Verkoper flippers.be (Aeneas)

Voor alles wat niets met de games te maken heeft.
Brainstorm
Berichten: 21
Lid geworden op: 16 feb 2016, 10:56
Real name: M
Locatie: Belgium

Verkoper flippers.be (Aeneas)

Bericht door Brainstorm » 08 nov 2018, 10:46

Bahbah, kom je overeen voor de WPT flipperkast al een busje en een vriend geregeld komt hij terug op de verkoop. Sorry dat ik dit hier post, maar ben benieuwd naar jullie mening. Dit kun je toch niet maken? Heb hem voorgesteld de verkoop gewoon door te laten gaan, maar hij gaat hier niet mee akkoord.

DELETED BY MANAGEMENT

Gebruikersavatar
Gunske
Berichten: 448
Lid geworden op: 25 aug 2011, 11:26
Real name: Kevin Guns
Locatie: Belgium

Re: Verkoper flippers.be (Aeneas)

Bericht door Gunske » 08 nov 2018, 11:05

Eerlijk? De eerste die op mijne oprit staat met cash geld, mag hem hebben. (buiten reserveren voor (FF) bekenden)
In het verleden al genoeg flappen gehad die reserveren en nooit zijn komen opdagen.
Het is nu donderdag, zaterdag/zondag ging je ze pas halen. Ik vind het persoonlijk netjes om je 3 dagen ervoor af te bellen. Zelf al eens voor gesloten deur gestaan nadat ik persoonlijk had gebeld dat ik ging vertrekken...

+ je zegt dat je gaat overleggen voor zaterdag of zondag en je laat zelf niets meer weten!

Tot aeneas je vandaag afblaast. En er staat geen datum bij je chat, dus het kan zijn dat je paar dagen niets meer van je hebt laten horen toen je ging overleggen welke dag...
Laatst gewijzigd door Gunske op 08 nov 2018, 11:15, 3 keer totaal gewijzigd.
Owning; MB
Sold; CV, TAF, TZ, WH20, RS, CFTBL, MSF, Nucore RFM, NGG, FT, TFTC, TF pro, SNK NeoGeo 161in1 Arcade

jimmy
Berichten: 291
Lid geworden op: 06 jan 2016, 17:30
Real name: jimmy

Re: Verkoper flippers.be (Aeneas)

Bericht door jimmy » 08 nov 2018, 11:09

Das het probleem in de huidige maatschappij. Niemand houd nog zijn woord zowel bij koper als verkoper.
Persoonlijk vindt ik als je niet uw woord niet kunt houden wat voor een man/vrouw ben je dan.

Brainstorm
Berichten: 21
Lid geworden op: 16 feb 2016, 10:56
Real name: M
Locatie: Belgium

Re: Verkoper flippers.be (Aeneas)

Bericht door Brainstorm » 08 nov 2018, 11:13

Ik baal er flink van, akkoord is akkoord lijkt mij. Dan moet hij aangeven akkoord, tenzij iemand anders in de tussentijd nog met een beter bod komt. Dan was het aan mij geweest om de rit van 90 minuten direct te willen maken of niet. Nu heb ik een vriend en bus geregeld voor zaterdag wordt het afgeblazen. Heb voorgesteld om de koop gewoon door te laten gaan, maar geen reactie meer.....

Nog een smoesje van wist niet of je serieus was. Ik ben nota benen al 2 weken met hem in onderhandeling en al verschillende keren om foto's gevraagd. Lijkt mij dat ik dan vrij serieus ben.

Gebruikersavatar
Gunske
Berichten: 448
Lid geworden op: 25 aug 2011, 11:26
Real name: Kevin Guns
Locatie: Belgium

Re: Verkoper flippers.be (Aeneas)

Bericht door Gunske » 08 nov 2018, 11:22

Brainstorm schreef: Ik ben nota benen al 2 weken met hem in onderhandeling
Je zegt om 13u (?datum?) dat je gaat overleggen voor zaterdag of zondag en je laat zelf niets meer weten...

