Wat gaan de prijzen van flippers doen?

Algemene verhalen, oproepen en discussies.
Gebruikersavatar
Pitchie
Berichten: 547
Lid geworden op: 05 sep 2011, 08:13
Real name: Stefan Calle
Locatie: Belgium

Re: Wat gaan de prijzen van flippers doen?

Bericht door Pitchie » 15 nov 2020, 22:13

Ne lingeriecatalogus van de jaren 70 is zelfs nog een pak boeiender dan een virtuele flipper! ;-)

Gebruikersavatar
jeanclaudev
Berichten: 169
Lid geworden op: 31 dec 2011, 15:25
Real name: jean-claude
Locatie: Belgium

Re: Wat gaan de prijzen van flippers doen?

Bericht door jeanclaudev » 15 nov 2020, 23:09

Bingovit schreef:
15 nov 2020, 21:02
Exactly my point Mushroom! :cheers:

Ik zou dat nooit kunnen prefereren over 'the real thing', niets uit het echte leven kan exact geëvenaard worden in een virtuele wereld!
Dat is alleen maar waar als het werkt ! Maar de kwaliteit van de moderne flippers is zo slecht dat ieder nieuwe flipper vraagt aan de klant om zelf alle design problemen op te lossen. Als u leest op pinside wat de owners vertellen, en wat ze moeten zelf doen om het spel te verbeteren, zult u minder werk hebben met een virtuele.
Sold: Harlem GT, Victory, Raven, Bone busters, Funhouse, TZ, BDK HUO, SM Red HUO, L0TR, POTC, TSPP, RBION, TOTAN, TOM, Xmen pro HUO,Avengers pro HUO.

Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2222
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Wat gaan de prijzen van flippers doen?

Bericht door Cenobyte » 16 nov 2020, 09:09

Mushroom schreef:
15 nov 2020, 14:02
Een echte flipper vergelijken met virtual pin is zoals sex hebben met Mila Kunis, Anne Hathaway en Lisa Bonet, of zelf aan uwe piet trekken met ne lingeriecatalogus uit de jaren 70 op uwe schoot.
Je maakt jezelf iets wijs als je vindt dat dat ook maar iets met flipperen te maken heeft.
Haha, blijf jij dan lekker met je kop in het zand zitten en teveel voor "the real thing" betalen die je dan vervolgens binnen het jaar al weer beu bent. Je hebt blijkbaar recent niet meer met een goede virtuele pinball gespeeld, het is erg veel veranderd ten opzichte van een paar jaar geleden. Bijna iedereen die bij mij in de game room komt prefereert de virtuele kast boven de echte. Ik claim ook niet dat het hetzelfde is of dat de virtuele flipperkast de echte kasten moeten/zullen vervangen want dat zal niet gebeuren, maar een goede virtuele flipperkast geeft wel degelijk dezelfde funfactor en kick als een echte flipperkast. En de recente tafels die voor VPX zijn gemaakt hebben enorm goede physics waardoor ze de echte kasten erg dicht benaderen. Bij spellen zoals AFM en MM speelt het voor mij praktisch vergelijkbaar met de echte, maar dan heb je wel een hoge kwaliteit vpin nodig met actuators (die de kast laten trillen bij het aantrekken van spoelen en popbumpers), shaker en hoge kwaliteit beeldscherm. Dan ga je echt helemaal in het spel op, iets wat ik enkele jaren geleden niet had met een virtuele flipperkast.
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

Gebruikersavatar
RipleYYY
Berichten: 882
Lid geworden op: 24 apr 2012, 09:09
Real name: mic
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Wat gaan de prijzen van flippers doen?

Bericht door RipleYYY » 16 nov 2020, 10:31

well, i also have a PINCAB
and i agree that VPX is becoming better & better, with now some incredible recreations with physic on top

but anyway, a PINCAB will never replace a real pin, its just something you can have & enjoy as a video game, but cant compare the virtual & real, 2 things completly different

Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2222
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Wat gaan de prijzen van flippers doen?

