revenge from mars software update
revenge from mars software update
ik krijg maar geen connectie met het game via mijn xp pc. poort van de seriele staat nogthansop com 1 , ook met een usb seriele omvormer geen geluk.
ik kan de updater runnen , maar kan geen connectie maken, iemand tips?
ik kan de updater runnen , maar kan geen connectie maken, iemand tips?
-
- Real name: Anthony
Re: revenge from mars software update
Als ik me niet vergis is de update software DOS?
Wellicht kun je eens proberen via hirens USB tools een opstart USB stick te maken, MS DOS booten en dan de update draaien.
Wellicht kun je eens proberen via hirens USB tools een opstart USB stick te maken, MS DOS booten en dan de update draaien.
maar welke versie heb je er nu opstaan?
- Silverballgames
- Real name: Lieven Engelbeen
- Contacteer:
Zoek eens op youtube ...
Er staat een filmpje die het haarfijn uitlegt ...
Ik denk zelfs dat XP te zwaar is en dat je een windows95 versie zal nodig hebben ...
Er staat een filmpje die het haarfijn uitlegt ...
Ik denk zelfs dat XP te zwaar is en dat je een windows95 versie zal nodig hebben ...
maar zoals al eerder gevraagd, welke versie heb je? als het versie 1.5 is lekker laten staan, de 1.6 voegt niets toe.
toen ik nog een RFM had is het mij ook niet gelukt connectie te maken maar 1.5 stond er al op dus....
toen ik nog een RFM had is het mij ook niet gelukt connectie te maken maar 1.5 stond er al op dus....
hallo sorry late reply,,druk op twerk,,
er staat versie 1.2 op en ik heb regelmatig een bug,, een martian die niet verschijnt
ook wil ik de twee "poortjes" achteraan op tveld zo kunnen instellen dat ze soms eens de bal doorlaten,,,dit kan bij versie 1.5.
ik vind ook dat de scores die ik haal en de daarbij horende fabrieksinstelling die een extra bal vrijgeven het spel quasi onmogelijk maken om met 5 ballen ooit van ze leven mars te bereiken..... vandaar dat ik de update wil ,,naar tschijnt veranderd dat redelijk veel.
ik heb manueel de extrabal scores verlaagd en dat scheelt ook al ,,, ik raak soms al eens tot in het spel waar je vanop aarde raketten afvuurt ,,,
maar vooral,,,
ik heb nu ontdekt dat mijn seriele kabel niet goed is,, ik had deze zelf aan elkaar gezet van twee kabels waarvan ik de twee vrouwelijke stekkers heb gebruikt,,,maar,,, blijkbaar moet pin 2 en 3 gekruist worden,,, ik heb dus nu een kabel besteld zodat het zeker de goeie is.
daarna probeer ik opnieuw met de xp,, de software (pinball2000 updater) draaite r wel op ,
als dat niet lukt ga ik er iemand bijhalen die meer(alles) afweet van computers
er staat versie 1.2 op en ik heb regelmatig een bug,, een martian die niet verschijnt
ook wil ik de twee "poortjes" achteraan op tveld zo kunnen instellen dat ze soms eens de bal doorlaten,,,dit kan bij versie 1.5.
ik vind ook dat de scores die ik haal en de daarbij horende fabrieksinstelling die een extra bal vrijgeven het spel quasi onmogelijk maken om met 5 ballen ooit van ze leven mars te bereiken..... vandaar dat ik de update wil ,,naar tschijnt veranderd dat redelijk veel.
ik heb manueel de extrabal scores verlaagd en dat scheelt ook al ,,, ik raak soms al eens tot in het spel waar je vanop aarde raketten afvuurt ,,,
maar vooral,,,
ik heb nu ontdekt dat mijn seriele kabel niet goed is,, ik had deze zelf aan elkaar gezet van twee kabels waarvan ik de twee vrouwelijke stekkers heb gebruikt,,,maar,,, blijkbaar moet pin 2 en 3 gekruist worden,,, ik heb dus nu een kabel besteld zodat het zeker de goeie is.
daarna probeer ik opnieuw met de xp,, de software (pinball2000 updater) draaite r wel op ,
als dat niet lukt ga ik er iemand bijhalen die meer(alles) afweet van computers

ok,,, de seriële kabel female/female oftewel nul cable,, is aangekomen, ik kreeg onmiddellijk connectie met de game
updates werden gescanned en gevonden op schijf c (deze moeten ook werkelijk in C staan,, niet in een andere map zoals bvb dokumenen,,,,, nu is de update 5 minutjes bezig,,,,,,,, hopelijk loopt hij door tot op teinde
ik gebruik dus een xp computer voorzien van een seriele poort ,