Volgende keer: auto springen en direct gaan halen en geen !2! weken liggen lanterfanten...
Owning; MB
Sold; CV, TAF, TZ, WH20, RS, CFTBL, MSF, Nucore RFM, NGG, FT, TFTC, TF pro, SNK NeoGeo 161in1 Arcade

Dennis
Berichten: 887
Lid geworden op: 20 jan 2013, 20:29
Real name: Dennis Slagboom
Locatie: The Netherlands

Re: Verkoper flippers.be (Aeneas)

Bericht door Dennis » 08 nov 2018, 11:26

Als jij al twee weken aan het onderhandelen bent, fotootje dit vraagje zo en niet duidelijk laat weten wanneer je komt. En er reageert dan iemand die meteen zegt voor bv 2100,- kom ik hem zaterdag ophalen, zeg maar hoe laat snap ik Aeneas zijn keuze. Maar ik snap ook dat jij er van baalt.
Mijn gameroompje : arcade : Gaelco Tunning race flippers : HSll, Cirqus voltaire, BSD, TOM, CP, MM, AC/DC bib, Aerosmith pro, IM pro, Whoa Nelly!, Stern Heavy metal🤟

Brainstorm
Berichten: 21
Lid geworden op: 16 feb 2016, 10:56
Real name: M
Locatie: Belgium

Re: Verkoper flippers.be (Aeneas)

Bericht door Brainstorm » 08 nov 2018, 11:28

We waren 2 weken in onderhandeling, ook vanwege het lang uitblijven van de gevraagde foto's. Gistermiddag tot een akkoord gekomen. Wilden deze ochtend laten weten dat ik zaterdag kan komen. Toen kreeg ik dit bericht echter.

Gebruikersavatar
Gunske
Berichten: 448
Lid geworden op: 25 aug 2011, 11:26
Real name: Kevin Guns
Locatie: Belgium

Re: Verkoper flippers.be (Aeneas)

Bericht door Gunske » 08 nov 2018, 11:41

Buh, moet Dennis bijtreden, als je al 2 weken bezig bent met aanmodderen en je laat niets meer van je horen als je gaat overleggen over welke dag, dan ben je in mijn ogen ook niet geïnteresseerd...
Owning; MB
Sold; CV, TAF, TZ, WH20, RS, CFTBL, MSF, Nucore RFM, NGG, FT, TFTC, TF pro, SNK NeoGeo 161in1 Arcade

Brainstorm
Berichten: 21
Lid geworden op: 16 feb 2016, 10:56
Real name: M
Locatie: Belgium

Re: Verkoper flippers.be (Aeneas)

Bericht door Brainstorm » 08 nov 2018, 11:43

Jongens even goed lezen? Niets meer van mij laten horen? Gistermiddag akkoord. Moet toch even vervoer regelen voor ik de dag kan toezeggen. Dit weekend had ik al aangegeven zoals terug te lezen.

Brainstorm
Berichten: 21
Lid geworden op: 16 feb 2016, 10:56
Real name: M
Locatie: Belgium

Re: Verkoper flippers.be (Aeneas)

Bericht door Brainstorm » 08 nov 2018, 11:45

Maar goed iemand WPT te koop? :D

Dennis
Berichten: 887
Lid geworden op: 20 jan 2013, 20:29
Real name: Dennis Slagboom
Locatie: The Netherlands

Re: Verkoper flippers.be (Aeneas)

Bericht door Dennis » 08 nov 2018, 11:48

Ik heb net even naar de advertentie gekeken en snap wel dat je extra foto's vroeg. Ik heb het ook wel eens zo als jij nu meegemaakt en ging dan helemaal over de rooie. Tegenwoordig denk ik van het moest zo zijn en pak ik de volgende kans.
Mijn gameroompje : arcade : Gaelco Tunning race flippers : HSll, Cirqus voltaire, BSD, TOM, CP, MM, AC/DC bib, Aerosmith pro, IM pro, Whoa Nelly!, Stern Heavy metal🤟

ivang
Berichten: 792
Lid geworden op: 14 aug 2011, 00:39
Real name: Ivan Geentjens

Re: Verkoper flippers.be (Aeneas)

Bericht door ivang » 08 nov 2018, 12:08

Dikke zever dat je maar direct in de auto moet springen en dat je anders niet deftig kan afspreken.