Bericht door Cenobyte » 16 nov 2020, 11:01

RipleYYY schreef:
16 nov 2020, 10:31
but anyway, a PINCAB will never replace a real pin, its just something you can have & enjoy as a video game, but cant compare the virtual & real, 2 things completly different
Klopt, het geeft echt ontzettend veel fun. Een jaar of vijf geleden vond ik het meer te vergelijken met een arcade spel, niet met een flipperkast, maar tegenwoordig komt het erg dicht bij elkaar. Mensen die niet specifiek flipperfanaten zijn vinden stuk voor stuk de virtuele kast leuker, bij de echte flipperaars zijn de meningen verdeeld: sommigen vinden het erg mooi, maar vinden de echte kasten toch net beter, maar ik ken ook fanatieke flipperaars die het net zo leuk vinden en er zijn zelfs flipperliefhebbers die thuis maar plaats hebben voor één kast die één goede virtuele flipperkast verkiezen boven een echte.
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

Gebruikersavatar
Mushroom
Berichten: 280
Lid geworden op: 21 sep 2011, 13:04
Real name: Bart Baeyens

Re: Wat gaan de prijzen van flippers doen?

Bericht door Mushroom » 16 nov 2020, 11:40

Cenobyte schreef:
16 nov 2020, 09:09
Haha, blijf jij dan lekker met je kop in het zand zitten
Ik zit hier goed.
Je denkt slimmer te zijn dan de rest en gaat dat op Trumpiaanse wijze constant blijven volhouden. Beetje flat earth society, die beseffen ook niet dat ze zichzelf belachelijk maken. Come to think of it... er zijn vergelijkingspunten, zij denken ook dat iets wat overduidelijk 3D is, eigenlijk maar 2D is.
Verder kan ik je ook realsexdoll aanraden, je voelt amper het verschil en ze zeurt niet. Blijven jullie maar etentjes en kleedjes betalen voor jullie vrouwen, ik weet wel beter :good:
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.

Gebruikersavatar
Q
Berichten: 3015
Lid geworden op: 12 aug 2011, 08:59
Real name: Steven
Locatie: Belgium

Re: Wat gaan de prijzen van flippers doen?

Bericht door Q » 16 nov 2020, 11:44

Mushroom schreef:
15 nov 2020, 14:02
Een echte flipper vergelijken met virtual pin is zoals sex hebben met Mila Kunis, Anne Hathaway en Lisa Bonet
Wat ik mij afvraag : Moet je daarvoor dan 3 spelletjes afduwen ? :wtf: :?
*** Q is good for you !! ***

Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2222
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Wat gaan de prijzen van flippers doen?

Bericht door Cenobyte » 16 nov 2020, 12:09

Mushroom schreef:
16 nov 2020, 11:40
Ik zit hier goed.
Je denkt slimmer te zijn dan de rest en gaat dat op Trumpiaanse wijze constant blijven volhouden. Beetje flat earth society, die beseffen ook niet dat ze zichzelf belachelijk maken. Come to think of it... er zijn vergelijkingspunten, zij denken ook dat iets wat overduidelijk 3D is, eigenlijk maar 2D is.
Verder kan ik je ook realsexdoll aanraden, je voelt amper het verschil en ze zeurt niet. Blijven jullie maar etentjes en kleedjes betalen voor jullie vrouwen, ik weet wel beter :good:
Waarom moet die reactie nou weer op zo'n kleinerende en zielige manier? Dus als je een virtuele flipperkast leuk vind en er enthousiast over bent, betekent dat dat je je af zit te trekken met een of ander blaadje? Of dat je graag op een opblaaspop kruipt? Wat een kleuterachtige reactie zeg...
:puke:

