Even voorstellen - Ik ben terug verslaafd :)

Nieuw op dit forum? Het is fijn voor iedereen dat je jezelf eerst even voorstelt.
Plaats reactie
Enygm
Real name: Johan

Even voorstellen - Ik ben terug verslaafd :)

Bericht door Enygm » 04 apr 2026, 15:48

Dag allen,

In de jaren ’90 heb ik heel wat 5- en 20 frankstukken in flipperkasten gestoken 🙂
Er waren nog geen gsm’s, dus je sprak af op café en terwijl je wachtte op de anderen, speelde je een spelletje. Of twee, of drie, of vier… of gewoon de rest van de avond.

Ik herinner mij vooral klassiekers zoals Indiana Jones, Twilight Zone, Addams Family, Red & Ted’s Road Show, Terminator 2, Shaq Attack, …

Na mijn studies gingen we minder op café en is die hobby wat in de vergetelheid geraakt.

En toen kwam corona. Op mijn pc heb ik via Steam Pinball FX3 ontdekt (waar ik ondertussen zo’n 600 uur in gestoken heb) en de liefde kwam meteen terug boven.

Toen er vorig jaar bij ons in het dorp een arcadehal kwam (The Zone Paal), was het hek helemaal van de dam. Je vindt mij daar nu zeker één keer per week, en ik merk dat het steeds beter gaat.

De flippers tussen 2000 en 2020 ken ik dus niet zo goed, maar tegenwoordig speel ik vooral op de Stern-machines. Ze hebben toch iets speciaals met hun Insider Connected en het lokale scorebord.

Techniek interesseert mij eigenlijk minder — ik ben vooral een speler.

mvg,
Johan
https://insider.sternpinball.com/players/Enygm

Pascal
Real name: PVW

Re: Even voorstellen - Ik ben terug verslaafd :)

Bericht door Pascal » 04 apr 2026, 15:54

2350 spellen op 50 dagen?

Enygm
Real name: Johan

Bericht door Enygm » 04 apr 2026, 16:18

Waar staat dat dit op 50 dagen is?
Dat zou wel een ferme verslaving zijn :)

Dat is sinds augustus 2025.

Edit: nu zie ik het; je kijkt naar de badges.
Zou dit kunnen omdat ik soms eens een spelletje 'reset' als mijn eerste bal echt slecht is? (rechterflipper + startknop)
Wordt dat als een spel geteld?
Ik heb het ook even nagekeken, het zijn ongeveer 65 dagen. Dus dat zouden ongeveer 36 spelletjes per dag zijn. Geen idee of dit veel of weinig is.

Pascal
Real name: PVW

Bericht door Pascal » 04 apr 2026, 19:28

als je uw spel niet uitspeelt telt dat niet denk ik. bij mij thuis toch niet.
36 spellen per dag is veel. voor mij toch. ik heb 2178 spellen op 734 dagen. maar ik speel ook op flippers zonder IC of geen sterns...

Richard Baan
Real name: Richard Baan
Contacteer:

Bericht door Richard Baan » 05 apr 2026, 17:52

Verschilt veel per kast

Vorig jaar hebben mijn vrouw en ik samen iets van 4000 spelen gespeeld op dogies. 1 jaar tijd op de kop af.
Dat is dan een kast waarbij de speeltijd 2 minuten is of minder. Voor 5 ballen. De bal gaat erg snel weg.
Je drukt dan ook gemakkelijk nog een spel af.

Dat geldt voor meer EMers.

Op lotr is een spel met 3 ballen al heel gauw een kwartier of langer. Dat is dan weer het andere uiterste. Dan gaat de bal bijna niet weg.

Maar 36 spelletjes per dag red ik zeer zeker niet.
Don't take life so seriously... It's not permanent.

http://pinball.beautyvof.com/

Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets

Plaats reactie