Misschien ben ik ouderwets, maar als ik een akkoord heb met iemand, dan houd ik me daaraan, ook al krijg ik nadien een hoger bod. Had ik maar niet akkoord moeten gaan. (tenzij ik begin te twijfelen aan de verkoop, ik geef toe dat ik al een verkoop heb afgeblazen omdat ik de kast toch liever nog een tijdje zelf bijhield)

Ok, het is ook wel eens misgelopen, maar ik begrijp maar al te goed dat de potentielen koper het 'ik kreeg de indruk dat je nog twijfelde' als een zwak excuus ziet van de verkoper om zijn geweten te sussen en zogezegd niet zijn gegeven woord te breken ....

DanielFortesque
Berichten: 637
Lid geworden op: 27 mei 2014, 18:28
Real name: Daniel Fortesque
Locatie: Rest of the world

Re: Verkoper flippers.be (Aeneas)

Bericht door DanielFortesque » 08 nov 2018, 12:19

Het enigste wat telt , is geld in de pocket . Degene die eerst komt , eerst maalt . Dat is de huidige instelling tegenwoordig , niks meer , niks minder .
You don't need eyes to see , you need vision ....

Gameroom : Got Le
Searching for : ...................
Volgende aankoop : ......................
Gone but not forgotten : Totan - Medieval Madness - Scared Stiff

Gebruikersavatar
Richard Baan
Berichten: 3849
Lid geworden op: 16 aug 2011, 09:20
Real name: Richard Baan
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Verkoper flippers.be (Aeneas)

Bericht door Richard Baan » 08 nov 2018, 12:22

Niet netjes van wat ik er van lees. Is dit compleet? Doorgaans zijn er meer kanten aan een verhaal, zodoende mag Aeneas zelf ook even reageren. Zelf heb ik in het verleden niets dan positieve ervaringen gehad met Aeneas.

Ik vind de bovenstaande argumenten compleet onzin, helaas is dat wel de standaard kennelijk. :puke:
In mijn ogen is een akkoord = akkoord. Als je dan later een beter bod krijgt is dat jammer, dan had je niet akkoord moeten gaan met de prijs. Snel in de auto stappen in de hoop dat je nog op tijd bent na een akkoord moet niet hoeven. Moet je voorstellen dat dat met alles zo gaat: van een online bestelling bij bol.com tot het kopen van een huis. Maar kennelijk komen mensen die prive een deal sluiten er zo gemakkelijk van af.

Wachten tot zaterdag is niet raar. De kast voor iemand vasthouden is ook niet raar. Desnoods vraag je een aanbetaling. En het lijkt me ook niet supermoeilijk om de kast weer kwijt te raken als de koper niet komt opdagen (als dat al gebeurt, en dan mag je de aanbetaling ook houden).

En koper komt niet opdagen moet je niet vooraf concluderen, maar achteraf. Dan mag over de koper een topic gestart worden.
Don't take life so seriously... It's not permanent.

http://pinball.beautyvof.com/

Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets

Brainstorm
Berichten: 21
Lid geworden op: 16 feb 2016, 10:56
Real name: M
Locatie: Belgium

Re: Verkoper flippers.be (Aeneas)

Bericht door Brainstorm » 08 nov 2018, 12:40

Voor de geinterresseerden, de totale historie op marktplaatst:

DELETED BY MANAGEMENT

Gebruikersavatar
Gunske
Berichten: 448
Lid geworden op: 25 aug 2011, 11:26
Real name: Kevin Guns
Locatie: Belgium

Re: Verkoper flippers.be (Aeneas)

Bericht door Gunske » 08 nov 2018, 13:16

Na zowat alles gelezen te hebben, heb ik hetzelfde gevoel dan Aeneas...