Probeer gewoon eens een virtuele flipperkast van de laatste jaren en eentje die serieus gebouwd is, niet zo'n slap doe-het-zelf dingetje. Je weet echt niet wat je meemaakt. En de bedoeling is helemaal niet om de echte flipperkast te vervangen, maar als de prijzen zo blijven stijgen gaat het voor veel mensen the next best thing zijn wat ze thuis kunnen gaan betalen. Ik heb naast de virtuele kast nog 10 echte flippers staan en die gaan bijna niet meer aan nu ik die virtuele heb. Dus Mila Kunis, Anne Hathaway en Lisa Bonet komen niet meer aan de bak (je hebt trouwens wel een rare smaak want Lisa Bonet is een serieus ouwe taart).
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

ivang
Berichten: 792
Lid geworden op: 14 aug 2011, 00:39
Real name: Ivan Geentjens

Re: Wat gaan de prijzen van flippers doen?

Bericht door ivang » 16 nov 2020, 12:47

Dat de VPIN nu beter is dan die van 5 jaar geleden, daarover zal er weinig tot geen discussie zijn.

Wat de volgende stelling betreft, daarover zal er minder consensus zijn :

"k denk niet dat nieuwelingen hier gaan aan meedoen en een high tech virtual pin is veel beter hoor...die 4 k tafels zijn echt super en levensecht.
Wie nu nog dat geld aan een kast geeft is goed gek,spelen met uw spaarpot zeg ik daartegen."

Hoe mooi een gran turismo er op de PS5 ook mag uitzien en hoe goed die force feedback in de controller geïntegreerd is, het zal nooit of te nimmer nog maar een klein beetje in de buurt komen van hoe het is om echt met zo een supercar over een circuit te razen.

En dat is dus net hetzelfde met een echte flipperkast tov een virtuele , het blijft een simulatie ...

Betekent dat dan dat een VPIN niet leuk of meeslepend kan zijn ? Tuurlijk niet, maar het is en het blijft iets anders dan het 'echte flipperen'...

En dan over de centjes : tuurlijk worden de flipperkasten veel sneller veel duurder dan we allemaal graag zouden zien, en de aankoop van een flipperkast (lees : een stuk speelgoed voor de hobby) is misschien nog nefaster voor de spaarcentjes dan ze vroeger al was, maar hetzelfde kan gezegd worden over de VPIN, niet ? Puur economisch gezien ben je toch beter af met een losse 4k-TV, een PS of XBOX en een of andere versie van pinball arcade dan dat je een VPIN zou kopen ?
Da's uiteindelijk ook maar een TV in een houten kist die enkel dient om spelletjes op te spelen, terwijl je met de losse setup nog vrolijk kan netflixen en zo op uwe 4k-TV , of ook nog andere spellen kan spelen met uw console....

Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2222
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Wat gaan de prijzen van flippers doen?

Bericht door Cenobyte » 16 nov 2020, 13:27

ivang schreef:
16 nov 2020, 12:47
Hoe mooi een gran turismo er op de PS5 ook mag uitzien en hoe goed die force feedback in de controller geïntegreerd is, het zal nooit of te nimmer nog maar een klein beetje in de buurt komen van hoe het is om echt met zo een supercar over een circuit te razen.

En dat is dus net hetzelfde met een echte flipperkast tov een virtuele , het blijft een simulatie ...
Oh nee, dat is dus echt niet met elkaar te vergelijken. Bij Grand Turismo op de PS5 zit je achter een TV met een joystick of in het beste geval een stuurtje in je handen, maar de auto om je heen ontbreekt, de feedback ontbreekt (want een schuddende joystick is niet te vergelijken met een bulderende raceauto). Dat noem ik inderdaad een (slechte) simulatie.

