Gotlieb bone busters

Vragen en antwoorden over de technische kant van flippers
Plaats reactie
marshalljmp
Berichten: 42
Lid geworden op: 10 mei 2015, 16:43
Real name: Philippe
Locatie: Belgium

Gotlieb bone busters

Bericht door marshalljmp » 11 mei 2015, 18:06

Ben op zoek naar een manual voor deze flipper,heeft er iemand toevallig eentje liggen.Heb wel hier en daar iets gevonden maar ben op zoek naar vooral de schema's (gotlieb sys80B).Heb de test eprom van Leon (RIP) gebrand en ben nu het CPU board aan het testen maar er is veel beschadiging door een lekkende batterij.In het begin deed hij niets,had geen klok signaal,das nu gefikst (onderbroken ground).CPU zelf blijkt te werken maar de test loopt vast op het RAM geheugen.Na wat meten probleem gevonden dat ergeen signaal op CE1 komt,de rest lijkt ok.Ik heb wel een gescande jpg maar de kwaliteit is te slecht om alles goed te kunnen lezen.Dus ik hoop dat iemand mij hier kan helpen met liefst de volledig manual of de schema's.Spijtig dat op de IPDB niets meer staat en zelfs op de site van Marvin is de repair manual van de sys80 weg.Dus alle hulp is welkom!!

SK-GAMES
Berichten: 43
Lid geworden op: 26 jul 2014, 16:53
Real name: fons

Re: Gotlieb bone busters

Bericht door SK-GAMES » 11 mei 2015, 18:39

Vraag het eens aan Mentara van op het forum.
Hij heeft van mij een ganse stapel Gotlieb manual's gekocht en deze zat er tussen.
Met een beetje geluk heeft hij hem nog.

Fons

Gebruikersavatar
Mentara
Berichten: 841
Lid geworden op: 08 okt 2012, 12:18
Real name: Maarten Lemey
Locatie: Belgium

Re: Gotlieb bone busters

Bericht door Mentara » 11 mei 2015, 19:01

Pm. ;)
gameroom: Lethal Weapon 3 - Maverick - Big Guns - Big Buck Hunter - Shrek - Candyman - Cosmic Blast Jukebox - 2x Mame cabinet - Photoplay Spirit - darts

marshalljmp
Berichten: 42
Lid geworden op: 10 mei 2015, 16:43
Real name: Philippe
Locatie: Belgium

Re: Gotlieb bone busters

Bericht door marshalljmp » 11 mei 2015, 19:15

Bedankt voor de snelle reactie,heb een PM terug gestuurd.

Gebruikersavatar
inkochnito
Berichten: 742
Lid geworden op: 16 aug 2011, 20:39
Real name: Peter Koch
Locatie: The Netherlands

Re: Gotlieb bone busters

Bericht door inkochnito » 13 mei 2015, 18:42

Mocht het nog nodig zijn, ik heb een pdf voor Bone Busters (27Mb).

Peter
www.inkochnito.nl

Gebruikersavatar
Scaryflippers
Berichten: 425
Lid geworden op: 14 jan 2013, 17:28
Real name: Timmy
Locatie: Belgium

Re: Gotlieb bone busters

Bericht door Scaryflippers » 13 mei 2015, 21:29

hier vind je alles wat je moet doen ivm met de ground mot enz voor system 80

http://www.flippers.com/gottlieb_ground ... l#System80

Gebruikersavatar
inkochnito
Berichten: 742
Lid geworden op: 16 aug 2011, 20:39
Real name: Peter Koch
Locatie: The Netherlands

Re: Gotlieb bone busters

Bericht door inkochnito » 14 mei 2015, 19:58

Voor de mensen die ook een kopie van de manual willen hebben is hier de download link.
Deze is maar 7 dagen geldig (verloopt op 21 mei).
https://www.hightail.com/download/bXBie ... RTRQWWNUQw

marshalljmp
Berichten: 42
Lid geworden op: 10 mei 2015, 16:43
Real name: Philippe
Locatie: Belgium

Re: Gotlieb bone busters

Bericht door marshalljmp » 20 mei 2015, 19:20

Bedankt voor de link en Mantara bedankt om de manual naar mij op te sturen.