2 weken aanmodderen over de prijs, foto dit, foto dat, prijs dit en dat, en dan meer dan 24u niets meer laten weten als ge 's avonds direct gaat overleggen met uwe vriend.

Als er dan iemand met cash op den oprit staat en ge hebt niets meer vernomen, want totdat Aeneas u had gecanceled had ge nog steeds niets laten weten...
Owning; MB
Sold; CV, TAF, TZ, WH20, RS, CFTBL, MSF, Nucore RFM, NGG, FT, TFTC, TF pro, SNK NeoGeo 161in1 Arcade

Gebruikersavatar
flippers.be
Berichten: 2200
Lid geworden op: 14 aug 2011, 14:31
Real name: AE
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Verkoper flippers.be (Aeneas)

Bericht door flippers.be » 08 nov 2018, 13:24

Emile eist van mij een publieke reactie of hij laat het er niet bij, dus bij deze..
Verder ga ik hier niet meer op reageren.

Het spijt me dat ik hem moet teleurstellen.
Dit is echt niet mijn gewoonte, normaal hou ik altijd mijn woord, maar nu is het prijsverschil gewoon te groot.
Is mijn goede reputatie me een paar 100 euro waard ? Dat is blijkbaar hoe de situatie vandaag is voor mij..

Ik had niet de indruk dat hij zo super geinteresseerd was. Hij vroeg wel informatie, maar zo waren nog tientallen andere reacties op marktplaats. Hij bleef steeds over lagere prijzen terug komen. Met zijn vraag of hij huo was, kreeg ik ook de indruk dat hij misschien een verwachtte in veel betere staat.

Emile is misschien de uitzondering maar mijn ervaring met marktplaats/Nederlanders (en ik wil hier geen discussie starten) is dat ze vooral koopjesjagers zijn, vaak aandringen en eenmaal hier staan nog verder afbieden en zeuren over elk klein detail. Daar heb ik nu echt geen behoefte aan. Ik had de kast misschien beter gewoon niet op marktplaats te koop gezet, is mijn fout blijkbaar. Wil je een kast zo echt graag, dan bied je gewoon de vraagprijs en zeur je niet verder.

We hadden geen concrete afspraak qua datum en tijdstip van ophalen. Enkel de vraag of dit weekend lukte.
Ik ben niet heel het weekend thuis, maar kon wel proberen me vrij maken en er rond plannen.
Zijn laatste antwoord was dat hij ging kijken wat hij kon regelen op welke dag en me wat laten weten.
Ik ging er van uit dat we dat nog verder gingen bespreken wat kon en niet kon.

Als ik dan niets van hem hoor en dan enkele dagen op voorhand toch zeg dat het niet doorgaat, vind ik nog redelijk.
OK is misschien niet helemaal netjes van mij, maar zo uitzonderlijk of onredelijk dat hij moet beginnen afdreigen vind ik ook niet..

Ik laat hem dan nog eerlijk weten op voorhand dat ik ze ze niet aan hem wil verkopen (en met alles wat er na 10u is gebeurd al zeker niet meer, ik sla ze nog liever kapot nu).
Ik had even goed niets van mij kunnen laten horen. Wie weet had ik van hem niets meer gehoord.
Enfin wat gebeurd is is gebeurd..
Laatst gewijzigd door flippers.be op 08 nov 2018, 13:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
David Pinball Wizz
Berichten: 4375
Lid geworden op: 15 aug 2011, 07:44
Real name: David Deturck
Locatie: Belgium

Re: Verkoper flippers.be (Aeneas)

Bericht door David Pinball Wizz » 08 nov 2018, 13:31

Ik moet Aeneas bijtreden en denk dat het hier beter bij gelaten wordt en gewoon op zoek gaan naar een andere kast.
De deal was niet 100% finaal, dat is een feit. Je hebt meer kopers die je in zo'n situaties niet meer terug hoort dan omgekeerd.
En idd misschien ook niet helemaal correct van Aeneas, maar niet van het niveau om dit te doen.

