Corona virus beperkingen en flipper leveren over de grens?

Algemene verhalen, oproepen en discussies.
Plaats reactie
Farrari
Berichten: 374
Lid geworden op: 22 jun 2015, 07:28
Real name: Theke
Locatie: The Netherlands

Corona virus beperkingen en flipper leveren over de grens?

Bericht door Farrari » 18 mar 2020, 21:14

Hoi weet iemand wat er nog mogelijk is nu?

Ik heb privé een flipper verkocht en heb gezegd hem deze zaterdag te brengen in België, zag net op het nieuws dat er vanaf vandaag 12:00 uur een Lock down in België is.
Ik kom zelf uit Nederland en wil natuurlijk geen problemen krijgen hiermee.
Iemand een idee of dit nog mogelijk is als privé persoon? Anders stel ik het gewoon uit tot alles weer mogelijk is.....

Greetz... ;)

Gebruikersavatar
zwartepanter
Berichten: 6150
Lid geworden op: 14 aug 2011, 11:34
Real name: Stefan Verhoelst
Locatie: Belgium

Re: Corona virus beperkingen en flipper leveren over de grens?

Bericht door zwartepanter » 18 mar 2020, 21:28

Je mag hier nog buiten, max. 3 personen tenzij een gezin. Ook dacht ik alleen voor noodzakelijke verplaatsingen... Dus hoe dat juist is in jouw geval?

Farrari
Berichten: 374
Lid geworden op: 22 jun 2015, 07:28
Real name: Theke
Locatie: The Netherlands

Re: Corona virus beperkingen en flipper leveren over de grens?

Bericht door Farrari » 18 mar 2020, 21:38

zwartepanter schreef:
18 mar 2020, 21:28
Je mag hier nog buiten, max. 3 personen tenzij een gezin. Ook dacht ik alleen voor noodzakelijke verplaatsingen... Dus hoe dat juist is in jouw geval?
Ja noodzakelijk is het niet..... Dus ga ik het natuurlijk uitstellen....
Bedankt voor je info.... :good:

En laten we allemaal hopen dat deze onwerkelijkheid waarin we nu allemaal zitten snel voorbij zal zijn en hopen dat we geen dierbaren zullen verliezen ermee........
Gezondheid voorop..... :respect:

Greetz.... :pin:

Gebruikersavatar
David Pinball Wizz
Berichten: 4375
Lid geworden op: 15 aug 2011, 07:44
Real name: David Deturck
Locatie: Belgium

Re: Corona virus beperkingen en flipper leveren over de grens?

Bericht door David Pinball Wizz » 19 mar 2020, 09:12

Op zich niet doen... is niet noodzakelijk en 'mag' dus ook niet. Enkel werk, boodschappen, dokter, tanken, ...

En dat is de gedachtengang die iedereen zou moeten hebben nu, enkel wat hoogstnodig is.

Wat finaal de beste strategie zal zijn is natuurlijk moeilijk te zeggen.. ik vrees dat 75% van ons toch finaal corona zal hebben en het vroeg of laat toch weer de kop zal opsteken. Of er zou een vaccin/medicijn moeten voor gevonden worden.
IFPA Country Director Belgium

Gebruikersavatar
Richard Baan
Berichten: 3849
Lid geworden op: 16 aug 2011, 09:20
Real name: Richard Baan
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Corona virus beperkingen en flipper leveren over de grens?

Bericht door Richard Baan » 19 mar 2020, 19:22

Tja je weet het niet. Feit is wel dat hoe meer men weinig tot geen fysiek contact heeft Hoe langer het allemaal beperkt blijft en dat geeft tijd om een vaccin te ontwikkelen. Of, net als sars of de Mexicaanse griep destijds, dat het automatisch op zijn retour gaat.
Don't take life so seriously... It's not permanent.

http://pinball.beautyvof.com/

Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets

Gebruikersavatar
jeanclaudev
Berichten: 169
Lid geworden op: 31 dec 2011, 15:25
Real name: jean-claude
Locatie: Belgium

Re: Corona virus beperkingen en flipper leveren over de grens?

