Hoi,
Er is net een van die condensatoren kapotgegaan bij een target bij de switch, waardoor er natuurlijk een onnatuurlijk hoge score is behaald. Ik wil de score resetten, maar die blijft staan. De originele printplaat zit er nog steeds in.
Wat is de juiste methode om te resetten?
Ik heb nog altijd issues met de launch van de ballen. Vaak gaat hij goed maar soms krijgt hij de eerste bal niet over de helling. al een nieuwe coil gestoken. maar het issue blijft, het plastieken onderdeel al een beetje groter gemaakt. en het gaat beter, maar soms nog moet hij er 2 of 3 keer overdoen vooraleer de bal over de helling geraakt, en soms gooit hij er dan ook ineens 2 over...
Alvast bedankt ,
Thomas
Elektra highscore reset
- Richard Baan
- Berichten: 4130
- Lid geworden op: 16 aug 2011, 09:20
- Real name: Richard Baan
- Locatie: The Netherlands
- Contacteer:
Re: Elektra highscore reset
In het menu. Je kunt met het rode knopje in het deurtje via de zelftest naar de audits en adjustments.Ik wil de score resetten, maar die blijft staan.
Ga naar de high score. Dan met de startknop kun je die aanpassen en met een van de munt contacten resetten.
Don't take life so seriously... It's not permanent.
http://pinball.beautyvof.com/
Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets
http://pinball.beautyvof.com/
Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets
- Richard Baan
- Berichten: 4130
- Lid geworden op: 16 aug 2011, 09:20
- Real name: Richard Baan
- Locatie: The Netherlands
- Contacteer:
Re: Elektra highscore reset
Ik begrijp je probleem niet. Welke helling?Ik heb nog altijd issues met de launch van de ballen. Vaak gaat hij goed maar soms krijgt hij de eerste bal niet over de helling.
Van de bal trough naar de shooter lane?
Kijk of het mechanisme vrij loopt.
Om uit te sluiten of het probleem elektrisch of mechanisch is kun je de draad van de spoel (niet de spanning maar de schakel draad) met een draad bevinden met aarde.
Dan trekt de spoel aan en als hij dan ook niet krachtig is zal het een mechanisch iets zijn
Don't take life so seriously... It's not permanent.
http://pinball.beautyvof.com/
Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets
http://pinball.beautyvof.com/
Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets
- inkochnito
- Berichten: 906
- Lid geworden op: 16 aug 2011, 20:39
- Real name: Peter Koch
- Locatie: The Netherlands
Re: Elektra highscore reset
Lees even de manual erop na.16bitgium schreef: ↑21 jun 2026, 09:59Hoi,
Er is net een van die condensatoren kapotgegaan bij een target bij de switch, waardoor er natuurlijk een onnatuurlijk hoge score is behaald. Ik wil de score resetten, maar die blijft staan. De originele printplaat zit er nog steeds in.
Wat is de juiste methode om te resetten?
Daar staat het allemaal stap-voor-stap beschreven.
Ok, je moet wel engels kunnen lezen.
Manual pagina 8.
Heb je de as "hamer" al eens een keertje schoongemaakt?16bitgium schreef: ↑21 jun 2026, 09:59Ik heb nog altijd issues met de launch van de ballen. Vaak gaat hij goed maar soms krijgt hij de eerste bal niet over de helling. al een nieuwe coil gestoken. maar het issue blijft, het plastieken onderdeel al een beetje groter gemaakt. en het gaat beter, maar soms nog moet hij er 2 of 3 keer overdoen vooraleer de bal over de helling geraakt, en soms gooit hij er dan ook ineens 2 over...
Dit ding... De veerring losmaken en de as en het gat van de hamer goed schoonmaken.
GEEN vettige rommel erop doen.
Gewoon droog en schoon.
Re: Elektra highscore reset
Ja al meerdere keren gedaan, ik zal eens een filmpje maken.inkochnito schreef: ↑22 jun 2026, 19:13Lees even de manual erop na.16bitgium schreef: ↑21 jun 2026, 09:59Hoi,
Er is net een van die condensatoren kapotgegaan bij een target bij de switch, waardoor er natuurlijk een onnatuurlijk hoge score is behaald. Ik wil de score resetten, maar die blijft staan. De originele printplaat zit er nog steeds in.
Wat is de juiste methode om te resetten?
Daar staat het allemaal stap-voor-stap beschreven.
Ok, je moet wel engels kunnen lezen.
Manual pagina 8.
Mmm ik vond dat nogal verwarrend naar de zelftest gaan tot 04 en dan op de credit button de score laten af tellen tot het goed zit?
Heb je de as "hamer" al eens een keertje schoongemaakt?16bitgium schreef: ↑21 jun 2026, 09:59Ik heb nog altijd issues met de launch van de ballen. Vaak gaat hij goed maar soms krijgt hij de eerste bal niet over de helling. al een nieuwe coil gestoken. maar het issue blijft, het plastieken onderdeel al een beetje groter gemaakt. en het gaat beter, maar soms nog moet hij er 2 of 3 keer overdoen vooraleer de bal over de helling geraakt, en soms gooit hij er dan ook ineens 2 over...
Dit ding...
A-6889.jpg
De veerring losmaken en de as en het gat van de hamer goed schoonmaken.
GEEN vettige rommel erop doen.
Gewoon droog en schoon.