Elektra highscore reset

Vragen en antwoorden over de technische kant van flippers
Plaats reactie
16bitgium
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 feb 2026, 07:53
Real name: Thomas van Engelen

Elektra highscore reset

Bericht door 16bitgium » 21 jun 2026, 09:59

Hoi,
Er is net een van die condensatoren kapotgegaan bij een target bij de switch, waardoor er natuurlijk een onnatuurlijk hoge score is behaald. Ik wil de score resetten, maar die blijft staan. De originele printplaat zit er nog steeds in.

Wat is de juiste methode om te resetten?


Ik heb nog altijd issues met de launch van de ballen. Vaak gaat hij goed maar soms krijgt hij de eerste bal niet over de helling. al een nieuwe coil gestoken. maar het issue blijft, het plastieken onderdeel al een beetje groter gemaakt. en het gaat beter, maar soms nog moet hij er 2 of 3 keer overdoen vooraleer de bal over de helling geraakt, en soms gooit hij er dan ook ineens 2 over...

Alvast bedankt ,
Thomas

Gebruikersavatar
Richard Baan
Berichten: 4130
Lid geworden op: 16 aug 2011, 09:20
Real name: Richard Baan
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Elektra highscore reset

Bericht door Richard Baan » 21 jun 2026, 10:44

 Ik wil de score resetten, maar die blijft staan.
In het menu. Je kunt met het rode knopje in het deurtje via de zelftest naar de audits en adjustments.

Ga naar de high score. Dan met de startknop kun je die aanpassen en met een van de munt contacten resetten.
Don't take life so seriously... It's not permanent.

http://pinball.beautyvof.com/

Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets

Gebruikersavatar
Richard Baan
Berichten: 4130
Lid geworden op: 16 aug 2011, 09:20
Real name: Richard Baan
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Elektra highscore reset

Bericht door Richard Baan » 21 jun 2026, 10:49

Ik heb nog altijd issues met de launch van de ballen. Vaak gaat hij goed maar soms krijgt hij de eerste bal niet over de helling.
Ik begrijp je probleem niet. Welke helling?
Van de bal trough naar de shooter lane?

Kijk of het mechanisme vrij loopt.

Om uit te sluiten of het probleem elektrisch of mechanisch is kun je de draad van de spoel (niet de spanning maar de schakel draad) met een draad bevinden met aarde.

Dan trekt de spoel aan en als hij dan ook niet krachtig is zal het een mechanisch iets zijn
Don't take life so seriously... It's not permanent.

http://pinball.beautyvof.com/

Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets

Gebruikersavatar
inkochnito
Berichten: 906
Lid geworden op: 16 aug 2011, 20:39
Real name: Peter Koch
Locatie: The Netherlands

Re: Elektra highscore reset

Bericht door inkochnito » 22 jun 2026, 19:13

16bitgium schreef:
21 jun 2026, 09:59
Hoi,
Er is net een van die condensatoren kapotgegaan bij een target bij de switch, waardoor er natuurlijk een onnatuurlijk hoge score is behaald. Ik wil de score resetten, maar die blijft staan. De originele printplaat zit er nog steeds in.

Wat is de juiste methode om te resetten?
Lees even de manual erop na.
Daar staat het allemaal stap-voor-stap beschreven.
Ok, je moet wel engels kunnen lezen.
Manual pagina 8.
16bitgium schreef:
21 jun 2026, 09:59
Ik heb nog altijd issues met de launch van de ballen. Vaak gaat hij goed maar soms krijgt hij de eerste bal niet over de helling. al een nieuwe coil gestoken. maar het issue blijft, het plastieken onderdeel al een beetje groter gemaakt. en het gaat beter, maar soms nog moet hij er 2 of 3 keer overdoen vooraleer de bal over de helling geraakt, en soms gooit hij er dan ook ineens 2 over...
Heb je de as "hamer" al eens een keertje schoongemaakt?
Dit ding...
A-6889.jpg
A-6889.jpg (15.88 KiB) 20 keer bekeken
De veerring losmaken en de as en het gat van de hamer goed schoonmaken.
GEEN vettige rommel erop doen.
Gewoon droog en schoon.

16bitgium
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 feb 2026, 07:53
Real name: Thomas van Engelen

Re: Elektra highscore reset

Bericht door 16bitgium » 22 jun 2026, 20:56

inkochnito schreef:
22 jun 2026, 19:13
16bitgium schreef:
21 jun 2026, 09:59
Hoi,
Er is net een van die condensatoren kapotgegaan bij een target bij de switch, waardoor er natuurlijk een onnatuurlijk hoge score is behaald. Ik wil de score resetten, maar die blijft staan. De originele printplaat zit er nog steeds in.

Wat is de juiste methode om te resetten?
Lees even de manual erop na.
Daar staat het allemaal stap-voor-stap beschreven.
Ok, je moet wel engels kunnen lezen.
Manual pagina 8.


Mmm ik vond dat nogal verwarrend naar de zelftest gaan tot 04 en dan op de credit button de score laten af tellen tot het goed zit?
16bitgium schreef:
21 jun 2026, 09:59
Ik heb nog altijd issues met de launch van de ballen. Vaak gaat hij goed maar soms krijgt hij de eerste bal niet over de helling. al een nieuwe coil gestoken. maar het issue blijft, het plastieken onderdeel al een beetje groter gemaakt. en het gaat beter, maar soms nog moet hij er 2 of 3 keer overdoen vooraleer de bal over de helling geraakt, en soms gooit hij er dan ook ineens 2 over...
Heb je de as "hamer" al eens een keertje schoongemaakt?
Dit ding...
A-6889.jpg
De veerring losmaken en de as en het gat van de hamer goed schoonmaken.
GEEN vettige rommel erop doen.
Gewoon droog en schoon.
Ja al meerdere keren gedaan, ik zal eens een filmpje maken.

Plaats reactie