Het probleem met de traditionele gloeilampjes op de oudere kasten is algemeen gekend … ze gaan snel stuk, branden niet allemaal even sterk, enz.
Al een tijdje denk ik er dan ook aan om mijn Bally-kast te LED-ificiseren (of hoe noem je dat).
Dus alle gloeilampjes vervangen door LED’s.
Het gaat hier om een Xenon en technisch is het haalbaar.
Ik zou wel gebruik maken van gekleurde LED’s, echter zonder er een veelkleurige kerstboom van te maken.
Ik zou gaan voor max 2 kleuren (ik denk dan in de eerste plaats aan rood en/of blauw)
Kleurkeuze is uiteraard kwestie van smaak maar rood en blauw passen mooi bij de kleuren van het schilderwerk aan de buitenzijde van de kast (welk ook rood en blauw is)
Nu wil ik graag enkele ervaringen van mensen die hun kast ge LED-ificiseerd hebben.
Is het een succes of een grote tegenvaller?
Of ga ik beter gewoon voor witte Led’s om het originele concept te benaderen?
Of is het nog beter om de originele concept met gloeilampjes te behouden?
Graag effe jullie mening en ervaringen.
Bally LED-ificiseren
-
Pinball-Rik
- Real name: Eric
- Richard Baan
- Real name: Richard Baan
- Contacteer:
Re: Bally LED-ificiseren
Gi of feature lamps?
Gi moet je rekening houden dat ze ac aan kunnen.
Feature lamps moet je rekening mee houden dat ze door een thyristor aangestuurd kunnen worden.
Zelf heb ik geen ervaring met led. Ik vind het niet zo mooi. Persoonlijke smaak. Maar dit zijn even technische aandachtspunten waar je rekening mee moet houden. Dus zoek even uit of de leds die je op het oog hebt geschikt zijn voor jouw toepassing.
Succes iig
Gi moet je rekening houden dat ze ac aan kunnen.
Feature lamps moet je rekening mee houden dat ze door een thyristor aangestuurd kunnen worden.
Zelf heb ik geen ervaring met led. Ik vind het niet zo mooi. Persoonlijke smaak. Maar dit zijn even technische aandachtspunten waar je rekening mee moet houden. Dus zoek even uit of de leds die je op het oog hebt geschikt zijn voor jouw toepassing.
Succes iig
Don't take life so seriously... It's not permanent.
http://pinball.beautyvof.com/
Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets
http://pinball.beautyvof.com/
Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets
Re: Bally LED-ificiseren
ik vind gekleurde GI in oude kasten zeer lelijk