Die van mij valt een stuk lager, zoals je ziet bijna horizontaal.

Nu zijn er voor zover ik weet twee varianten van coilstop en plunger die de afstand bepalen. Wie weet welke de juiste is voor een TAF?
Mits de goede onderdelen worden gebruikt natuurlijk. Ik heb wel eens gelezen dat er soms Pinball 2000 onderdelen worden gebruikt en dat die niet helemaal gelijk qua afmetingen zijn met de DMD kasten van B/W?Richard Baan schreef:Overigens kan een hoge flipper ook komen door ingeslagen coilstops/plungers.
Als je onder de flipper kijkt zie je daar een gaatje in het speelveld. Als je daar een staafje in zet (of er recht op kijkt) moet de flipper met rubber tot aan het staafje komen. Dat in combinatie met nieuwe plungers/coilstops geeft de beste situatie.
In het topic op Pinside concluderen ze dat de 12111 inderdaad in TAF zitten maar voor de bovenflippers worden gebruikt. De onder flippers hebben blijkbaar tich de 12390.diesel64 schreef:Ik heb het even nagekeken. TAF gebruikt inderdaad het oudere WPC model: A-12111.
Als er een nieuwere coilstop in zit (A-12390), dan kan het inderdaad zijn dat de flipper minder hoog komt aangezien deze coilstop hoger is.
Op zich maakt dat eigenlijk niet zo heel veel uit...
Ik merk dat dat bij een aantal van mijn flippers ook niet gaat (ging) en heb dat aangepast. Volgens mij hoort het namelijk wel te gaan (behalve dan de echt snelle ballen, die toch over je flipper heen schieten). Je kunt met de buigtechniek eigenlijk zelf tot op de millimeter uitmaken hoe ver de flipper uit gaat vallen. Ik vind het bij sommige flipperkasten echt een verbetering.sake schreef:Ik merk vooral dat vrijwel iedere bal door de returnlane niet te stoppen is met omhoogstaande flipper (gaat altijd tot over het randje) en cradelen lukt ook niet.
Je zou kunnen varieren met andere typen plungers/coilstops en uitproberen wat lekkerder speelt.sake schreef:@Richard, de kast speelt goed (erg snel) maar ik vind het gewoon vreemd dat ik bij sommige kasten zie dat de bats verder omhoog komen. Ivm met de flow van het spel moet daar rekening mee gehouden zijn lijkt mij.