wanneer is een flipperkast rijp voor de sloop

Algemene verhalen, oproepen en discussies.
Gebruikersavatar
MeesterPieter
Berichten: 545
Lid geworden op: 16 mei 2012, 22:00
Real name: MeesterPieter
Locatie: The Netherlands

wanneer is een flipperkast rijp voor de sloop

Bericht door MeesterPieter » 17 jul 2020, 12:54

vandaag voor mn zelfbouwproject nog maar eens een speelveld gescoord.

degene van wie ik hem kocht had de flipperkast vrij compleet gekocht en ging er een virtuele kast van maken

nu snapte ik wel waarom de flipperkast gesloopt werd, al zou je denken dat een kast tegenwoordig niet snel meer gesloopt wordt als ie zowat compleet is. hier miste enkel CPU en soundboard, en een aantal kleine dingen op t speelveld.

maargoed, dit was duidelijk een gevalletje van een kast die al jaren op de beun de haas manier enigzins werkend is gehouden, ongeloofelijk haast hoeveel er kapot kan gaan.

van de printplaten die er nog wel waren kwamen er al 2 van een andere kast af, diverse posts vallen van ellendigheid uit elkaar of uit het speelveld, 90% van de plastics is wel ergens gebroken, de wabbithole is meer een bigfoothole geworden, je ziet de schroeven door het uitgesleten hout uitsteken :lol:

en op wonderbaarlijke wijze is een groot deel van alle metalen beugels gebroken, de flipper beugels zijn beide gelast, alledrie de popbumpers zijn gelast, die targetbank is gelast, de autokicker is gelast.
geen idee hoe ze dat voor elkaar hebben gekregen, maar blijkbaar als je maar genoeg slechte reparaties uitvoert dan houdt het op een gegeven moment toch echt op.

de kast kwam oorspronkelijk van een spaanse verhuurder gezien t typeplaatje aan de binnenkant, er zat ook een tellertje in met iets van 62.500 spellen


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

enige wat ik nog niet weet of nog werkt is het DMD display, dat was dus al eens vervangen want niet origineel, heb enkel geen kast om hem in te testen, maar eens uitzoeken hoe ik daar spanning op kan zetten om hem te testen

anyways, ik heb gelukkig nog voldoende aan het speelveld voor mijn project, maar vond het wel mooi hoe ver deze nu eigenlijk aan snot gespeeld is totdat zelfs beun de haas het bijltje er bij neer heeft gelegd
Back to the Future
Arduino zelfbouw project

Plaats reactie