Bij een goede virtuele flipperkast heb je 95% van wat je bij een echte flipperkast hebt: het speelveld ziet er op een 4K computerscherm precies als echt uit en met 120hz beeldfrequentie gedraagt de bal zich superrealistisch. Door een 8.1 dolby surround systeem wat gekoppeld zit aan vibratie-feedback actuators voel je de trillingen van de flippers, de popbumpers, zelfs van het muntje wat je in de kast werpt en dat voel je ook precies op de plaats waar de trilling vandaan komt, dus de linkerflipper voel je ook werkelijk links trillen. Ook de "lag" waar je vroeger last van had is bij de moderne snelle systemen compleet verdwenen, dus niet meer een fractie van een seconde te laat (de lag op mijn vpin is 0,003 seconde, 3/duizendste en dat merk je echt niet).
Betekent dat dan dat een VPIN niet leuk of meeslepend kan zijn ? Tuurlijk niet, maar het is en het blijft iets anders dan het 'echte flipperen'...
Met je eens. Maar een goede virtuele flipperkast geeft echt wel minimaal 80 tot soms gewoon 100% van het gevoel van een echte flipperkast.
... maar hetzelfde kan gezegd worden over de VPIN, niet ? Puur economisch gezien ben je toch beter af met een losse 4k-TV, een PS of XBOX en een of andere versie van pinball arcade dan dat je een VPIN zou kopen ?
Da's uiteindelijk ook maar een TV in een houten kist die enkel dient om spelletjes op te spelen, terwijl je met de losse setup nog vrolijk kan netflixen en zo op uwe 4k-TV , of ook nog andere spellen kan spelen met uw console....
Nee, dan ben je verkeerd aan het denken. Als je bij virtueel flipperen denkt aan het spel op de Xbox dat je speelt op een verticale tv, dan ben ik het met de voorgangers hier eens: dan is virtueel flipperen hetzelfde als een slechte opblaaspop... Ik vind virtueel flipperen op een computer of op een TV met spelconsole ook absoluut niet leuk.

Ik bedoel met virtueel flipperen: een full size flipperkast met een €1500 kostende 4K monitor als speelveld, 8.1 dolby surround force feedback, 5.1 dolby surround geluid, een echt DMD scherm, sensoren om te nudgen en een full size 2e monitor als kopruit, NIET minder want dan is het die opblaaspop.
:lol:
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

Gebruikersavatar
Mushroom
Berichten: 280
Lid geworden op: 21 sep 2011, 13:04
Real name: Bart Baeyens

Re: Wat gaan de prijzen van flippers doen?

Bericht door Mushroom » 16 nov 2020, 19:03

Cenobyte schreef:
16 nov 2020, 12:09


Waarom moet die reactie nou weer op zo'n kleinerende en zielige manier?
Dus?
Je komt er zelf met gestrekt been in en als je van antwoord gediend wordt ga je huilie huilie doen? :madman:
Goed voor jou dat je het zo leuk vindt, maar al de rest hoefde er niet bij. Vandaar mijn reply. C'est le ton qui fait la musique.

Voor al degene die nu denken ook slim te zijn en daar zo'n prul in elkaar denken te timmeren : het is zonde van de beeldschermen en de rest van de apparatuur. Denk niet dat je voor 2k gediend bent met actuatortjes hier en een soundkaartje daar. Koop een gewone flipperkast, voor 2 a 2.5k heb je iets deftigs, en ben je ze beu ruil of verkoop je ze. Veel kans dat je nog een paar honderd euro rijker bent, ipv 4k down the drain en een hoop gedoe met drivers en bekabeling.

Kan je eentje voor een habbekrats kopen (zoals er zovele te koop staan van mensen die het wél inzien dat het niks is) en heb je ECHT geen budget voor een echte, tja, dan kan je daar misschien -als die hard flipperfan- een beetje de sfeer opsnuiven van hoe het "in het echt" zou kunnen zijn, maar meer ook niet.
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.

Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2222
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Wat gaan de prijzen van flippers doen?

