MMR order at Ministry of Pinball

Algemene verhalen, oproepen en discussies.
Gebruikersavatar
spacecake
Berichten: 525
Lid geworden op: 02 aug 2012, 23:00
Real name: Ferry
Locatie: The Netherlands

Re: MMR order at Ministry of Pinball

Bericht door spacecake » 26 jan 2016, 20:11

Wel... 1 telefoontje naar de Kamer van Koophandel moet dit dan toch oplossen niet... ?
Collection: TSPP,JJP potc CE,[Medieval remake[/b],Wizard of Oz LE and MB remake

Out: Bride of Pinbot,Time Machine,T.O.T.A.N

DanielFortesque
Berichten: 639
Lid geworden op: 27 mei 2014, 18:28
Real name: Daniel Fortesque
Locatie: Rest of the world

Re: MMR order at Ministry of Pinball

Bericht door DanielFortesque » 26 jan 2016, 20:24

Ik geloof nooit dat Stern gaat inbinden en de prijs gaat aanhouden dan als in 2013 en de MMR aan 7500 euro gaat verkopen . Denk dat je dan eerder je voorschot gaat terug krijgen , en dat je dus geen MMR zult hebben .
Maar , misschien is dat beter ....
En dan nog , procederen , gaat ook geld kosten , en die firma's kunnen zoiets hééééél lang rekken ...
Grttzz
DF
You don't need eyes to see , you need vision ....

Gameroom :
Searching for : ...................
Volgende aankoop : ......................
Gone but not forgotten : Totan - Medieval Madness - Scared Stiff - Got Le

Gebruikersavatar
Automark
Berichten: 484
Lid geworden op: 18 aug 2013, 00:06
Real name: Mark
Locatie: Rest of the world

Re: MMR order at Ministry of Pinball

Bericht door Automark » 26 jan 2016, 22:07

Er Is een overeenkomt voor 7500,-
Dat mop nu duurder moet inkopen Is niet van belang voor de koper.
Mop moet in principe gewoon leveren voor 7500,

Die av slaat nergens op, die houdt geen stand bij de rechter (antidatering). Pech voor mop, maar dit Is ondernemers risico.

Gebruikersavatar
Automark
Berichten: 484
Lid geworden op: 18 aug 2013, 00:06
Real name: Mark
Locatie: Rest of the world

Re: MMR order at Ministry of Pinball

Bericht door Automark » 26 jan 2016, 22:10

Je mag ook gewoon annuleren, mop zal de aanbetaling dan moeten terugstorten.

DanielFortesque
Berichten: 639
Lid geworden op: 27 mei 2014, 18:28
Real name: Daniel Fortesque
Locatie: Rest of the world

Re: MMR order at Ministry of Pinball

Bericht door DanielFortesque » 26 jan 2016, 22:28

Klopt misschien wel dat die eventueel geen stand houdt voor een rechter , maar dan ben je wel weer geld kwijt om te procederen ( advocaat , rechtbank , etc ) , en het gerecht kennende , dat duurt weer minstens een jaar , als er niet teveel uitstellen zijn . Erger nog als er drie keer moet voorgekomen worden ....
Kortom , is het allemaal dan wel de moeite ? Voor de hobby ? Dan is een anulering beter ....
Grttzz
DF
You don't need eyes to see , you need vision ....

Gameroom :
Searching for : ...................
Volgende aankoop : ......................
Gone but not forgotten : Totan - Medieval Madness - Scared Stiff - Got Le

Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2224
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: MMR order at Ministry of Pinball

Bericht door Cenobyte » 26 jan 2016, 23:32

Ik denk dat mop ook weinig keuze heeft, ze kunnen moeilijk de kasten leveren met een groot verlies, dat kost ze ook de kop volgens mij... En niemand had dit soort extreme koersschommelingen kunnen voorzien denk ik.
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

dun d
Berichten: 86
Lid geworden op: 03 mei 2013, 07:20
Real name: dirk

Re: MMR order at Ministry of Pinball

Bericht door dun d » 27 jan 2016, 07:31

Het vreemde is dat alle andere europese importeurs gewoon kunnen leveren voor het afgesproken bedrag. Zij hebben dus gewoon de dollarkoers afgedekt of ze nemen genoegen met minder winst.

