Silverball mania switch probleempje

Vragen en antwoorden over de technische kant van flippers
Plaats reactie
zwartepanter
Real name: Stefan Verhoelst

Silverball mania switch probleempje

Bericht door zwartepanter » 17 aug 2014, 13:50

Na de CV is het nu de beurt aan mijn Silverball mania :( . Drie switchen doen het plots niet meer: switch 2, 18 en 26. Na wat opzoekwerk zie ik dat deze in dezelfde rij staan, namelijk A4J2-9. Als ik verder puzzel kom ik uit bij de A3 solenoid driver J2-9, maar die 9 is er niet??? Moet ik niet bij de MPU J2-9 zijn? Daar is namelijk de return switch terug te vinden of zoiets... hoe weet ik nu hoe deze switchenrij aangestuurd wordt? Wat moet ik checken?

zwartepanter
Real name: Stefan Verhoelst

Re: Silverball mania switch probleempje

Bericht door zwartepanter » 17 aug 2014, 14:19

Probleem opgelost: blijkbaar mag je die kleine transistortjes (?) niet losknippen, terwijl ik dacht dat die enkel voor de gevoeligheid van het triggeren van de switchen belangrijk waren...???

HarrieD
Real name: Harrie D
Contacteer:

Bericht door HarrieD » 20 aug 2014, 09:54

Transistortjes??? Diodes bedoel je wellicht
Mijn projecten: http://www.flippergast.nl

In de collectie: John Wick Pro, Jaws PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, Venom Pro, Whirlwind, Rollergames, Earthshaker, Taxi, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).

Richard Baan
Real name: Richard Baan
Contacteer:

Bericht door Richard Baan » 20 aug 2014, 10:27

zwartepanter schreef:Probleem opgelost: blijkbaar mag je die kleine transistortjes (?) niet losknippen, terwijl ik dacht dat die enkel voor de gevoeligheid van het triggeren van de switchen belangrijk waren...???
Dat zijn condensatortjes (platte schijfjes met 2 pootjes), en die mag je wel los knippen, ze staan parallel aan de switch.

Diodes niet (kleine cylindervormige dingetjes met 2 draden, voorzien van een band die er op getekend staat), die staan in serie met de switch.
Don't take life so seriously... It's not permanent.

http://pinball.beautyvof.com/

Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets

Plaats reactie