Bericht door Cenobyte » 16 nov 2020, 19:08

Mushroom schreef:
16 nov 2020, 19:03
Dus?
Je komt er zelf met gestrekt been in en als je van antwoord gediend wordt ga je huilie huilie doen? :madman:
Goed voor jou dat je het zo leuk vindt, maar al de rest hoefde er niet bij. Vandaar mijn reply. C'est le ton qui fait la musique.
Volgens mij begon jij met de neerbuigende toon hoor:
Mushroom schreef:
15 nov 2020, 14:02
Een echte flipper vergelijken met virtual pin is zoals sex hebben met Mila Kunis, Anne Hathaway en Lisa Bonet, of zelf aan uwe piet trekken met ne lingeriecatalogus uit de jaren 70 op uwe schoot.
Je maakt jezelf iets wijs als je vindt dat dat ook maar iets met flipperen te maken heeft.
En vervolgens ga je lekker kleinerend verder:
Voor al degene die nu denken ook slim te zijn en daar zo'n prul in elkaar denken te timmeren : het is zonde van de beeldschermen en de rest van de apparatuur. Denk niet dat je voor 2k gediend bent met actuatortjes hier en een soundkaartje daar. Koop een gewone flipperkast, voor 2 a 2.5k heb je iets deftigs, en ben je ze beu ruil of verkoop je ze. Veel kans dat je nog een paar honderd euro rijker bent, ipv 4k down the drain en een hoop gedoe met drivers en bekabeling.

Kan je eentje voor een habbekrats kopen (zoals er zovele te koop staan van mensen die het wél inzien dat het niks is) en heb je ECHT geen budget voor een echte, tja, dan kan je daar misschien -als die hard flipperfan- een beetje de sfeer opsnuiven van hoe het "in het echt" zou kunnen zijn, maar meer ook niet.
Nee, je kunt beter een sitdown racer kopen, die brengen tenminste wel wat op (in dromenland) :mrgreen:

Laten we God in flipperland maar geloven: hij weet alles. Jammer dat er niks zinnigs uit komt :popcorn: :rofl:
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

Gebruikersavatar
Mushroom
Berichten: 280
Lid geworden op: 21 sep 2011, 13:04
Real name: Bart Baeyens

Re: Wat gaan de prijzen van flippers doen?

Bericht door Mushroom » 16 nov 2020, 19:23

Zeg nooit "neerbuigende toon" tegen humor. Dat jij het niet snapt, of je persoonlijk aangevallen voelt daar kan ik niks aan doen. Vervolgens kom jij er lekker in met: "Haha, blijf jij dan lekker met je kop in het zand zitten", en ja... de rest is geschiedenis :angel:

Een sitdown racer is de max! ECHT racen kost 100k voor een beetje deftige auto, en als je 'n beetje rijdt, een paar k per dag aan banden, peut, circuit, remmen, etc... Dat je DAT op een simulator doet is begrijpelijk (ook al is een simulator niks ivm racen op een echt circuit) , maar meer betalen dan een normale flipperkast om een fake gevoel te krijgen gaat er bij mij niet in.

Maar hey! Als je maar gelukkig bent :good:
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.

Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2222
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Wat gaan de prijzen van flippers doen?

Bericht door Cenobyte » 16 nov 2020, 19:35

Ik snap humor genoeg om te weten dat jouw neerbuigende manier van schrijven er niks mee te maken heeft. Maar ga vooral verder, je maakt er vast vrienden mee :lol:

Ik zou je graag eens willen vragen wanneer je voor het laatst een echt goede virtuele pin hebt gespeeld? En tussen de humor van een paar berichten terug door lees ik dat je wel het onderscheid weet te maken tussen een eigenbouw ding van een paar duizend of een echte serieuze vpin van 4 of 5k met alles erop en eraan.