Bericht door jeanclaudev » 20 mar 2020, 18:00

Er is wel iets speciaal met de Hollandse strategie : daar doen ze niets, en ze rekenen op "Group immuniteit".
Dus, voor mij, de Hollanders binnen laten in België is meer dan gevaarlijk...
Sold: Harlem GT, Victory, Raven, Bone busters, Funhouse, TZ, BDK HUO, SM Red HUO, L0TR, POTC, TSPP, RBION, TOTAN, TOM, Xmen pro HUO,Avengers pro HUO.

Dennis
Berichten: 887
Lid geworden op: 20 jan 2013, 20:29
Real name: Dennis Slagboom
Locatie: The Netherlands

Re: Corona virus beperkingen en flipper leveren over de grens?

Bericht door Dennis » 23 mar 2020, 22:03

Ik sta volledig achter deze strategie van de regering. Een jaar binnen gaan zitten hopen op de vaccin of het als nog krijgen vind ik ook geen optie. Maar het zijn moeilijke keuzes.
Mijn gameroompje : arcade : Gaelco Tunning race flippers : HSll, Cirqus voltaire, BSD, TOM, CP, MM, AC/DC bib, Aerosmith pro, IM pro, Whoa Nelly!, Stern Heavy metal🤟

Gebruikersavatar
David Pinball Wizz
Berichten: 4375
Lid geworden op: 15 aug 2011, 07:44
Real name: David Deturck
Locatie: Belgium

Re: Corona virus beperkingen en flipper leveren over de grens?

Bericht door David Pinball Wizz » 23 mar 2020, 22:58

Het is de beste keuze op heden... proberen de besmettingen te verdelen in de tijd zodat ziekenhuizen het steeds kunnen bolwerken en zodoende het sterftecijfer lager gehouden wordt..
IFPA Country Director Belgium

Gebruikersavatar
zwartepanter
Berichten: 6150
Lid geworden op: 14 aug 2011, 11:34
Real name: Stefan Verhoelst
Locatie: Belgium

Re: Corona virus beperkingen en flipper leveren over de grens?

Bericht door zwartepanter » 23 mar 2020, 23:38

En iedereen sneller kan gaan werken, de economie op gang komt, er een vaccin kan ontwikkeld worden enz...

ivang
Berichten: 792
Lid geworden op: 14 aug 2011, 00:39
Real name: Ivan Geentjens

Re: Corona virus beperkingen en flipper leveren over de grens?

Bericht door ivang » 24 mar 2020, 08:33

Als er al zoiets bestond als 'de beste aanpak' dan zou die echt wel overal dezelfde zijn denk ik , maar aangezien niemand echt weet wat te doen zal pas achteraf blijken wat nu die beste aanpak precies was ...

Ik bekijk het een beetje zoals een hypothecaire lening, waar de ene natie persé de vaste rentevoet wil om zeker te zijn wat hen te wachten staat, en de andere durft te gokken op de variabele in de hoop aan het einde van de rit beter af te zijn

Gebruikersavatar
jeanclaudev
Berichten: 169
Lid geworden op: 31 dec 2011, 15:25
Real name: jean-claude
Locatie: Belgium

Re: Corona virus beperkingen en flipper leveren over de grens?

Bericht door jeanclaudev » 24 mar 2020, 17:49

Stern is nu ook gesloten.
Sold: Harlem GT, Victory, Raven, Bone busters, Funhouse, TZ, BDK HUO, SM Red HUO, L0TR, POTC, TSPP, RBION, TOTAN, TOM, Xmen pro HUO,Avengers pro HUO.

Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2222
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Corona virus beperkingen en flipper leveren over de grens?

