Flipper vergelijkbaar met ST:TNG

Algemene verhalen, oproepen en discussies.
Plaats reactie
Benno
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 apr 2019, 08:13
Real name: Benno de Loos

Flipper vergelijkbaar met ST:TNG

Bericht door Benno » 08 mei 2019, 11:50

Ik heb jaren lang een Star Trek The Next Generation gehad en daarvoor een tijdje een Adams Family en Twilight Zone (maar die laatste twee zijn heel lang geleden en weet ik niets meer van te herinneren).
Voordat ik de ST:TNG kocht heb ik heel lang zoveel mogelijk gelezen en bekeken op internet en kwam toen tot de conclusie dat dit een van de meest complexe flippers was qua regels en spel.

Inmiddels is de ST:TNG verkocht en ben ik op zoek naar een nieuwe flipper met vergelijkbaar spel qua complexiteit en regels. Wat me aan de Star Trek beviel was dat het door de missies vrij duidelijk was hoe te spelen.
Ik heb via een flipper spel op de Playstation 4 wat andere populaire flippers getest maar nergens is direct duidelijk wat het doel is van het spel, hoe te spelen etc.
Wat zouden jullie kunnen aanbevelen qua flipper met een duidelijke spel structuur met behoorlijk wat diepgang?
Mij voorkeur gaat sterk uit naar kasten uit de dot matrix generatie, Bally / Williams of eventueel een recentere Stern. Gezien mijn budget gaat iets als Medieval Madness of een splinternieuwe Stern niet lukken, ik zoek iets (ruim) onder de €4000.

Gebruikersavatar
David Pinball Wizz
Berichten: 4375
Lid geworden op: 15 aug 2011, 07:44
Real name: David Deturck
Locatie: Belgium

Re: Flipper vergelijkbaar met ST:TNG

Bericht door David Pinball Wizz » 08 mei 2019, 12:49

Een roadshow is gelijkaardig que diepgang voor die periode.
Maar heel veel leuke titels komen in aanmarking hoor.


Vaak heb je een kaartje op de flipper zitten linksonder met basisregels. ook staan instructies op de plastics, speelveld, inserts vaak waarvoor wat dient. Iets die je natuurlijk allemaal niet ziet als je op playstation speelt ;)
IFPA Country Director Belgium

Benno
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 apr 2019, 08:13
Real name: Benno de Loos

Re: Flipper vergelijkbaar met ST:TNG

Bericht door Benno » 08 mei 2019, 14:38

Bedankt voor de tip.
Ik neem ook de rule sheets op http://pinball.org goed door maar dan nog is het erg lastig zonder de flipper of een goede emulatie erbij.
Andere tips zijn natuurlijk nog welkom.

Gebruikersavatar
RonnyH
Berichten: 103
Lid geworden op: 23 nov 2011, 11:04
Real name: Ronald H
Locatie: The Netherlands

Re: Flipper vergelijkbaar met ST:TNG

Bericht door RonnyH » 08 mei 2019, 15:39

Je zou kunnen kijken naar een indiana jones (Williams), hier zitten aardig wat modes in, en bevalt mij heel goed. De kosten zouden wel kunnen tegenvallen, maar als je een verkleurd cabinet geen probleem vindt zou de prijs in de buurt van je budget kunnen komen.
Ik weet niet of je in de gelegenheid bent maar je zou eventueel een bezoekje aan het Dutch Pinball Museum kunnen brengen om wat proef te spelen op verschillende flippers.
In : TZ, MM, Virtual Pinball Cabinet en ATGames Legend Ultimate Arcade Cabinet
Uit : TA, TAF, IJ

ivang
Berichten: 792
Lid geworden op: 14 aug 2011, 00:39
Real name: Ivan Geentjens

Re: Flipper vergelijkbaar met ST:TNG

Bericht door ivang » 08 mei 2019, 16:02

Bij elke flipper wordt het vrij snel duidelijk wat de bedoeling is hoor, ik zou dat op zich dus zeker niet als enige/belangrijkste criterium beschouwen voor de keuze van een volgende flipper.

Wil je een kast met veel modes ?
Speelt het thema een rol ?
Hou je van flow of eerder stop & go ?

Als je kan is de beste raad om inderdaad ergens verschillende flippers te proberen om zo een idee te krijgen van welke aspecten je meer aanstaan en welke minder.

Dat de STTNG zo duidelijk aangaf wat te doen lijkt volgens mij eerder doordat je hem door en door kende dan dat de kast op dat vlak zo enorm verschilt van vele andere kasten ...

Over het algemeen volgen de meeste kasten wel het principe van schieten waar de lichtjes branden of knipperen ;-)

ruben
Berichten: 243
Lid geworden op: 30 mar 2013, 23:59
Real name: ruben
Locatie: Belgium

Re: Flipper vergelijkbaar met ST:TNG

Bericht door ruben » 08 mei 2019, 17:44

ik heb hier een hele mooie road show te koop met veel missies :D en veel extra mods.
hij valt dan ook nog eens perfekt in je budget :D
mvg

Gebruikersavatar
Richard Baan
Berichten: 3849
Lid geworden op: 16 aug 2011, 09:20
Real name: Richard Baan
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Flipper vergelijkbaar met ST:TNG

Bericht door Richard Baan » 08 mei 2019, 18:27

Road show, indiana jones, whitewater, shadow, etc,etc.
Ik denk dat er wat dat betreft genoeg keus is.
Don't take life so seriously... It's not permanent.

http://pinball.beautyvof.com/

Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets

Plaats reactie