Gebruikersavatar
philip van beirs
Berichten: 534
Lid geworden op: 10 aug 2013, 08:22
Real name: Philip VB

Re: MMR order at Ministry of Pinball

Bericht door philip van beirs » 27 jan 2016, 07:39

Cenobyte schreef:Ik denk dat mop ook weinig keuze heeft, ze kunnen moeilijk de kasten leveren met een groot verlies, dat kost ze ook de kop volgens mij... En niemand had dit soort extreme koersschommelingen kunnen voorzien denk ik.
Dat is niet de klant zijn probleem ... en dan simpelweg alles op de klant verhalen.
Zoals reeds gezegd MOP had zich hier makkelijk op kunnen voorzien met de optie verzekering en zeker als je wist dat de levering niet voor onmiddellijk zou zijn... De brave klanten zullen weer inboeten en de dealer zijn winstmarge blijft onveranderd; niet echt netjes he...
Bij een koersdaling had hij de extra centen ook in zijn zak gestoken en dat mag vind ik maar dan moet hij nu maar de bluts met de bijl nemen. :whisling:

ivang
Berichten: 792
Lid geworden op: 14 aug 2011, 00:39
Real name: Ivan Geentjens

Re: MMR order at Ministry of Pinball

Bericht door ivang » 27 jan 2016, 09:06

Cenobyte schreef:Ik denk dat mop ook weinig keuze heeft, ze kunnen moeilijk de kasten leveren met een groot verlies, dat kost ze ook de kop volgens mij... En niemand had dit soort extreme koersschommelingen kunnen voorzien denk ik.
eigenlijk een nette manier om te stellen dat MOP de zaken niet goed/doordacht heeft aangepakt indertijd...

Dennis
Berichten: 896
Lid geworden op: 20 jan 2013, 20:29
Real name: Dennis Slagboom
Locatie: The Netherlands

Re: MMR order at Ministry of Pinball

Bericht door Dennis » 27 jan 2016, 09:24

Achteraf is het allemaal zo makkelijk. Iedereen weet het nu beter. Ik zou zelf in dit geval sorry zeggen en de hele zooi voor inkoop uitleveren en zo snel mogelijk vergeten. Kop omhoog en verder.
Mijn gameroompje : arcade : Gaelco Tunning race flippers : HSll, Cirqus voltaire, BSD, TOM, CP, MM, RS, AC/DC bib, Ghostbusters pro, IM pro, Whoa Nelly!, Stern Heavy metal🤟

DanielFortesque
Berichten: 639
Lid geworden op: 27 mei 2014, 18:28
Real name: Daniel Fortesque
Locatie: Rest of the world

Re: MMR order at Ministry of Pinball

Bericht door DanielFortesque » 27 jan 2016, 10:10

Inderdaad , heel makkelijk praten en klagen . Voor hetzelfde geld zegt deze nu "foert" , geeft de voorschotten terug en stopt ermee . Waar gaan jullie dan jullie flippers halen ? Als de winstmarge al zo klein is , en zijn broek wordt dus serieus gescheurd , denk dat hij de namen van de bestellers wel gaat onthouden en dat deze in de toekomst niet veel meer moeten komen kopen daar . Tenminste , ik zou toch zo zijn .
En je zit in een héél nauwe bestelketen he , het is niet dat er op elke hoek van de straat wel een winkel met flippers te vinden is ....
Dan kunnen jullie ze komen halen in Frankrijk , bij Transcard of Maxi . Of in Duitsland , of Luxemburg . En hier in Frankrijk betalen jullie wel meer , reken daar dan de transportkosten bij , en jullie komen duurder uit .
Er is steeds risico bij voorbestelling , zeker qua prijsfluctatie , zeker qua zekerheid . Er zijn reeds voorbeelden genoeg van flippers die duurder uitkomen , die zelfs failliet gaan , enz .
Ook : denk dus dat ook de koper ook reeds wist dat de dollar serieus gestegen was ten opzichte van de euro , en dus zeer zeker kon verwachten dat er dus een prijsstijging in zat .
Bij Immo is dat ook zo , als je een huis koopt in een land dat de dollar aanhoudt als betaalmiddel , kan het makkelijk zijn dat je op één dag duizenden euro's ineens meer moet betalen . En daar moet je ook niet klagen hoor .
Maar , ik zeg het , het is een hobby , en is het dan al die miserie , en geklaag nog waard ?
Grttzz
DF
You don't need eyes to see , you need vision ....

Gameroom :
Searching for : ...................
Volgende aankoop : ......................
Gone but not forgotten : Totan - Medieval Madness - Scared Stiff - Got Le

Dennis
Berichten: 896
Lid geworden op: 20 jan 2013, 20:29
Real name: Dennis Slagboom
Locatie: The Netherlands

Re: MMR order at Ministry of Pinball

Bericht door Dennis » 27 jan 2016, 10:49

Het zal voor de meeste een principe kwestie zijn waarschijnlijk. Je besteld iets voor bepaalde prijs, de levertijd wordt veel langer, je hoort er weinig tot niets over en uiteindelijk pakt het veel duurder uit.
Mijn gameroompje : arcade : Gaelco Tunning race flippers : HSll, Cirqus voltaire, BSD, TOM, CP, MM, RS, AC/DC bib, Ghostbusters pro, IM pro, Whoa Nelly!, Stern Heavy metal🤟

Gebruikersavatar
philip van beirs
Berichten: 534
Lid geworden op: 10 aug 2013, 08:22
Real name: Philip VB

Re: MMR order at Ministry of Pinball

Bericht door philip van beirs » 27 jan 2016, 11:05

Dennis schreef:Achteraf is het allemaal zo makkelijk. Iedereen weet het nu beter. Ik zou zelf in dit geval sorry zeggen en de hele zooi voor inkoop uitleveren en zo snel mogelijk vergeten. Kop omhoog en verder.
Klopt, dat zou een geste van de verkoper zijn en ook geapprecieerd worden door iedereen.
DanielFortesque schreef:denk dat hij de namen van de bestellers wel gaat onthouden en dat deze in de toekomst niet veel meer moeten komen kopen daar . Tenminste , ik zou toch zo zijn . En je zit in een héél nauwe bestelketen he , het is niet dat er op elke hoek van de straat wel een winkel met flippers te vinden is ....Dan kunnen jullie ze komen halen in Frankrijk , bij Transcard of Maxi . Of in Duitsland , of Luxemburg . En hier in Frankrijk betalen jullie wel meer , reken daar dan de transportkosten bij , en jullie komen duurder uit .
Sorry hoor maar dat vind ik de domste opmerking ooit gehoord... Ik bestel daar voor geen euro meer en lees maar eens op het Duitse forum hoe de commentaren daar zijn ... Nauwe bestelketen? Er zijn genoeg alternatieven in Duitsland, binnen 2 maand komt er weer een nieuwe online winkel in Duitsland, verzendkosten zijn gelijk !
Namen onthouden van klanten? Wie moet zich schamen de klanten of de leverancier??? :mrgreen:
Wat heeft vastgoed in het buitenland hier nu mee te maken? Het verkoopbedrag is in euro (niet in usd) zonder vermelding/duidelijke vermelding van wisselkoers waarschuwing.

Ik spreek hier vooral voor een zeer goede vriend van me die heeft lang gespaard voor het bedrag samen te krijgen en heeft het niet superbreed. Denk jij dat hij gewoon even +1000euro kan bijpassen zonder enige verwittiging op voorhand? En dat is niet correct , zeker niet zonder enige compensatie van de dealer zelf! :puke:

DanielFortesque
Berichten: 639
Lid geworden op: 27 mei 2014, 18:28
Real name: Daniel Fortesque
Locatie: Rest of the world

Re: MMR order at Ministry of Pinball

Bericht door DanielFortesque » 27 jan 2016, 12:30

Kan je begrijpen , wat je zegt . Maar , vind niet terecht dat je me de domste opmerking vind , het is gewoon jouw persoonlijke visie , die ik zowel respecteer als een ander , en die minstens even goed is als de mijne , daarom leven we in een democratie . Iedereen heeft zijn eigen visie over dingen , en mag deze volgens mij steeds uiten .

Voor jouw vriend is dit inderdaad jammer . Maar , 3 jaar wachten , er zijn immiddels reeds mooie MM de revue gepasseerd , die dezelfde prijs gingen . Maar , inderdaad , het is makkelijk zeggen . Voor hem is het inderdaad misschien heel pijnlijk , en moet hij voor die 1000 euro serieus zijn best doen . Wederom dan , is dit het waard , het is een hobby he .

Wat betreft de klanten , kijk wij hebben ook winkel gehad , mijn ex ( voltijds ) zowel als ik ( in bijberoep ) , jaren , en inderdaad , iemand die bij mij deze dingen deed , of bij mijn ex in haar winkel zo afkwam , moest niet meer terugkomen . Die kreeg gewoon het voorschot terug , en de koopwaar bleef in de winkel staan . Wat je besteld , koop je , is het ondertussen duurder geworden , dan is dat pech voor jou , niet voor mij . Niet akkoord , dan gewoon voorschot terug en gedaan .
Volk loopt zowiezo altijd , en de ene die nu bij jou komt , gaat volgende week toch op een ander , zo is volk nu eenmaal . Die blijven niet op een vaste stek , maar veranderen zowiezo na een bepaalde tijd . De tijd van vroeger , met vaste klanten , is al lang voorbij .

Wat betreft de Duitse markt , oeps , online bestellen is ook niet steeds 100 procent he . Ken er ook ondertussen die online beduveld zijn ...

Voor het vastgoed , daar probeerde ik gewoon een voorbeeld mee te stellen , maar wacht , heb een recenter voorbeeld . Ik heb namelijk zelf bij pinballdecals in de USA ook dingen besteld voor mijn Totan en MM . Wel , ik moest de prijs betalen van op het moment zelf dat het behandeld werd , niet vanop het moment van bestelling . Dus is de dollar juist omhoog gegaan de dagen erna , wel mijn pakket was dus wel duurder geworden . ( gouden lamp Totan , target decals beiden , speciale armor kit mm , enz ) Vond het jammer , maar heb het toch genomen . En daarna kwam er van UPS nog een heel pak douane bovenop ook ...

Voor de flipper zelf . Ik hou gewoon de regel in acht dat ik hem moet zien , voor ik koop . Mijn twee flippers heb ik gekocht in de zaak , waar ik ze zag staan , en betaald thuis bij levering . 100 procent zeker van de koopwaar en de prijs . Momenteel ben ik een forumlid ook aan het helpen voor een flipper , en wees maar zeker dat ikzelf eerst 100 procent zeker moet zijn van die flipper en de prijs , en van de manier van leveren enz , vooraleer ik het forumlid zal informeren en zal adviseren om te kopen of niet .
Momenteel is mijn SS in restauratie . Ik betaal deze als deze bij mij thuis geleverd wordt . Simpel en goed .
Ik hoop op een GoT LE te kunnen kopen , maar ik denk dat deze allemaal uitverkocht zijn . Is mijn eigen schuld , heb niet willen pre-ordenen , omwille van mogelijke problemen zoals dit met de prijs . En , ik wil hem eerst zien staan in echt en niet op foto .
Ik weet nu dat de 29ste januari er een premium bij Bernard zal staan , en ik ga die kijken en spelen . Maar , vind hem nu momenteel niet zo mooi als de LE ( op foto dus ) . Afwachten als ik hem in het echt zie .
Maar goed , ik hoop dat er een oplossing gaat komen dat iedereen zal bekoren , maar dat zal heel moeilijk zijn vrees ik . Denk dat er altijd één partij zal zijn in deze situatie , die benadeeld zal worden . En , meestal is dat dus de klant . Ben benieuwd wel hoe het zal uitdraaien . Hoop op een goede oplossing .
Grttzz
DF
Laatst gewijzigd door DanielFortesque op 27 jan 2016, 12:51, 1 keer totaal gewijzigd.
You don't need eyes to see , you need vision ....

Gameroom :
Searching for : ...................
Volgende aankoop : ......................
Gone but not forgotten : Totan - Medieval Madness - Scared Stiff - Got Le

Gebruikersavatar
Richard Baan
Berichten: 3900
Lid geworden op: 16 aug 2011, 09:20
Real name: Richard Baan
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: MMR order at Ministry of Pinball

Bericht door Richard Baan » 27 jan 2016, 12:36

Enerzijds is dat een correcte opmerking dat de klant hiermee de dupe is, maar de klant heeft ook van te voren bewust risico genomen. Willens en wetens besloten om deze kast te kopen. Wetende dat het een nieuw merk is, lange levertijden, dollar-euro koersen, etc, etc.

BBB weet ik nog wel: iedereen had er vraagtekens bij. En toen, jaren later was hij er opeens. En toen wa shet hek van de dam: pre-orders waren normaal. Iets wat nog gemaakt moest worden. Lange tijden wachten, en onzekerheid of het er komt. Het is een bewust genomen risico, een gok.
Je kan een schitterende kast hebben, je kan ook een kast krijgen die je niets vindt. Mogelijk een probleem als er iets stuk gaat, je weet het allemaal van te voren dat het een gok zal zijn.

Enerzijds ligt dit risico niet helemaal bij de klant, maar anderszijds is de klant imho ook niet helemaal vrij van risico hoor. En het kan erger: stel dat er geen MMR komt, en de inleg gewoon weg is, wat dan? Want dat kan ook...

Maar ik help iedereen hopen dat men er uit komt, het allemaal mee zal vallen en de kast leuk zal zijn.
Don't take life so seriously... It's not permanent.

http://pinball.beautyvof.com/

Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets

Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2224
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: MMR order at Ministry of Pinball

Bericht door Cenobyte » 27 jan 2016, 12:43

dun d schreef:Het vreemde is dat alle andere europese importeurs gewoon kunnen leveren voor het afgesproken bedrag. Zij hebben dus gewoon de dollarkoers afgedekt of ze nemen genoegen met minder winst.
Ik denk dat je met dit prijsverschil niet meer kunt spreken van "minder winst" maar eerder van "zwaar verlies". Het is niet slim om dat risico niet af te dekken, maar om bij elke kast 500 euro te verliezen lijkt me ook niet prettig en terug in de tijd kan niet.

Ik zeg ook niet eigen schuld dikke bult hoor, het is zeker erg klote voor de afnemers en men had dit af moeten vangen met een verzekering, maar achteraf is dit niet te corrigeren en als je lappen en garen bij moet gaan leggen voor alleen een goede naam, blijf je niet lang ondernemer. Bij levering voor inkoop denk ik dat de prijs nog steeds veel hoger is dan toen dus ook dat haalt niet veel uit. MOP kon ook niet weten dat die eikels er 20 jaar over zouden doen om die kast uit te leveren.
Laatst gewijzigd door Cenobyte op 27 jan 2016, 12:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

Gebruikersavatar
philip van beirs
Berichten: 534
Lid geworden op: 10 aug 2013, 08:22
Real name: Philip VB

Re: MMR order at Ministry of Pinball

Bericht door philip van beirs » 27 jan 2016, 12:46

Mijn excuses voor de `domme opmerking` uitspraak! :rose:
Ieder zijn mening je hebt volledig gelijk en niet bang zijn voor je mening openbaar te zeggen. Velen zullen hier wel een les uit trekken hoop ik... klanten zullen niet meer zo snel intekenen op een online bestelling van een hoog bedrag voor iets dat nog niet bestaat en de werkwijze van sommigen.

Ik bestel ook geregeld uit US (bayarea, marco, pinballife, en pinballdecals) en laat het meebrengen door een collega... na een online bestelling reken je toch gewoon onmiddellijk af via paypal aan de dagkoers?

Peace :respect: :cheers:

Gebruikersavatar
Gunske
Berichten: 448
Lid geworden op: 25 aug 2011, 11:26
Real name: Kevin Guns
Locatie: Belgium

Re: MMR order at Ministry of Pinball

Bericht door Gunske » 27 jan 2016, 12:47

Heerlijk, eerst grote jan uithangen als enige PPS verdeler om snel geld te verdienen, en nadien beetje janken omdat zijn winst minder is en die dan doorrekenen naar zijn klanten :roll:
Owning; MB
Sold; CV, TAF, TZ, WH20, RS, CFTBL, MSF, Nucore RFM, NGG, FT, TFTC, TF pro, SNK NeoGeo 161in1 Arcade

Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2224
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: MMR order at Ministry of Pinball

Bericht door Cenobyte » 27 jan 2016, 12:52

Gunske schreef:Heerlijk, eerst grote jan uithangen als enige PPS verdeler om snel geld te verdienen, en nadien beetje janken omdat zijn winst minder is en die dan doorrekenen naar zijn klanten :roll:
Lezen en rekenen is hier niet iedereens sterkste kant :roll:

Als je terug leest zie je dat de kast bijna 2000 euro duurder geworden is. Dat is BIJNA TWEE DUIZEND EURO. De mensen die denken dat er voor een verdeler 2 mille aan de strijkstok blijft hangen die leven echt in een fantasiewereld. Dat betekent dus dat er zwaar geld bij moet (dus VERLIES is) als hij de kasten voor originele prijs zou leveren.

Het gaat hier dus niet over snel geld verdienen of over janken, maar over geld verliezen. Je wil ook niet weten hoeveel geld mop reeds verloren is door afzeggingen vanwege deze onbeschofte prijsstijgingen. Dus voortaan even nadenken voordat je zulke domme conclusies trekt.

Als ik dat hier zo lees dan is de enige dommerik nog die klant die veel te veel betaalt, want ik lees links en rechts dat alle andere verdelers nog steeds tegen de lage prijs leveren. Waarom dan niet gewoon daar kopen? Oh wacht, ik weet het al: dat was onzin... :wtf:
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

DanielFortesque
Berichten: 639
Lid geworden op: 27 mei 2014, 18:28
Real name: Daniel Fortesque
Locatie: Rest of the world

Re: MMR order at Ministry of Pinball

Bericht door DanielFortesque » 27 jan 2016, 13:00

Ja klopt , maar ik was iets vergeten . Dus moest bij bestellen , een tweede bestelling plaatsen met ook weer portkosten .
Pas op , Pinbaldecals is werkelijk top hoor , vele mails ontvangen , en mensen zijn enorm behulpzaam . Maar , ik wou dus de tweemaal portkosten vermijden , maar dat ging niet . Dus hebben ze eerst mijn twee bestellingen ontvangen , met tweemaal portkosten , die hebben ze dan bijeengevoegd , dus kreeg ik mijn tweede portkosten terug , en toen hebben ze één afrekening gemaakt . Daardoor was het iets meer . Maar geen probleem , heb niet geklaagd . Heb gewoon betaald . Ben zeer tevreden over hun communicatie en werkwijze .
Maar goed , geen probleem , ik hoop gewoon dat er een goede oplossing uitkomt , en zo zie je maar weer dat pre-ordenen steeds weer gevaar opleverd .
Hopelijk komen ze eruit en is uw vriend niet de gedupeerde , alhoewel ik vrees van wel .

PS de invoerder is ook maar een mens die zijn boterham probeert te verdienen . Denk niet dat hij echt zoveel verdient op een kast hoor ....

Grttzz
DF
You don't need eyes to see , you need vision ....

Gameroom :
Searching for : ...................
Volgende aankoop : ......................
Gone but not forgotten : Totan - Medieval Madness - Scared Stiff - Got Le

ivang
Berichten: 792
Lid geworden op: 14 aug 2011, 00:39
Real name: Ivan Geentjens

Re: MMR order at Ministry of Pinball

Bericht door ivang » 27 jan 2016, 13:10

Al wat hier gezegd wordt over koersschommelingen houdt enkel steek wanneer het gaat over een factuur in dollar, niet ?

Bestel ik morgen een containertje cocaïne uit Colombia voor een prijs van 5000$/kilo, te betalen bij aankomst, dan betaal ik bij aankomst van die lading 5000$/kilo, of die 5000$ me nu 4500 € kost of 5500 €.

In dit geval gaat het om een factuur in Euro, en als daar effectief niet op vermeld zou staan dat het factuurbedrag slechts indicatief is, dan moet MOP gewoon leveren aan de afgesproken/gefactureerde prijs. Lijdt hij daar dik verlies op ? Pech dan, en al zeker geen argument pro om alsnog dit verlies te verhalen op de klant . Schoenmaker blijf bij je leest ...

ivang
Berichten: 792
Lid geworden op: 14 aug 2011, 00:39
Real name: Ivan Geentjens

Re: MMR order at Ministry of Pinball

Bericht door ivang » 27 jan 2016, 13:21

Slecht en weinig realistisch voorbeeld, 't is eigenlijk 10.000 $ :whisling:

Ineens hier antwoorden op die 17 PM's die ik ondertussen al heb gekregen : Nope, geen interesse in extra afnemers :-D

Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2224
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: MMR order at Ministry of Pinball

Bericht door Cenobyte » 27 jan 2016, 13:23

ivang schreef:In dit geval gaat het om een factuur in Euro, en als daar effectief niet op vermeld zou staan dat het factuurbedrag slechts indicatief is, dan moet MOP gewoon leveren aan de afgesproken/gefactureerde prijs. Lijdt hij daar dik verlies op ? Pech dan, en al zeker geen argument pro om alsnog dit verlies te verhalen op de klant . Schoenmaker blijf bij je leest ...
Als dat zo is, waarom gebeurt het dan ook bij aanschaf van een nieuwe auto? Zeker als er langere levertijd is teken je een contract waarin staat dat prijswijzigingen voor risico van de klant zijn, dus zo ongebruikelijk is het niet hoor bij aankopen in Euro's. Overigens ben ik het wel eens met de mening dat het vooraf duidelijk gecommuniceerd moet worden als je zo'n contract tekent.
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

Gebruikersavatar
g94
Berichten: 2805
Lid geworden op: 09 aug 2011, 09:15
Real name: Pascal Leroy
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: MMR order at Ministry of Pinball

Bericht door g94 » 27 jan 2016, 13:26

oops sorry Ivan per ongeluk op delete ipv edit knop geklikt. :oops:

on topic: deze discussie lijkt mij momenteel wel een enorm Pinside-gehalte te hebben :madman:
Voor zover ik begrepen heb heeft niemand die ik ken op dit moment enige mail van MOP gekregen. Deze hele discussie is gebaseerd op 1 post van een Luxemburger die niemand hier kent. Jumpen we hier dan niet wat rap to conclusions? Zou het niet beter zijn af te wachten wat MOP officieel laat weten, vooraleer hier en masse op zijn kasteelpoort staan te bashen?

:eating:

ivang
Berichten: 792
Lid geworden op: 14 aug 2011, 00:39
Real name: Ivan Geentjens

Re: MMR order at Ministry of Pinball

Bericht door ivang » 27 jan 2016, 13:38

Mario, ik zeg hetzelfde als jij hoor, als je op voorhand weet dat er extra kosten kunnen komen, dan moet je achteraf niet komen klagen dat je verkeerd gegokt hebt. In het andere geval ...

En Pascal heeft ook wel een punt, hoewel het leuk is om het voor de underdog op te nemen bevlekken we nu het imago van MOP zonder dat daar enige aantoonbare reden toe is (ik beken schuldig)...

Plaats reactie