Nu heb ik nog een vraagje,heeft iemand toevallig de fuse layout van deze flipper?Spijtig genoeg is het kaartje weg dat op de voeding hangt en weet ik niet welke zekering F1,F2 etc...is.De waarden staan wel in de manual maar niet de layout,of ik moet er overgekeken hebben.

Gebruikersavatar
inkochnito
Berichten: 742
Lid geworden op: 16 aug 2011, 20:39
Real name: Peter Koch
Locatie: The Netherlands

Re: Gotlieb bone busters

Bericht door inkochnito » 20 mei 2015, 19:54

Als je op pagina 49 van de manual kijk, dan zie je daar alle zekeringen net na de trafo zitten.
Aan de hand van de draadkleuren kan je wel ontcijferen welke wat is.
Kleurcode 155 is dus een bruine draad met een dubbele groene streep (F9 - 1A ---- 8.4V voor de displays).
Kleurcode 211 is dan een rode draad met een dubbele bruine streep (F2 - 6.25A ---- 27Vac) overgaand na de zekering op kleurcode 188 en dat is dan een bruine draad met een dubbele grijze streep.

marshalljmp
Berichten: 42
Lid geworden op: 10 mei 2015, 16:43
Real name: Philippe
Locatie: Belgium

Re: Gotlieb bone busters

Bericht door marshalljmp » 20 mei 2015, 21:28

Ja zo heb ik het terug gevonden,bedankt.Spijtig dat er geen copies van bestaan,dan kon ik een nieuw afdrukken en eventueel lamineren en onderaan in de kast nieten.

Gebruikersavatar
inkochnito
Berichten: 742
Lid geworden op: 16 aug 2011, 20:39
Real name: Peter Koch
Locatie: The Netherlands

Re: Gotlieb bone busters

Bericht door inkochnito » 20 mei 2015, 21:51

Ik heb wel wat op bestand, maar die is voor Big Hurt (een System 3 kast).
Misschien dat iemand een afbeelding heeft voor een System 80B, dan kan ik hem namaken/aanpassen voor Bone Busters.

Afbeelding

marshalljmp
Berichten: 42
Lid geworden op: 10 mei 2015, 16:43
Real name: Philippe
Locatie: Belgium

Re: Gotlieb bone busters

Bericht door marshalljmp » 21 mei 2015, 18:57

Zo vandaag wat zitten proberen maar heel veel problemen.

Te beginnen met de displays,In plaats van een 0 krijg ik een paar K's en na een tijdje zijn alle nullen veranderd in een K.Ook de teksten trekken op niets,sommige letters zijn goed maar de meeste slecht,dus onleesbaar.Als ik in test modus ga naar display is de bovenste rij ok behalve de nullen dat zijn allemaal K's,de X,de + en de komma's worden wel correct weergeven.Het onderste display hetzelfde behalve daar zijn alleen de eerste 6 digits een K,de rest geeft wel een 0 weer.Zeer bizar.

MPU bord loopt vast na een tijd,als ik pas opstart blijft hij redelijk lang op staan,maar na een paar keer heropstarten loopt hij sneller en sneller vast.Als hij dit doet gaan de displays aan en uit,gelijktijdig met een beep toon en dan hoor ik een relais klikken,allemaal gelijktijdig aan en uit.

Nu ik kan credits bij zetten via de schakelaar van de muntproever en ik kan een spel opstarten,en speelt hij ook muziek.(spoelen zijn wel uitgeschakeld om opbranden te vermijden) en hij gaat ook in attract modus (wel zonder muziek).Als hij in een spel opstart en ik schakel de slam switch geeft hij allemaal sterren op het display.Dat is misschien normaal?Volgens mij registreerd hij geen switchen op het speelveld.

Moet zeggen zo'n gotltlieb is wel een plezier om aan te werken :shock: Dus als iemand een paar suggesties heeft dan hoor ik ze graag.