updates werden gescanned en gevonden op schijf c (deze moeten ook werkelijk in C staan,, niet in een andere map zoals bvb dokumenen,,,,, nu is de update 5 minutjes bezig,,,,,,,, hopelijk loopt hij door tot op teinde
ik gebruik dus een xp computer voorzien van een seriele poort ,
yesssss gelukt,,, versie 1.5 ,, staat erop!
eerste spel na de update 275.894.090
extra bal word gegeven met de fabrieksinstellingen eerste op 50.000 etc
ervoor raakte ik ooit eens aan 211.213.810 met een zelf ingestelde waarde voor de extra ballen

extra bal word gegeven met de fabrieksinstellingen eerste op 50.000 etc
ervoor raakte ik ooit eens aan 211.213.810 met een zelf ingestelde waarde voor de extra ballen

optisch heb ik wat groene en rode leds als speelveld verlichting geplaatst en twee extra spots bijgeplaatst met groene ultrabright leds erin ,, verder de martians voorzien van lichtgevende ogen en er nog twee extra bijgezet achteraan in de vrij lege hoek. ook de ufotjes kregen een setje ledjes,,
achter de kopruit zitten rgb ledstrips ipv de tl lamp,, leuk effect trouwens.
verder een nieuwe computer voeding en cpu fan,, uiteraard nieuwe rubbers en een nieuwe middenramp(flapje)
twee nieuwe microswitches die vergaan waren.... kastje is met de update nu dus af,,,,
http://s77.photobucket.com/user/buick-m ... ars?sort=2
achter de kopruit zitten rgb ledstrips ipv de tl lamp,, leuk effect trouwens.
verder een nieuwe computer voeding en cpu fan,, uiteraard nieuwe rubbers en een nieuwe middenramp(flapje)
twee nieuwe microswitches die vergaan waren.... kastje is met de update nu dus af,,,,
http://s77.photobucket.com/user/buick-m ... ars?sort=2
- Baron Shadow
- Real name: Ruud Kooij
Wil ook ooit deze kast mog eens vind hem zeker wel leuk om te spelen.
Take my advice...I don't use it anyway....
Gameroom:Amigo,Fireball,Old Chicago,Wizard,The Shadow, Iron Maiden Pro, Virtual Pinball cabinet,MAME cabinet.
Gameroom:Amigo,Fireball,Old Chicago,Wizard,The Shadow, Iron Maiden Pro, Virtual Pinball cabinet,MAME cabinet.
geweldig hoe het spel nu verbeterd is met de laatste software, de extra ballen komen met wat geluk nu net op tijd, soms schiet de bal helemaal rond het veld en verast je compleet,
ook als je een bal afschiet en je houd de linker flipper open gaat em helemaal rond het veld , als je dan op een ramp kan flipperen heb je een skillshot van 1.000.000. moeilijk en uitdagend !
wie beweert dat een revenge from mars geen leuke flipper is die kent de regels niet, heeft een slecht ingestelde kast of een afgeragde bak uitgeprobeert met versleten flippers en rubbers. deze kast is een plezier van jewelste en zeer snel. je kan het spel oneindig aanpassen, zelfs spelletjes van 10 ballen zijn mogelijk ipv 3 of 5.
mothership multiball waarbij je flippers plots uitvallen en dan het game begint met verse ballen,,, of de hypnobeam op een volledig donker speelveld waarbij de flashende hypnobeam je zicht verstoort,
Martian multiball ,,het geluid dat deze kast voortbrengt,,,, allemaal geweldige ervaringen. deze kast is zo snel dat je tbeste echt goed wakker aan het spel begint want je merkt snel aan je scores hoe je je voelt.
mijn record voor de update was 211.000.000 ik zit nu al aan 375.000.000
Mars nog net niet bereikt maar wel al enkele keren de hypnobeam mogen proberen uitdoven,
dan de waarde,, ik vind ze heel erg ondergewaardeerd, waarschijnlijk is de jeugd die met deze half arcades opgegroeid is nog net niet aan verzamelen geslagen , waarschijnlijk zal binnen dit en een aantal jaren de zoektocht moeilijker gaan worden wat dan voor hogere prijzen zal gaan zorgen, want wie deze in verzameling heeft staan en er een goeie van heeft gemaakt zal ze zeker willen houden.
ook als je een bal afschiet en je houd de linker flipper open gaat em helemaal rond het veld , als je dan op een ramp kan flipperen heb je een skillshot van 1.000.000. moeilijk en uitdagend !
wie beweert dat een revenge from mars geen leuke flipper is die kent de regels niet, heeft een slecht ingestelde kast of een afgeragde bak uitgeprobeert met versleten flippers en rubbers. deze kast is een plezier van jewelste en zeer snel. je kan het spel oneindig aanpassen, zelfs spelletjes van 10 ballen zijn mogelijk ipv 3 of 5.
mothership multiball waarbij je flippers plots uitvallen en dan het game begint met verse ballen,,, of de hypnobeam op een volledig donker speelveld waarbij de flashende hypnobeam je zicht verstoort,
Martian multiball ,,het geluid dat deze kast voortbrengt,,,, allemaal geweldige ervaringen. deze kast is zo snel dat je tbeste echt goed wakker aan het spel begint want je merkt snel aan je scores hoe je je voelt.
mijn record voor de update was 211.000.000 ik zit nu al aan 375.000.000
Mars nog net niet bereikt maar wel al enkele keren de hypnobeam mogen proberen uitdoven,
dan de waarde,, ik vind ze heel erg ondergewaardeerd, waarschijnlijk is de jeugd die met deze half arcades opgegroeid is nog net niet aan verzamelen geslagen , waarschijnlijk zal binnen dit en een aantal jaren de zoektocht moeilijker gaan worden wat dan voor hogere prijzen zal gaan zorgen, want wie deze in verzameling heeft staan en er een goeie van heeft gemaakt zal ze zeker willen houden.
- inkochnito
- Real name: Peter Koch
Ik weet iemand die er één heeft staan voor de verkoop.Baron Shadow schreef:Wil ook ooit deze kast nog eens vind hem zeker wel leuk om te spelen.
Ene Rozenveld.....

- Baron Shadow
- Real name: Ruud Kooij
Bedankt voor de tip eens kijken of die binnen budget valt 

Take my advice...I don't use it anyway....
- p_treintje
- Real name: Joeri Stroobants
Met die Roznveld valt wel praten.Baron Shadow schreef:Bedankt voor de tip eens kijken of die binnen budget valt

Joeri is my Name and Pinball is my Game.
vandaag mars bereikt , mars verslagen maar de alien die dan in beeld kwam had ik net niet,, score was 775.000.000 (ongeveer)
kheb het spel op easy staan en met 10 ballen,

kheb het spel op easy staan en met 10 ballen,

vandaag even bij trabbart gepaseerd om over flipperen en zo te praten en natuurlijk ook aan een kapotte print te werken van mijn RR , en de zoon was erbij , deze heeft zich op de RFM kostenlijk geamuseerd , nogmaals bedankt voor de fijne namiddag . ook heeft hij zijn naam mogen bijschrijven in de lijst van de high scores , dat de RFM een saaie kast is is zeker niet het geval , deze speelt fantastisch goed en snel , en met de mods die er aan gebeurd zijn is deze visueel nog beter geworden .
keep up the good work TrabbarT
keep up the good work TrabbarT
own : WH20 , WWF RR , the flintstones , FT, TAF
search : , WW ,
search : , WW ,
- Cenobyte
- Real name: Mario van Ginneken
- Contacteer:
Deze oude topic even omhoog trekken omdat er nieuws is op dit gebied en omdat het wellicht nuttig voor het archief is om dit in hetzelfde topic te houden.
De laatste officiële update van de software van de twee Pinball 2000 kasten is versie 1.5 voor RfM (en versie 1.6 voor SWEP1). Er is echter een fan made update die veel verder gaat en de software wederom naar een hoger nivo tilt. Er is zelfs de mogelijkheid om het aantal ballen van 4 naar 6 te verhogen met een nieuwe through die je ook bij hem kunt bestellen.
Kijk hier maar eens voor deze gratis update:
https://www.mypinballs.com/
De laatste officiële update van de software van de twee Pinball 2000 kasten is versie 1.5 voor RfM (en versie 1.6 voor SWEP1). Er is echter een fan made update die veel verder gaat en de software wederom naar een hoger nivo tilt. Er is zelfs de mogelijkheid om het aantal ballen van 4 naar 6 te verhogen met een nieuwe through die je ook bij hem kunt bestellen.
Kijk hier maar eens voor deze gratis update:
https://www.mypinballs.com/
Groetjes,
Mario
"Getting old is inevitable, growing up is optional"
Mario
"Getting old is inevitable, growing up is optional"