Big game

Wat is de waarde van een kast op dit moment?
Plaats reactie
Nevermore83
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 jun 2021, 00:50
Real name: Jeff ven

Big game

Bericht door Nevermore83 » 07 jul 2021, 20:08

Goede dag.
Ik had een vraag i.v.m een big game flipperkast van stern.
Ik zou deze overnemen van iemand in een ruil, maar nu heb ik de kast kunnen bekijken en er is enirm veel werk aan.
Het board moet vervangen worden want er was zuur op gelekt dus de kas is niet werkende.
Ook het speelveld is in rough shape, nu is mijn vraag heeft er iemand een idee wat de waarde is van de pinball in de huidige staat?.
Ook wou ik vragen of iemand mij in de juiste richting zou kunnen sturen i.v.m herstellingen?.
Plus ook misschien even jullie input, lijkt het een eerlijke deal (wat ik ruil is ongeveer iets van 700 euro) of kan ik beter skippen?.
(Hier onder als alles gelukt is, enkele fotos)
Mvg
Jeff
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
zwartepanter
Berichten: 6150
Lid geworden op: 14 aug 2011, 11:34
Real name: Stefan Verhoelst
Locatie: Belgium

Re: Big game

Bericht door zwartepanter » 07 jul 2021, 20:12

Misschien valt het bord wel te herstellen. Een nieuw bord is snel €190. Voor de rest zie ik nogal wat speelveldschade en de gebruikelijke shop job: nieuwe rubbers, lampjes wellicht en poetsen. No big deal dan toch? Tenzij er nog andere boarden niet werkend zijn...

Gebruikersavatar
Richard Baan
Berichten: 3849
Lid geworden op: 16 aug 2011, 09:20
Real name: Richard Baan
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Big game

Bericht door Richard Baan » 07 jul 2021, 20:21

Gezien de huidige prijzen is 700 niet zo raar denk ik. Het speelveld heeft hier en daar schade. Maar het kan een stuk erger.
Don't take life so seriously... It's not permanent.

http://pinball.beautyvof.com/

Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets

Gebruikersavatar
Pascal
Berichten: 5768
Lid geworden op: 09 aug 2011, 21:14
Real name: PVW
Locatie: Belgium

Re: Big game

Bericht door Pascal » 07 jul 2021, 20:25

Ik vind 700 te veel. Hoewel de kast leuk is, is ze niet zo populair.
Ik vind ze max 500 waard. Maar das gewoon mijn mening. Eerlijk gezegd ik zou ze niet kopen. Er zijn leukere.

Nevermore83
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 jun 2021, 00:50
Real name: Jeff ven

Re: Big game

Bericht door Nevermore83 » 07 jul 2021, 21:12

Stel dat ik ze zou overnemen, kunnen jullie iemand aanraden vllr de herstellingen?.
En voor het speel veld vindt ik de damage niet zo erg maar ik wil natuurlijk vermijden dat het erger wordt.
Ik had al eens opgezocht over clear coating en een playfield protector, but we will cross that bridge when en if we get there.
Ik heb redelijk wat ervaring met her herstellen van arcades, en een klein beetje qua pinball ( ik had vroeger een revenge from mars waar ik nog steeds spijt van heb dat ik hem ooit verkocht heb).
Maar in het algemeen zl ik alles moeten uitdokteren dus zal ik sommige herstellings werkzn moeten uitbesteden.

Gebruikersavatar
Richard Baan
Berichten: 3849
Lid geworden op: 16 aug 2011, 09:20
Real name: Richard Baan
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Big game

Bericht door Richard Baan » 08 jul 2021, 09:06

Pascal schreef:
07 jul 2021, 20:25
Ik vind 700 te veel. Hoewel de kast leuk is, is ze niet zo populair.
Ik vind ze max 500 waard. Maar das gewoon mijn mening. Eerlijk gezegd ik zou ze niet kopen. Er zijn leukere.
Ik vind alle prijzen te hoog. Zo ook deze.
Toch denk ik dat je de gangbare prijzen hoger zult zien uitvallen.

De oude Sterns zijn eigenlijk allemaal niet populair, maar als je ze eenmaal kent zijn ze best wel leuk.
Of dat ook voor deze geldt weet ik niet.
Ik had al eens opgezocht over clear coating en een playfield protector
Voor het speelveld kun je er boeklon overheen plakken. Dat is een best goede manier voor dit soort schade.
Het is blijft dan een spelerskast.

Als je hem echt goed bijschildert/spuit en restaureert kun je er met een clearcoat een prachtkast van maken. Dat is echter zeker niet voor iedereen weggelegd.
Don't take life so seriously... It's not permanent.

http://pinball.beautyvof.com/

Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets

Plaats reactie