WPC kast in Qashqai

Algemene verhalen, oproepen en discussies.
Plaats reactie
Martin
Berichten: 16
Lid geworden op: 19 jan 2014, 20:06
Real name: Martin

WPC kast in Qashqai

Bericht door Martin » 16 jul 2019, 17:24

Hoi,

Weet iemand of een WPC kast met gedemonteerde kopkast in een Nissan Qashqai(J11) past?
De body lijkt mij geen probleem te zijn, maar waar laat je dan de kopkast? Hoe positioneer je die?
AFM, STTNG, TBL, Gz premium

Gebruikersavatar
EtK
Berichten: 69
Lid geworden op: 05 sep 2011, 19:19
Real name: Edmond te Kiefte
Locatie: The Netherlands

WPC kast in Qashqai

Bericht door EtK » 16 jul 2019, 20:37

Ik zou denken dat de kast met kopkast er zo in te schuiven is. Zo niet, eerst kopkast erin, in de lengte achter bestuurderstoel. Doeken tussen kopkast en achterportier. Cabinet er in schuiven en doeken/kussens tussen kop en cabinet.


-

Martin
Berichten: 16
Lid geworden op: 19 jan 2014, 20:06
Real name: Martin

Re: WPC kast in Qashqai

Bericht door Martin » 16 jul 2019, 21:56

Hoogte met kopkast er op is 75cm en dan nog 2 dunne plankjes om ‘m gemakkelijk over de (vloer)bekleding te schuiven. Die ruimte (hoogte) heb je niet via de achterklep.

Losse kopkast is 75cm hoog, maar hoe manoeuvreer je die naar binnen zonder de hemelbekleding te beschadigen. Hoogte met vlakke laadvloer is ca. 80cm.
Ik heb al met een op maat gemaakt stuk karton gekeken maar ben er nog niet uit.

Anders wordt het een auto lenen of 2x rijden...
AFM, STTNG, TBL, Gz premium

ivang
Berichten: 792
Lid geworden op: 14 aug 2011, 00:39
Real name: Ivan Geentjens

Re: WPC kast in Qashqai

Bericht door ivang » 16 jul 2019, 22:08

Je kan een losgemaakte kopkast nog wel iets ‘naar beneden schuiven’ op het kabinet om zo een paar cm te winnen, ik heb dat vaak genoeg gedaan in een ford Mondeo of een Mercedes b-klasse en die zijn volgens mij niet hoger dan een qashqai, toch ?
Wel voorzichtig zijn met het ‘plaatje’ waar je de kopkast mee vergrendelt, met de kopkast op het kabinet is dat immers een ‘haak’ die in theorie (en bij mij dus in praktijk ☺️) de dakbekleding kan beschadigen ...

Wat dik karton of een deken op de bodem werken ook en zijn minder hoog dan planken

DKams
Berichten: 50
Lid geworden op: 19 feb 2016, 11:48
Real name: David
Locatie: The Netherlands

Re: WPC kast in Qashqai

Bericht door DKams » 16 jul 2019, 23:17

Hai,

Leuke vraag, ik vervoer flippers in m'n q+2. Het is alleen te doen door de kopkast van de body los te halen.
Punt is dat de extra gordel op het plafond (bij de achterbank voor de middelste stoel) voor het probleem zorgt. Die maximale hoogte is 71cm.
De rest van de hoogte is wel 75cm.

Ik doe altijd zo: wanneer je voor de bagageruimte staat,

Body aan de rechterzijde plaatsen (vanwege de extra gordel)

Kopkast aan de linkerzijde, afhankelijk van de breedte of hoogte kun je deze respectievelijk op de bovenkant of zijkant naar binnen schuiven. Let op, altijd met de glasplaat naar de body toe.

Dan sla je een spanband om de kopkast en body heen dan staat alles goed. Uiteraard wel met de benodigde dekens en kussens om alles te beschermen. En zeker voor het schuiven, gebruik een stevige deken om je kasten te beschermen.

Extra tip: haal bij de bouwmarkt een stevige pvc pijp, daarmee rol je de body zo je auto en en vernagel je ook niet de bekleding van de achterbak en of achterstoelen.

Succes!

Zelfs m'n popeye ging zo mee, dus ruimte zat :)!

Vriendelijke groet,
David
Let the game begin.

Plaats reactie