschien iets minder maar niet lager dan 750. Mijn idee was toch wat anders. ... :wtf:
Don't take life so seriously... It's not permanent.

http://pinball.beautyvof.com/

Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets

Gebruikersavatar
pinballservice-nl
Berichten: 259
Lid geworden op: 08 jun 2016, 07:08
Real name: pinballservice.nl team
Locatie: The Netherlands

Re: Wat gaan de prijzen van flippers doen?

Bericht door pinballservice-nl » 17 mar 2019, 12:24

En toch zijn en blijven er kopers met nul comma nul kennis; "Doe mij maar een flippertje" en kopen hem voor die prijs, vroeger was 500 gulden al de hoofdprijs.
https://www.marktplaats.nl/a/verzamelen ... ousPage=lr :mrgreen:

Wat doen de prijzen van flippers....
Gelukkig rijzen ze de pan uit, houdt de restauratie hobby kostendekkend en dan is deze niet eens gerestaureerd. ;)
Coniunctione Crescitur

Gebruikersavatar
Richard Baan
Berichten: 3849
Lid geworden op: 16 aug 2011, 09:20
Real name: Richard Baan
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Wat gaan de prijzen van flippers doen?

Bericht door Richard Baan » 17 mar 2019, 14:17

Embryonnetje. Leuk kastje voor er bij. En voor 500 wil ik hem inderdaad wel hebben. ;)
Don't take life so seriously... It's not permanent.

http://pinball.beautyvof.com/

Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets

Gebruikersavatar
Baron Shadow
Berichten: 1647
Lid geworden op: 17 aug 2011, 18:50
Real name: Ruud Kooij
Locatie: The Netherlands

Re: Wat gaan de prijzen van flippers doen?

Bericht door Baron Shadow » 19 mar 2019, 23:53

Tja blijft helaas niet voorspelbaar anders waren we allemaal rijk en hadden we ook nog meer kasten dan we nu al hebben :lol:
Zeker leuk om ook eens oude topics hierover terug te lezen mbt de waarde van een kast.
Zie nu inderdaad op Marktplaats kasten staan die je hier een paar jaar geleden bij wijze van spreken nog niet gratis kwijt kon vanwege spel of staat vd kast. Gaan nu voor behoorlijke prijs weg ongelofelijk maar waar.
Ook de prijzen van Em’ers waar ik er al heel wat van gehad en opgeknapt heb verkocht zijn ontzettend gestegen.
Het is dat ik mij Fireball en Wizard zeker niet weg ga doen maar waren altijd al populair maar prijzen zijn nu ook voor de minder populaire kasten ontzettend hoog.
Goeie tijd om te verkopen nu maar ja als je wat wilt terugkopen denk ik beter om een nieuwe te kopen die zijn volgens mij minder in prijs gestegen in ieder geval (al heb ik daar altijd wat minder goed opgelet ;) )
Take my advice...I don't use it anyway....

Gameroom:Amigo,Fireball,Old Chicago,Wizard,The Shadow, Iron Maiden Pro, Virtual Pinball cabinet,MAME cabinet.

Gebruikersavatar
wizardblom
Berichten: 281
Lid geworden op: 26 mei 2012, 07:36
Real name: Ronald Blom
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Wat gaan de prijzen van flippers doen?

Bericht door wizardblom » 20 mar 2019, 08:34

Prijzen van e.m. kasten zijn ongerestaureerd ongeveer verdubbeld: normaal van ongeveer 100 euro, nu minimaal 250 euro.
En dat kan oplopen tot 400 a 500 euro voor een net exemplaar, is wel zo dat de verkoopprijzen (helaas) evenredig gestegen zijn.
Kasten gaan bij mij niet meer beneden de 500 euro weg, simpelweg om uit de kosten te komen.
Niet om wereldwinsten te maken, maar wat extra 'zakgeld' is nooit weg en geeft je wel de drijfveer om sommige "draken" toch nog netjes op te knappen.

Voordeel is wel als je een bijna sloper koopt voor weinig je de kast dan toch weer kunt redden van de slopershamer door er nieuwe dure onderdelen voor te kunnen kopen (tellerkastruiten, spuitmallen voor de buitenkant e.d.)
Slechte flipperkasten zijn er bijna niet, slecht afgestelde des te meer!

DanielFortesque
Berichten: 637
Lid geworden op: 27 mei 2014, 18:28
Real name: Daniel Fortesque
Locatie: Rest of the world

Re: Wat gaan de prijzen van flippers doen?

Bericht door DanielFortesque » 20 mar 2019, 08:39

Denk er ook zo een beetje over zoals Baron Shadow op het eind van zijn bericht zegt . Hebben ons huis verkocht in Spanje en gaar verhuizen Limoges , terug naar Frankrijk binnen 3 maand . Daar heb ik dan terug de plaats om meerdere flippers te kunnen zetten , en ik denk er ook over na om enkel nieuwe te zetten . Als je ziet wat ze vragen voor bv een MM of MB tegenwoordig , en in welke staat ze dan zijn ( meestal nog te renoveren zelfs ) , dan kan ik voor dezelfde prijs een Remake kopen . ( zeker de BBB zit ik op te wachten )
Denk dus dat ik ook voor nieuwe zal gaan . De originele oudjes , die worden véél te duur .
You don't need eyes to see , you need vision ....

Gameroom : Got Le
Searching for : ...................
Volgende aankoop : ......................
Gone but not forgotten : Totan - Medieval Madness - Scared Stiff

Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2222
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Wat gaan de prijzen van flippers doen?