Bericht door Cenobyte » 27 mar 2020, 22:31

De Belgische en Nederlandse strategieen verschillen niet eens zo erg hoor, geen van beide landen heeft een echt complete lockdown. Ge mag nog steeds buiten komen, alleen hebben wij nog (nutteloze) werkplekken die open blijven, wat ik den weer een vreemde strategie vind...
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

Gebruikersavatar
zwartepanter
Berichten: 6150
Lid geworden op: 14 aug 2011, 11:34
Real name: Stefan Verhoelst
Locatie: Belgium

Re: Corona virus beperkingen en flipper leveren over de grens?

Bericht door zwartepanter » 28 mar 2020, 00:52

Het heeft geen nut nu kasten aan te bieden...

Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2222
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Corona virus beperkingen en flipper leveren over de grens?

Bericht door Cenobyte » 28 mar 2020, 15:07

In Belgie niet nee ;)
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

jimy_speedt
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 okt 2017, 22:43
Real name: Jean-Michel Dufrene

Re: Corona virus beperkingen en flipper leveren over de grens?

Bericht door jimy_speedt » 31 mar 2020, 21:14

iedereen moet thuis blijven. Cijfers zijn verschrikkelijk.

hopelijk hebben jullie allemaal een kast thuis.

good luck. we will overcome this shit

have a great time !

Gebruikersavatar
zwartepanter
Berichten: 6150
Lid geworden op: 14 aug 2011, 11:34
Real name: Stefan Verhoelst
Locatie: Belgium

Re: Corona virus beperkingen en flipper leveren over de grens?

Bericht door zwartepanter » 31 mar 2020, 21:22

Ben net een paar keer gebeld door een oud-kennis of ik geen flipper te koop heb. Mensen willen nu iets anders thuis hebben staan...

Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2222
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Corona virus beperkingen en flipper leveren over de grens?

Bericht door Cenobyte » 01 apr 2020, 08:46

jimy_speedt schreef:
31 mar 2020, 21:14
iedereen moet thuis blijven. Cijfers zijn verschrikkelijk.

good luck. we will overcome this shit
Vorig jaar zijn er in Nederand alleen 9200 doden gevallen door de gewone griep. Daar hoor je dan weer niemand over... :lol:
zwartepanter schreef:
31 mar 2020, 21:22
Ben net een paar keer gebeld door een oud-kennis of ik geen flipper te koop heb. Mensen willen nu iets anders thuis hebben staan...
Ja tuurlijk, als je al 3 weken thuis zit wordt je steeds diezelfde kast wel beu :mrgreen:
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

Gebruikersavatar
Richard Baan
Berichten: 3849
Lid geworden op: 16 aug 2011, 09:20
Real name: Richard Baan
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Corona virus beperkingen en flipper leveren over de grens?

Bericht door Richard Baan » 01 apr 2020, 11:10

Cenobyte schreef:
01 apr 2020, 08:46
Vorig jaar zijn er in Nederand alleen 9200 doden gevallen door de gewone griep. Daar hoor je dan weer niemand over... :lol:
Als er 170 per 100000 griepverschijnselen zijn per week, en een griepje duurt 14 weken, dan heb je met 17mln mensen dus feitelijk 404600 griep-patienten. Dan zijn 9200 doden dus 2,3%

Als er nu (op dit moment) 12595 corona-patienten zijn, waarbij er 4712 (37%) in het ziekenhuis komen, en 1039 (8,2%) sterfgevallen zijn, kun je ook stellen dat het wel wat ergere ziekte is dan een griepje.

Ook de overheid, die doorgaans een graai-mentaliteit heeft, doet nu de economie half op slot. Dat is op zich ook wel een teken dat het misschien toch wat erger is.

Ik denk dat je dit virusje niet te pakken moet krijgen.
Don't take life so seriously... It's not permanent.

http://pinball.beautyvof.com/

Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets

Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2222
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Corona virus beperkingen en flipper leveren over de grens?

