bally sheba

Vragen en antwoorden over de technische kant van flippers
Plaats reactie
marcmenger
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 aug 2017, 20:12
Real name: marc wouters

bally sheba

Bericht door marcmenger » 21 aug 2023, 18:40

hallo allemaal ik heb dus de bally sheba,nagezien bijna een jaar geleden,ga de naam niet noemen,maar is niet goed hersteld, de teller komt niet op nul als ik een nieuw spel start,ik had nog een reserve teller kunnen vinden die niet hapert,maar ze hebben die wat gekuist,en heeft juist 3 dagen gewerkt, bij einde bij game over,slaat de kast niet meteen af,soms duurt het heel lang,daar werd ook naar gezien,mijn kast werd geleverd,ik test en nja werkt niet,de bezorger van de firma belde naar de hersteller,en hij heeft ergens aan gedraaied het wiel binnen in de kast,het werkte weer,+- 7 dagen,even gemaild maar ze hadden het te druk,was een end weg in nederland,omdat ik niemand vond in belgie,hij zei ik zet je op de wachtlijst,ondertussen veel gemaild,maar antwoord te druk komt goed,ondertussen bijna 1 jaar geleden,pff ik zoek nu iemand in de omgeving,die eens kan zien wat werk eraan is,en eventueel later,als het meevalt kan laten maken,het bedrijf waar ik ging hoor ik niets meer van ,dit moet gebeuren
1 teller moet op nul komen bij start sererve teller heb ik
2 einde spel kast moet meteen afslaan
3 flippers vervangen (die heb ik)
4 opening gate bovenaan gaat niet open
de rest werkt, iemand uit de buurt van arendonk? voor offerte en eventueel als het mee valt laten maken,gr marc

Gebruikersavatar
inkochnito
Berichten: 742
Lid geworden op: 16 aug 2011, 20:39
Real name: Peter Koch
Locatie: The Netherlands

Re: bally sheba

Bericht door inkochnito » 22 aug 2023, 19:59

Heb je Ronald Blom al een keertje geprobeerd?
Uitstekende monteur uit Zeeland.

Gebruikersavatar
David Pinball Wizz
Berichten: 4377
Lid geworden op: 15 aug 2011, 07:44
Real name: David Deturck
Locatie: Belgium

Re: bally sheba

Bericht door David Pinball Wizz » 24 aug 2023, 09:47

TIp: realistisch verwachtingspatroon.
Bij dergelijke oude kasten is het ook niet dat alle parts kant en klaar te vervangen zijn. Dus je doet het met de bestaande parts en dat is soms een verhaal van trial and error. Dat zijn eenmaal flipperkasten. Zelfs bij de beste techniekers kan de kast na 2 dagen weer een fout hebben.
IFPA Country Director Belgium

Gebruikersavatar
Richard Baan
Berichten: 3868
Lid geworden op: 16 aug 2011, 09:20
Real name: Richard Baan
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: bally sheba

Bericht door Richard Baan » 24 aug 2023, 12:32

Eens. Het zal niet de techneut zijn die zijn werk slecht heeft gedaan, maar is inherent aan de leeftijd van de kast.

Het is ook zo dat als een oude EM-er onvoldoende gespeeld wordt dat de contacten soms slecht contact maken en dan krijg je dit soort storingen. Het zijn onbedekte contacten, en daar komt vuil tussen. Stilstand is achteruitgang.

Veel storingen zijn terug te herleiden naar de mechanieken die draaien, zoals de player unit enzo. Speel je de kast regelmatig dan blijft alles in beweging en de contacten blijven contact maken.

Heb je alles weer goed werkend, dan elke dag even een spelletje spelen, ook bij voorkeur een max aantal spelers afdrukken (sheba is dacht ik 2-speler?).
Don't take life so seriously... It's not permanent.

http://pinball.beautyvof.com/

Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets

Dehout
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 sep 2020, 12:06
Real name: Mark Houthuijzen

Re: bally sheba

Bericht door Dehout » 28 aug 2023, 08:03

Als je een EM kast koopt, moet je wel bereid zijn om zo nu en dan wat te herstellen. Om maar is met een 1 punt te beginnen, de teller, blijft hij op 9 staan?

Plaats reactie