JD - problemen met kraan/multiball

Vragen en antwoorden over de technische kant van flippers
Plaats reactie
Dries
Real name: Dries

JD - problemen met kraan/multiball

Bericht door Dries » 14 dec 2012, 17:14

Op mijn JD is een Deadworld mod geïnstalleerd. Bij het locken van 3 ballen op de schijf, start de multiball op. De kraan neemt dan één voor één de ballen "vast" en dropt ze in de lane. De eerste bal is nooit een probleem, de tweede meestal ook niet, maar bij de derde loopt het steevast mis: de kraan neemt de bal, maar keert niet ver genoeg terug. Wanneer de bal dan losgelaten wordt, blijft ie halvelings op de schijf liggen en valt dan op de playfield, maar passeert niet voor de sensor. De flipper weet dan niet dat de bal in play is. Plots is het spelletje dan gedaan en heb je dan nog één of twee ballen over. Noodgedwongen moet je de ballen dan laten lopen :handjob: , en de volgende bal start dan telkens met 2 ballen op... Kan iemand me zeggen hoe ik dit kan verhelpen? :respect: :whisling: Dank bij voorbaat voor elke goeie tip!
In da house: 24
Out: JD, NF, TZ, Avatar, TF, AC/DC pro, X-men, GP, Smashing Drive (arcade), AP, IM

diesel64
Real name: Kristof

Re: JD - problemen met kraan/multiball

Bericht door diesel64 » 15 dec 2012, 13:59

Dit is waarschijnlijk een open deur intrappen: Ik denk dat uw kraan niet goed afgesteld is. In het testmenu kan je die positioneren enzo, dacht ik.

Kijk ook eens of er niets geplooid is aan het mechanisme, want dat gebeurt nogal eens (door het speelveld omhoog te zetten en de kraan te klemmen tussen speelveld en cabinet).

Als je een referentie nodig hebt, mijn JD heeft ook de deadworld mod en die werkt al anderhalf jaar vlekkeloos.
No shirt. No shoes. No pinball.

Pascal
Real name: PVW

Bericht door Pascal » 15 dec 2012, 14:11

de kraan moet inderdaad perfect afgesteld zijn in het testmenu.

Dries
Real name: Dries

Bericht door Dries » 16 dec 2012, 10:04

Zal het eens checken :mrgreen: ik veronderstel dat het testen en positioneren van de kraan wel in de Handleiding zal te vinden zijn :? Ik hou jullie verder op de hoogte! In elk geval bedankt voor de tips! :respect:
In da house: 24
Out: JD, NF, TZ, Avatar, TF, AC/DC pro, X-men, GP, Smashing Drive (arcade), AP, IM

Baron Shadow
Real name: Ruud Kooij

Bericht door Baron Shadow » 16 dec 2012, 11:51

Inderdaad voor de mod moet de kraan perfect werken.
Dat was ook waarom de ring verwijderd is voor in exploitatie.
Maar is zeker voor prive gebruik aan te bevelen want voegt wel element toe aan het spel.
Afstellen staat volgens mij inderdaad in de handleiding en is ook wel op internet te vinden.
Take my advice...I don't use it anyway....

Gameroom:Amigo,Fireball,Old Chicago,Wizard,The Shadow, Iron Maiden Pro, Virtual Pinball cabinet,MAME cabinet.

diesel64
Real name: Kristof

Bericht door diesel64 » 16 dec 2012, 12:39

Baron Shadow schreef:Inderdaad voor de mod moet de kraan perfect werken.
Dat was ook waarom de ring verwijderd is voor in exploitatie.
Niet helemaal. Op het JD prototype zat er immers nog een switch onderaan de kraan die kon detecteren of de kraan een bal vast had of niet, waardoor het hele mechanisme veel minder foutgevoelig was en dus ook bleef werken indien de kraan niet perfect afgesteld was.

De reden waarom de ring veranderd is, is na een klacht van een Duitse importeur. Zijn redenering was dat als de kraan helemaal kapot zou gaan (en niet gewoon een beetje fout afgesteld), dat de kast toch zou moeten blijven werken. Een belachelijke redenering eigenlijk, want die kan opgaan voor eender welk locking of ball popper mechanisme.
No shirt. No shoes. No pinball.

Baron Shadow
Real name: Ruud Kooij

Bericht door Baron Shadow » 16 dec 2012, 17:35

Ok, nieuw voor mij al denk ik dat in exploitatie je er zeker een hoop problemen mee zou krijgen.
Best wel storing gevoelig.
Take my advice...I don't use it anyway....

Gameroom:Amigo,Fireball,Old Chicago,Wizard,The Shadow, Iron Maiden Pro, Virtual Pinball cabinet,MAME cabinet.

Plaats reactie