Bericht door Cenobyte » 01 apr 2020, 11:21

Natuurlijk wil ik het ook niet onderschatten, maar ik ben van mening dat het nu wel erg radicaal wordt afgeschilderd. Net als de pest of de Spaanse Griep, terwijl daarbij letterlijk vele tientallen MILJOENEN doden vielen destijds. Nu praten over (wereldwijd) een veel lager sterftecijfer (slechts enkele procenten hoger dan een normale griep) en sommige mensen praten alsof we Wereldoorlog III meemaken ;)
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

Gebruikersavatar
Richard Baan
Berichten: 3849
Lid geworden op: 16 aug 2011, 09:20
Real name: Richard Baan
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Corona virus beperkingen en flipper leveren over de grens?

Bericht door Richard Baan » 01 apr 2020, 21:16

Destijds werd het niet ingedamd. Je zou dan ook kunnen zeggen dat het juist daardoor komt dat het nu minder erg is als toen.
Don't take life so seriously... It's not permanent.

http://pinball.beautyvof.com/

Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets

Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2222
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Corona virus beperkingen en flipper leveren over de grens?

Bericht door Cenobyte » 01 apr 2020, 22:07

Richard Baan schreef:
01 apr 2020, 21:16
Destijds werd het niet ingedamd. Je zou dan ook kunnen zeggen dat het juist daardoor komt dat het nu minder erg is als toen.
Nee, dat is niet het geval. Ik heb er veel over gelezen en zowel de pest als de Spaanse Griep waren veel dodelijker dan deze Corona griep. En natuurlijk speelt het verschil in gezondheidszorg een heel groot stuk mee. Maar we moeten niet vergeten dat het sterftecijfer van de pest bijna 100% was, terwijl dat bij Corona nog geen 10% is. En we moeten ook niet vergeten dat door zowel de pest als door de Spaanse Griep ook veel gezonde mensen stierven, terwijl van alle dodelijke slachtoffers van Corona zo'n driekwart een aandoening onder de leden heeft die het afweersysteem had aangetast (m.a.w.: driekwart van de Corona doden is in feite gestorven aan een combinatie van Corona en een zwak afweersysteem). De meeste gezonde mensen lopen Corona op, snotteren een paar weken en zijn er weer vanaf, zo is al verschillende keren aangetoond.
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

Gebruikersavatar
flippers.be
Berichten: 2200
Lid geworden op: 14 aug 2011, 14:31
Real name: AE
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Corona virus beperkingen en flipper leveren over de grens?

Bericht door flippers.be » 02 apr 2020, 08:05

Ik begrijp je standpunt - de pest en spaanse griep waren nog erger - maar corona is ook al heel erg en ik denk dat je de ernst en percentages nu onderschat, omdat er al wereldwijd maatregelen genomen zijn en we medisch veel verder staan.

Nu 'maar' 10% sterftecijfer is voor jou geen reden om drastische actie te ondernemen ?
Dat er pakweg 300.000 mensen in belgie en nederland samen op enkele maanden dood gaan dan, daar vind je niet dat we iets moeten aan doen ? In zo'n maatschappij wil jij leven, die dat laat gebeuren ?

Idd voor gezonde mensen is het vaak geen probleem, maar laat iedereen onbeperkt rondlopen dan krijgt vroeg of laat iedereen het virus.
Dat alle 65 plussers (jouw ouders ook als ze nog in leven zijn ?) dan misschien 90% kans hebben om te sterven, en er zo een hele generatie op pakweg een half jaar tijd wereldwijd wegvalt, is geen probleem ?

Want je zegt dat driekwart wie nu sterft een ander probleem heeft. Ja, maar dat is met behandeling in een ziekenhuis.
Zonder enige behandeling (omdat de ziekenhuizen zo overrompeld zijn zoals nu in sommige landen) dan gaan die percentages echt wel een pak hoger liggen, dan sterft misschien 90% van de 65 plussers omdat ze zonder behandeling niet zelf kunnen herstellen en te hard verzwakken.


De maatregelen nu zijn er ook om van de zorgsector (en andere industrieen) draaiende te houden zodat de rest van de gezinnen en gezonde mensen geen problemen krijgen.