Ik heb nu ook een kast te koop en persoon A vraagt is hij nog beschikbaar en ik antwoord ja.
Nu komt persoon B ondertussen en zegt ik geef zoveel en ik kom vandaag halen.
Als ik persoon B nu een ok geef, doe ik dan mis tegenover persoon A.. Sommige vinden misschien van wel, anderen van niet.

Daarom denk ik dat je het hier beter bij laat.
IFPA Country Director Belgium

ivang
Berichten: 792
Lid geworden op: 14 aug 2011, 00:39
Real name: Ivan Geentjens

Re: Verkoper flippers.be (Aeneas)

Bericht door ivang » 08 nov 2018, 13:35

David Pinball Wizz schreef:Ik moet Aeneas bijtreden en denk dat het hier beter bij gelaten wordt en gewoon op zoek gaan naar een andere kast.
De deal was niet 100% en idd misschien ook niet helemaal correct van Aeneas, maar niet van het niveau om dit te doen.

Ik heb nu ook een kast te koop en persoon A vraagt is hij nog beschikbaar en ik antwoord ja.
Nu komt persoon B ondertussen en zegt ik geef zoveel en ik kom vandaag halen.
Als ik persoon B nu een ok geef, doe ik dan mis tegenover persoon A.. Sommige vinden misschien van wel, anderen van niet.

Daarom denk ik dat je het hier beter bij laat.
Zolang de kast nog te koop is en je geen akkoord hebt (al is dat een gevaarlijke term me dunkt) doe je niks verkeerd. Je kan altijd persoon A laten weten dat ze niet langer te koop is , is zelfs netjes om dat te doen.

Zonder te willen schieten : of je nu 10 of 10000 euro meer kan krijgen, dat doet er in principe niet toe. Anderzijds, niemand hoeft zich hier te verantwoorden, en het feit dat Aeneas dat wel doet siert hem ook wel. Dat van die reputatie die om zeep is zal dus nog wel meevallen denk ik :-)

Dennis
Berichten: 887
Lid geworden op: 20 jan 2013, 20:29
Real name: Dennis Slagboom
Locatie: The Netherlands

Re: Verkoper flippers.be (Aeneas)

Bericht door Dennis » 08 nov 2018, 13:39

Iedereen die de afgelopen jaren een paar flipperkasten op MP heeft verkocht snapt dit. Ze blijven berichten sturen. Vorig jaar 1 voor 1550,- , is die voor 1900,- dan wel HUO? Op zeker was dit ter plaatse nog afdingen geworden. Sorry Emile ik snap dat je er van baalt maar dit ligt toch echt aan jou. Dan had je moeten reageren van ik koop hem op zeker en ben zaterdag om 13.00 daar.
Mijn gameroompje : arcade : Gaelco Tunning race flippers : HSll, Cirqus voltaire, BSD, TOM, CP, MM, AC/DC bib, Aerosmith pro, IM pro, Whoa Nelly!, Stern Heavy metal🤟

Brainstorm
Berichten: 21
Lid geworden op: 16 feb 2016, 10:56
Real name: M
Locatie: Belgium

Re: Verkoper flippers.be (Aeneas)

Bericht door Brainstorm » 08 nov 2018, 13:51

Akkoord = akkoord, maar het is mij duidelijk. Niet iedereen is even eerlijk.... helaas.....

Gebruikersavatar
Gunske
Berichten: 448
Lid geworden op: 25 aug 2011, 11:26
Real name: Kevin Guns
Locatie: Belgium

Re: Verkoper flippers.be (Aeneas)

Bericht door Gunske » 08 nov 2018, 14:15

En de eindnoot;
"totdat Aeneas u had gecanceled had ge nog steeds niets laten weten..."