PS:Heb de ground updates gedaan,de pot van de 5V voeding is vervangen,5V spanning blijft stabiel.Het satteliet bord met de eprom heb ik losgesoldeerd en de eprom voet is hersoldeerd en alles terug gezet.

marshalljmp
Berichten: 42
Lid geworden op: 10 mei 2015, 16:43
Real name: Philippe
Locatie: Belgium

Re: Gotlieb bone busters

Bericht door marshalljmp » 21 mei 2015, 22:24

Toch een beetje vooruitgang geboekt,scherm blijkt slechte massa te zijn.

MPU bord,ik heb de spanning verlaagd van 5.12V naar 4.8V,nu blijft m werken.

marshalljmp
Berichten: 42
Lid geworden op: 10 mei 2015, 16:43
Real name: Philippe
Locatie: Belgium

Re: Gotlieb bone busters

Bericht door marshalljmp » 14 jul 2015, 21:15

Na wat inlog problemen met IE en firefox is het uiteindelijk wel gelukt met chrome.Dit terzijde,ik heb de bonebusters eindelijk in orde gekregen.Het grootste probleem was uiteindelijk toch het display,bij het opstarten kreeg ik een paar K's tot uiteindelijk alle nullen veranderden in K's en een hele hoop onleesbare tekst.Van alles geprobeerd,nieuwe stekkers gezet,alle grounds mods gedaan,niets hielp.Dan in kontact gekomen met Marco Albus en die heeft mij dan de images van zijn test eproms bezorgd en zo er achter gekomen dat het RAM geheugen van U4 niet goed was,nieuwe R6532 besteld in China en vandaag vervangen,test terug doorlopen en alles in orde.Terug ingebouwd en nu werkt het display perfect.Kan ik eindelijk met de schoonmaak beginnen.

Gebruikersavatar
Hurricane
Berichten: 347
Lid geworden op: 24 okt 2011, 11:50
Real name: Koen Lemoine
Locatie: Belgium

Re: Gotlieb bone busters

Bericht door Hurricane » 14 jul 2015, 21:47

Vroeger gebruikte ik altijd Leon's test ic.
Maar toen ik deze van Marco (zowel voor Sys 3 - 7 als sys 80) kreeg gebruik ik enkel deze nog.
Vooral de memory test is beter.

Goed dat er nog mensen zijn die kosteloos hun werk tebeschikking stellen :good: .

marshalljmp
Berichten: 42
Lid geworden op: 10 mei 2015, 16:43
Real name: Philippe
Locatie: Belgium

Re: Gotlieb bone busters

Bericht door marshalljmp » 15 jul 2015, 18:20

Ja zijn test eproms zijn een verbetering maar sommige van leons (RIP) eproms zijn ook wel goed.

marshalljmp
Berichten: 42
Lid geworden op: 10 mei 2015, 16:43
Real name: Philippe
Locatie: Belgium

Re: Gotlieb bone busters

Bericht door marshalljmp » 15 jul 2015, 23:20

Weet er iemand waar ik een "captive ball shield" van gottlieb kan vinden? (partnr 26448).Die zit er bij mij niet meer op.Of eventueel iets vervangend?

Gebruikersavatar
Mentara
Berichten: 841
Lid geworden op: 08 okt 2012, 12:18
Real name: Maarten Lemey
Locatie: Belgium

Re: Gotlieb bone busters

Bericht door Mentara » 22 jul 2015, 13:19

Heb je een afbeelding van hoe dat er precies uitziet? Ik denk wel dat je met wat geluk een ander model kan doen passen en werken ook.
gameroom: Lethal Weapon 3 - Maverick - Big Guns - Big Buck Hunter - Shrek - Candyman - Cosmic Blast Jukebox - 2x Mame cabinet - Photoplay Spirit - darts

marshalljmp
Berichten: 42
Lid geworden op: 10 mei 2015, 16:43
Real name: Philippe
Locatie: Belgium

Re: Gotlieb bone busters

Bericht door marshalljmp » 25 jul 2015, 21:49

20150721_172926.jpg
20150721_172926.jpg (185.27 KiB) 5088 keer bekeken
IK heb van iemand een afbeelding gekregen en zelf eentje nagemaakt.Dus weer een probleem opgelost.Toch bedankt.

Plaats reactie