In de zorg is (zowel in nl als be) al zo hard in bespaard dat sommige zaken echt wel bijna minimumbezetting zijn (want het moet allemaal efficient).. Verplegend personeel is een knelpuntberoep, daar zijn grote tekorten.
Doe je niets en valt daar bv een kwart van het personeel ziek, dan heeft dat grote effecten. Dan gaan ook veel gezonde mensen niet (goed) behandeld worden. Breek jij morgen een been ofzo - pech, in het ziekenhuis is er niemand meer om jou te helpen. Dat wil je toch vermijden ?
Dat corona jou als gezonde man misschien niet raakt kan wel zijn, maar als de rest van de maatschappij wel geraakt wordt, wees maar zeker dat je dan wel de gevolgen zal merken.

Dat het nu wel lijkt mee te vallen, is misschien ook omdat de overheid wil geen paniek wil zaaien ?

En omdat bv de gezondheidszorg zich aanpast en het zo goed mogelijk draaiende houdt.. ze houden het vol maar van wat ik hoor is het wel al nijpend aan het worden. Bedden zijn er misschien genoeg, maar dan niet de maskers, personeel wordt ziek en zal de komende maanden meer ziek worden, waardoor anderen moeten inspringen en de werkdruk voor iedereen een pak hoger is (concreet voorbeeld - iemand van de directie (C level) bij mijn vorige werkgever (rusthuis uitbating) draait nu gewoon mee als verpleegster - en zo zijn er nog tal van voorbeelden).
Dus als je in de media hoort dat er nog bedden beschikbaar zijn, wil dat niet zeggen dat het business as usual is, daar draait men eerder al in crisis mode.. en dit is met de maatregelen die al genomen zijn.

Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2222
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Corona virus beperkingen en flipper leveren over de grens?

Bericht door Cenobyte » 02 apr 2020, 08:34

Oh oh, ik zeg niet dat we geen actie moeten ondernemen he? Deze ziekte is wel degelijk één van de belangrijkste gebeurtenissen in onze afgelopen geschiedenis waar we het nog lang over zullen hebben, dat staat vast. Ik ben alleen van mening dat sommigen het opkloppen tot een Pest of Spaanse Griep en dat staat niet in verhouding.

Verder ben ik van mening dat de (Nederlandse) overheid scheve maatregelen neemt. Als we op het strand of in het bos worden gesignaleerd of we zitten met zijn vijven buiten rond een vuurkorf (met anderhalve meter afstand) dan zijn we “asociaal” en denken we niet na over onze medemens, terwijl we wel gewoon moeten blijven werken en ik al twee weken tegenover een hoestende en proestende collega zit op amper anderhalve meter afstand… Het is meten met verschillende maten en dit probleem wordt overgelaten aan de werkgever/werknemer (en geloof me: elk gesprek hierover eindigt in een eindeloze discussie die niets oplost). Ziekmelden is dan de enige optie en dan ben je de "slapjanus" of de "opgever" of de "thuiszitter" of zoiets dergelijks, dus we ploeteren gewoon door en lezen dan op Facebook verhalen over de helden die bijvoorbeeld de leraren zijn (terwijl die wel lekker veilig thuis zitten met een pint in de hand).

Je hebt het over “een hele generatie die wegvalt”, maar die begrijp ik niet helemaal. Natuurlijk, er sterven voornamelijk oudere mensen, maar die zouden anders binnen enkele jaren toch zijn overleden aan ouderdom. Niet dat dat het sterven aan Corona goedpraat natuurlijk, maar ik wil maar zeggen: we verliezen geen hele generatie die we anders niet verloren zouden zijn binnen relatief korte tijd.

En ik heb nergens gezegd dat het meevalt hoor, want dat doet het niet. De zorg raakt zwaar overbelast en dat is het grootste probleem. Ik wil alleen aangeven dat sommige mensen overdrijven. Je zou geen flipperkast meer op mogen halen, terwijl je (ik) nog wel gewoon naar je werk moet. Je mag geen vrienden ontmoeten terwijl je wel naar je werk moet, enz. En ik werk NIET in de zorg, ik verkoop kozijnen…
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

Plaats reactie