Een sitdown racer is de max! ECHT racen kost 100k voor een beetje deftige auto, en als je 'n beetje rijdt, een paar k per dag aan banden, peut, circuit, remmen, etc... Dat je DAT op een simulator doet is begrijpelijk (ook al is een simulator niks ivm racen op een echt circuit) , maar meer betalen dan een normale flipperkast om een fake gevoel te krijgen gaat er bij mij niet in.
Dan zal dit ook wel humor zijn, want een sitdown racer vergelijken met het rijden in een echte sportauto vind ik echt wel de max (en ik rijd al 25 jaar lang met Corvettes rond, op en af het circuit, en niet alleen met het oudje hiernaast).

En "meer betalen" is relatief met nieuwprijzen die dik over de 10 mille heen gaan of ouwe rommel die voor 5000 verkocht wordt. Dan is een vpin met 300 verschillende flippers erop ineens niet zo duur meer :D
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

Gebruikersavatar
Mushroom
Berichten: 280
Lid geworden op: 21 sep 2011, 13:04
Real name: Bart Baeyens

Re: Wat gaan de prijzen van flippers doen?

Bericht door Mushroom » 16 nov 2020, 19:40

Oei, hier gaat het lelijk worden denk ik. "Corvette", en "sportauto" in dezelfde zin? Syntax error 8-)
Voor het hier een over en weer geroep gaat zijn over wie de grootste pik heeft ga ik de handdoek in de ring werpen.
Je krijgt gelijk van mij.
Zowel Corvette als VPIN zijn de max en ik weet niet wat ik mis :good:
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.

Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2222
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Wat gaan de prijzen van flippers doen?

Bericht door Cenobyte » 16 nov 2020, 19:44

Mushroom schreef:
16 nov 2020, 19:40
Je krijgt gelijk van mij.
Zowel Corvette als VPIN zijn de max en ik weet niet wat ik mis :good:
Ik zei het toch? :mrgreen:
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

Gebruikersavatar
Mushroom
Berichten: 280
Lid geworden op: 21 sep 2011, 13:04
Real name: Bart Baeyens

Re: Wat gaan de prijzen van flippers doen?

Bericht door Mushroom » 16 nov 2020, 19:49

Volgende keer luister ik direct!! Erewoord!! ;)
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.

Pinman
Berichten: 322
Lid geworden op: 16 aug 2011, 08:46
Real name: Yes

Re: Wat gaan de prijzen van flippers doen?

Bericht door Pinman » 16 nov 2020, 20:04

...
Laatst gewijzigd door Pinman op 01 apr 2021, 19:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2222
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Wat gaan de prijzen van flippers doen?

Bericht door Cenobyte » 16 nov 2020, 20:40

Tuurlijk kost een Corvette ook geld, maar die kan ik 10 jaar blijven rijden en dan heb ik nog steeds iedere keer een grijns op mijn gezicht, alleen van die V8 roffel al. En de afschrijving is minimaal als je tenminste geen nieuwe koopt. Maar als ik 10 jaar lang alleen op Medieval Madness mag spelen dan ga ik toch liever een trui breien :lol:

En "Ga lekker spelen op je PCtje."? Alsjeblieft, doe eerst effe wat ervaring op voordat je iets ongefundeerd in de rondte roept. Ik zeg toch ook niet: Ga lekker op je 3500 Euro kostende Funhouse spelen en kijken hoe lang jij dat spelletje leuk blijft vinden? :wtf:

Het enige wat ik wil doen is de mogelijkheid belichten, ik wist niet dat dat hier met zoveel negativiteit en vijandigheid zou worden ontvangen zeg.

Maar goed, terug naar de kleine prijsjes van de flipperkasten. Ik zag laatst nog 7000 Euro voor een Indiana Jones die bijna niet verkleurd was.
:whisling:
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

Gebruikersavatar
zwartepanter
Berichten: 6155
Lid geworden op: 14 aug 2011, 11:34
Real name: Stefan Verhoelst
Locatie: Belgium

Re: Wat gaan de prijzen van flippers doen?