Bericht door Cenobyte » 20 mar 2019, 08:43

Als je het geld ervoor rond hebt slingeren zijn nieuwe kasten zeker aan te raden, het uitpakken alleen al. Maar aangezien dit alleen voor de gefortuneerde flipperaars is weggelegd is dat denk ik niet echt een "gouden tip" ;) En met de nieuwprijzen van tegenwoordig is het ook gewoon niet leuk meer...
:(

Doe dan maar gewoon een leuk betaalbaar tweedehands kastje.
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

vdm
Berichten: 68
Lid geworden op: 28 nov 2012, 19:30
Real name: Stijn

Re: Wat gaan de prijzen van flippers doen?

Bericht door vdm » 20 mar 2019, 17:54

7 jaar geleden kocht ik mijn TAF in zéér goede staat voor 2400€
4 jaar geleden verkocht in een nog betere staat :) voor 2900€
Nu hoor ik prijzen van 4500€ :?

Ik heb intussen mijn hobby stopgezet, heb na lange tijd nog eens iets gepost hier (dit bericht :)) ik denk eerlijk gezegd dat de prijzen toch gaan dalen. Er is zeker nog interesse in flippers maar de "jongere" generatie heeft toch meer oog op tablets en gsm's. En wat je de laatste jaren overduidelijk zag is een regelrechte goldfever op flipperkasten, iedereen moet een flipper hebben omdat het een flipper is en ja een flipper is een flipper....... :madman:
Ik vrees dat binnen 3 a 5 jaar de waarde sterk zal dalen enkel en alleen maar omdat er minder en minder interesse zal in zijn. Een beperkt aanbod bepaald de waarde niet enkel wat de zot ervoor wil geven.

Peter VdV
Berichten: 309
Lid geworden op: 23 jul 2015, 09:34
Real name: Peter Van de Veire
Locatie: Belgium

Re: Wat gaan de prijzen van flippers doen?

Bericht door Peter VdV » 19 sep 2019, 09:35

Even deze wat van onder het stof halen.

Heb ik nu de indruk of zijn de prijzen voor de iets oudere kasten TFC, CFTBL, Getaway, .... wat aan het stabiliseren.

Ik zie nogal wat passeren, maar niet zodadelijk verkocht worden.

Juist een gevoel? Kan iemand dit beamen of net tegenspreken?
:pin:
There is no such thing as gravity. The Earth sucks!

Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2222
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Wat gaan de prijzen van flippers doen?

Bericht door Cenobyte » 19 sep 2019, 10:07

Dat de prijzen voor gebruikte flippers stabiliseren (niet meer verder stijgen) merk ik ook al gedurende 2019 inderdaad. Dat moest op een gegeven moment ook wel, sommige oudere kasten zijn echt compleet de bocht uitgevlogen qua prijs, al dan niet terecht. Ik verklaarde jaren geleden iemand nog knettergek dat ie 1600 Euro voor een mooie G&R durfde te vragen ("1600 voor een Data East??") en kijk nu eens naar de prijs ervan. :shock: Had ik em maar gekocht :lol:

Ook de nieuwe flippers 'doen' niet meer wat ze voorheen deden: je kon een LE kopen die na een jaar alleen nog maar meer waard was geworden. Het werd voor een aantal mensen ook echt een investering. Met nieuwe kasten is dat nu niet meer, je mag al blij zijn dat je op een jaar tijd "maar" 1000 Euro kunt laten vallen...

Dus ja: de gekte is wel over, gelukkig. Maar ik denk niet dat alle oude flippers sterk zullen dalen. De kasten die onverdiend in prijs gestegen zijn wellicht wel, maar welke kasten zijn dat? Ik denk dat de echte toppers (meestal de B/W kasten) hun prijs houden en dat de kasten met minder leuk spel (veelal Data East, Sega, etc.) toch weer terug zullen zakken naar een wat realistischere prijs.
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

Gebruikersavatar
zwartepanter
Berichten: 6150
Lid geworden op: 14 aug 2011, 11:34
Real name: Stefan Verhoelst
Locatie: Belgium

Re: Wat gaan de prijzen van flippers doen?

Bericht door zwartepanter » 19 sep 2019, 17:22

Wat mij vooral opvalt is dat de prijzen van de EM'ers stijgen en ook die van de SS Bally's. En terecht voor sommige modellen.

Gebruikersavatar
wizardblom
Berichten: 281
Lid geworden op: 26 mei 2012, 07:36
Real name: Ronald Blom
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Wat gaan de prijzen van flippers doen?

Bericht door wizardblom » 23 sep 2019, 07:57

Werd tijd.
Ondergewaardeerde hoek, nette exemplaren worden zeldzamer en "basket cases" worden steeds duurder om te restaureren.
Tel daarbij het "jukebox-effect" dan zal dat de groep zijn die gestaag in waarde gaan stijgen.
Ik heb nu al 5 mensen die een nette/leuke kast zoeken en ze zijn er gewoon niet, wordt dus een kwestie van vraag en aanbod...en prijs....
Zelfde geldt voor de early solid state, niet echt gemakkelijk aan te komen....
Slechte flipperkasten zijn er bijna niet, slecht afgestelde des te meer!

Gebruikersavatar
Pitchie
Berichten: 547
Lid geworden op: 05 sep 2011, 08:13
Real name: Stefan Calle
Locatie: Belgium

Re: Wat gaan de prijzen van flippers doen?

Bericht door Pitchie » 07 nov 2019, 09:58

Ligt dat aan mijn verkeerd beeld van de waarde van flippers momenteel of klopt het dat hier op het forum de laatste tijd ook zeer vele kasten stevig boven hun marktwaarde worden aangeboden?

Er was een tijd dat je hier regelmatig eens een leuk kastje kon vinden voor een correcte marktconforme prijs, maar tegenwoordig zijn de absurde prijzen die je vaak ziet op het duitse forum, hier ook gemeengoed geworden. :cry:

Plaats reactie