DM geeft geen ballen en shoot niet.

Vragen en antwoorden over de technische kant van flippers
Plaats reactie
vanlierde51
Real name: Gilles Van Lierde

DM geeft geen ballen en shoot niet.

Bericht door vanlierde51 » 01 jun 2017, 21:25

update! Heb juist mijn DM geshoped. Is super mooi maar gaf geen bal bij aankoop en geeft steeds geen bal.
Alle switches zijn OK. Alle zekeringen zijn OK. Flatcable tussen CPU en Power is vervangen. Alle ledjes op de power branden. Spoelen zijn ok en werken als je de gepaste transistor met de aarding tikt.
Alles speelt als je gewoon de bal manueel of via tranistor tikken op het speelveld brengt. Detail: spoelen test gaat niet, met of zonder Interlock ingeduwd. Machine doet wel een ball search met alle spoelen maar geen shooter of eject. Ook geen foutmelding. Grrrr
Iemand en idee?
PS. CPU is ooit gemaakt geweest door Wim van Flipperservice. Had batterijzuur gehad.
Is door hem geschuurd geweest, kreeg nieuwe ic's enz. Als Wim dit leest, het gaat om de DM uit Diksmuide. Kaart is naar U opgestuurd geweest 1 jaar of 2 geleden. Bij terugkrijgen kon de klant zijn flipper niet meer bespelen voor dezelfde reden en besloot hem te verkopen...aan mij. Hulp welkom.
Gilflip
BOP, FT, JP, DW, Radical, DrWho, SMania,BSD,DLady,GWings, Space T,GLizard, JITB,Blue Rib,Pharaoh,T-Zone,Pol Force,CBWizard,Bad girls,TM, DM, DW, SK, PB35th- neo-geo 120 in 1, Brabo 60 in 1, Carn-Evil, Offroad Rally

Richard Baan
Real name: Richard Baan
Contacteer:

Re: DM geeft geen ballen en shoot niet.

Bericht door Richard Baan » 02 jun 2017, 11:55

Aansturing van de transistor lijkt het probleem dan.
Don't take life so seriously... It's not permanent.

http://pinball.beautyvof.com/

Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets

vanlierde51

Bericht door vanlierde51 » 19 jun 2017, 09:15

Ben wat dieper gaan testen. Heb dus alle coils laten werken tijdens het spelen en....alle ''high power coils'' doen het niet (wel handmatig zoals reeds uitgelegd), dus j130 (1-2-4-5-6-8).
Ik ga daar zoeken of er een aarding probleem kan zijn. Ik ga ervan uit dat j107-3 (+50V) OK is. Blijft dan ook J113.
Gilflip
BOP, FT, JP, DW, Radical, DrWho, SMania,BSD,DLady,GWings, Space T,GLizard, JITB,Blue Rib,Pharaoh,T-Zone,Pol Force,CBWizard,Bad girls,TM, DM, DW, SK, PB35th- neo-geo 120 in 1, Brabo 60 in 1, Carn-Evil, Offroad Rally

vanlierde51

Bericht door vanlierde51 » 19 jun 2017, 14:13

Heb de driver board geswitch met die van Fishtale ernaast...werkt ook niet. Nochtans heeft de moederboard geen fout. Waar zou het nog kunnen zijn?
Gilflip

David Pinball Wizz
Real name: David Deturck

Bericht door David Pinball Wizz » 19 jun 2017, 15:53

LIgt er nergens een draad af of onderbroken? Werken de spoelen in test (met de coin door toe?)
IFPA Country Director Belgium

pinballservice-nl
Real name: pinballservice.nl team

Bericht door pinballservice-nl » 19 jun 2017, 19:19

Hi,
Je coils werken met het aantikken van de transistoren en met een ander driverboard kom je niet verder.
Ik zou de MPU van de Fishtales even "lenen", de verwerking van de spoel signalen loopt op de MPU door het batterijlekkage gebied als het een flinke is geweest.
Omzetten en met 15 minuten weet je meer.

succes.
Coniunctione Crescitur

vanlierde51

Bericht door vanlierde51 » 20 jun 2017, 10:01

In test gebeurde er niets. CPU heeft lekkage gehad maar is door Wim van flipperservice gemaakt geweest. Die doet natuurlijk alsof zijn neus bloeit. Hij neemt nog niet eens de telefoon op.
Ik ga nu eens de cpu's van Fishtale en die van DM switches en zien wat gebeurde. Al bedankt voor de inzet.
Gilflip

vanlierde51

Bericht door vanlierde51 » 20 jun 2017, 11:32

Juist geprobeert. Gelijk had je. Met de Fishtale CPU draait hem als een trein. T'enigste dat ik juist heb ondervonden is dat de crédit button werkt voor op te starten maar niet om je naam in te geven bij high score....raar

Nu de printen lnderzoeken want mijn Fishtale is nu defect ermee ;-(
Gilflip

vanlierde51

Bericht door vanlierde51 » 27 jun 2017, 18:56

Credit Button opgelost. De Wim gaat de kaart opnieuw herstellen....alles komt goed.
Gilflip

Plaats reactie