Bericht door zwartepanter » 16 nov 2020, 21:50

:popcorn: :eating:

Gebruikersavatar
Richard Baan
Berichten: 3868
Lid geworden op: 16 aug 2011, 09:20
Real name: Richard Baan
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Wat gaan de prijzen van flippers doen?

Bericht door Richard Baan » 17 nov 2020, 10:19

Cenobyte schreef:
16 nov 2020, 20:40
Maar goed, terug naar de kleine prijsjes van de flipperkasten. Ik zag laatst nog 7000 Euro voor een Indiana Jones die bijna niet verkleurd was.
En het viel mij op dat hij niet te lang te koop heeft gestaan. Conclusie is dan wel dat de kast het waard is.

Ik weet trouwens nog iemand die een dergelijk machientje in 1999 (echt superstaat, en origineel, met echte gloeilampjes en lost plastic (ook origineel)) werkend op zolder heeft weggezet... Ik heb hem sindsdien meerdere malen gezegd dat hij die batterijen er uit moest halen. Heeft hij niet gedaan, maar volgens mij heeft hij hem ook nooit verkocht.
Don't take life so seriously... It's not permanent.

http://pinball.beautyvof.com/

Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets

Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2222
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Wat gaan de prijzen van flippers doen?

Bericht door Cenobyte » 17 nov 2020, 11:55

Richard Baan schreef:
17 nov 2020, 10:19
En het viel mij op dat hij niet te lang te koop heeft gestaan. Conclusie is dan wel dat de kast het waard is.
Niet helemaal. De conclusie is dan dat iemand VIND dat die kast het waard is. Dat kan iemand zijn met veel te veel geld die zo'n kast koopt als belegging. Maar dat kan ook iemand zijn die mee waait met het sentiment dat de prijzen als maar stijgen, die straks teleurgesteld is als hij erachter komt dat hij veel te veel geld heeft betaald voor een kast die hij na een half jaar al beu is.
Ik weet trouwens nog iemand die een dergelijk machientje in 1999 (echt superstaat, en origineel, met echte gloeilampjes en lost plastic (ook origineel)) werkend op zolder heeft weggezet... Ik heb hem sindsdien meerdere malen gezegd dat hij die batterijen er uit moest halen. Heeft hij niet gedaan, maar volgens mij heeft hij hem ook nooit verkocht.
Och, da's in het ergste geval een nieuw CPU bord erin, paar honderd Euro en hij heeft weer een kast van 20.000 Euro :lol:
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

Dennis
Berichten: 888
Lid geworden op: 20 jan 2013, 20:29
Real name: Dennis Slagboom
Locatie: The Netherlands

Re: Wat gaan de prijzen van flippers doen?

Bericht door Dennis » 17 nov 2020, 12:22

Maar er komen toch ook best wel wat kasten vrij. Waarschijnlijk toch wel wat mensen die financiël door de coronashit worden getroffen en die de centen hard nodig hebben.
Mijn gameroompje : arcade : Gaelco Tunning race flippers : HSll, Cirqus voltaire, BSD, TOM, CP, MM, AC/DC bib, Aerosmith pro, IM pro, Whoa Nelly!, Stern Heavy metal🤟

Gebruikersavatar
Gunske
Berichten: 448
Lid geworden op: 25 aug 2011, 11:26
Real name: Kevin Guns
Locatie: Belgium

Re: Wat gaan de prijzen van flippers doen?

Bericht door Gunske » 17 nov 2020, 12:39

:eating:
Owning; MB
Sold; CV, TAF, TZ, WH20, RS, CFTBL, MSF, Nucore RFM, NGG, FT, TFTC, TF pro, SNK NeoGeo 161in1 Arcade

Pinman
Berichten: 322
Lid geworden op: 16 aug 2011, 08:46
Real name: Yes

Re: Wat gaan de prijzen van flippers doen?

Bericht door Pinman » 17 nov 2020, 16:58

...
Laatst gewijzigd door Pinman op 01 apr 2021, 19:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie