Zoals de titel aangeeft, ik heb een probleem met het functioneren van een Whitestar I/O power driver board.
De geschiedenis;
De flipperkast starte na (waarschijnlijk) een blikseminslag in de buurt niet meer op (oude boerderij).
flipperkast is daarna ergens in het zuiden van Nederland voor een onderhoudsbeurt en reparatie geweest.
Er zijn "daar" op het I/O board diverse IC'S vervangen, NVRam vervanger voor batterypack op de MPU.
Na terugplaatsen van de flipperkast deed hij het ten dele, de kast gaf geen ballen.
Dus mij gebeld, ik had voordat de flipper naar het zuiden ging gewoon geen tijd.
heden;
Ik heb om even snel een conclusie te kunnen doen een ander I/O board in de flipper gehangen en dan werkt alles prima!
Het defecte I/O board blaast meteen alle coil zekeringen op, dit komt doordat meteen alle spoelen worden bekrachtigd en zekeringen dit niet kunnen verwerken / amperage is te hoog.
Blanking led ging ook niet aan, na verwijderen van bijna alle connectoren ging de blanking led pulseren en het relais schakelde in kadans mee.
Ik heb het board met scoop doorgemeten, de 5 Volt spanning was niet strak genoeg voor de blanking.(flipperkast is ook bijna 20 jaar oud)
Brugcel en elco vernieuwd, resultaat; alles start netjes op tot de volgende morgen en dan gooit de blanking weer de boel in de war.
Ik heb zelf nog wat IC,s vervangen incl het reset IC DS1233 en flatcable tussen MPU en I/O
Mijn vraag;
Heeft iemand ervaring of een how to repair link
Kijk ik ergens overheen

Is het mogelijk het I/O board te testen zonder MPU dmv bijvoorbeeld een flatcable pin aan massa ofzo te zetten?
Gr. Fritz