No Fear start niet op

Vragen en antwoorden over de technische kant van flippers
Plaats reactie
Cenobyte
Real name: Mario van Ginneken
Contacteer:

No Fear start niet op

Bericht door Cenobyte » 30 mar 2015, 20:23

Ben momenteel bezig met een No Fear die niet op wil starten.

Het CPU board komt niet door zijn opstart sequentie heen en LED's 19 en 21 blijven constant branden, terwijl LED 20 twee keer knipper. Volgens de Pinball Repair manual:
blinks ONE time: U6/G11 CPU game ROM bad
blinks TWO times: U8 CMOS RAM chip bad
blinks THREE times: U9 WPC custom chip bad (pre WPC-S), or G10 Security PIC chip bad (WPC-S and later)

Dus de U8 CMOS RAM chip zou slecht zijn. Ik heb het CPU bord uitgewisseld met dat van een werkende No Fear en daar gedroeg het defecte bord zich hetzelfde en startte de goede No Fear ook niet op met dezelfde foutmelding. Dat suggereert wel dat de fout op het CPU bord zit.

Gek genoeg startte de defecte No fear echter ook niet op met het goede CPU bord. Ook hier bleven LED's 19 en 21 constant branden, maar ging LED 20 niet knipperen: deze bleef uit. Wat betekent het wanneer 19 en 21 blijven branden, zonder verdere foutmeldingen van led 20?

Ook gaf TP6 op het driver board 90 Volt in plaats van de 50 Volt die het moet geven.

Heeft iemand een idee hoe ik het beste werk kan gaan? Wellicht iemand met een scope het CPU bord laten testen?
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

flippers.be
Real name: AE
Contacteer:

Re: No Fear start niet op

Bericht door flippers.be » 31 mar 2015, 07:25

Ivm goede cpu testen in kapotte kast - had je de flatcables allemaal aangesloten ?
Probeer dan eerst met enkel de voeding er in te pluggen..

Ik heb al gezien dat een fout op het soundboard de cpu blokkeert bv.

Plaats reactie