Whoppa :bef:
Owning; MB
Sold; CV, TAF, TZ, WH20, RS, CFTBL, MSF, Nucore RFM, NGG, FT, TFTC, TF pro, SNK NeoGeo 161in1 Arcade

Gebruikersavatar
MeesterPieter
Berichten: 541
Lid geworden op: 16 mei 2012, 22:00
Real name: MeesterPieter
Locatie: The Netherlands

Re: Verkoper flippers.be (Aeneas)

Bericht door MeesterPieter » 08 nov 2018, 14:20

als het kalf verdronken is, dempt men de put.

als aeneas geen bericht had gestuurd dat ie al verkocht was dan had ie nu waarschijnlijk nog op de reactie moeten wachten

en als ie dan bij gods gratie een of 2 weekenden later als aangegeven toch nog langs wil komen (want zo gaat dat met dit soort marktplaats volk) heeft ie ook nog niet voldoende geld bij, nouja je weet hoe t gaat...

kortom, steek geen tijd meer in dit soort tijdsverdrijvers, die vervolgens met een stok om te slaan zoeken omdat ze er te laat achter komen dat ze gewoon te laks zijn geweest
Back to the Future
Arduino zelfbouw project

Gebruikersavatar
Jack
Berichten: 286
Lid geworden op: 13 okt 2011, 12:19
Real name: Pieter Vrijens

Verkoper flippers.be (Aeneas)

Bericht door Jack » 08 nov 2018, 14:25

Los van deze specifieke situatie vind ik het wel een kwalijke evolutie dat er velen van mening zijn: die wat als eerste aan de deur staat met cash heeft 'm.

Dit kan voor mij ook perfect. Maar dan moet je dat zo zeggen en geen reservering toestaan.
Ik begrijp dat er al veel verkopers teleurgesteld achtergebleven zijn met reserveren waar dan niks van komt...vraag dan een voorschot over te schrijven voor een echte reservering over langere tijd.

Een woord is voor mij nog altijd een woord. Als ik met iemand iets overeengekomen ben dan is het ook een deal. Of er nu iemand anders sneller of met meer op te proppen kan komen of niet.

Er zijn precies ook veel mensen die vinden dat je de dag zelf maar moet gaan afhalen.
Sorry hoor, maar niet iedereen heeft a onmiddellijk de tijd en b een auto die groot genoeg is of remork ter beschikking.
Ik moet ook altijd een vriend zijn remork vragen. Dan kan het al eens een week duren eer je er om kan gaan. Moet je daardoor dan alles mislopen omdat er iemand anders een uur later daar kan zijn? Deal is deal.

Opnieuw: los van deze situatie. Ik heb niet alles gelezen dus oordeel hier niet.

Brainstorm
Berichten: 21
Lid geworden op: 16 feb 2016, 10:56
Real name: M
Locatie: Belgium

Re: Verkoper flippers.be (Aeneas)

Bericht door Brainstorm » 08 nov 2018, 14:27

MeesterPieter schreef:als het kalf verdronken is, dempt men de put.

als aeneas geen bericht had gestuurd dat ie al verkocht was dan had ie nu waarschijnlijk nog op de reactie moeten wachten

en als ie dan bij gods gratie een of 2 weekenden later als aangegeven toch nog langs wil komen (want zo gaat dat met dit soort marktplaats volk) heeft ie ook nog niet voldoende geld bij, nouja je weet hoe t gaat...

kortom, steek geen tijd meer in dit soort tijdsverdrijvers, die vervolgens met een stok om te slaan zoeken omdat ze er te laat achter komen dat ze gewoon te laks zijn geweest

Ohja, ik zou er echt zo'n ophef over maken als ik niet meer zou reageren. Lees alsjeblieft eerst de mailwisseling voor je met zo'n domme reactie komt dat het opeens mijn eigen schuld is. Dan zie je dat vooral Aeneas lang op zich laat wachten in de conversatie. Ik kan nog wel een hoop ophef over maken, maar de koop gaat toch niet meer door. Wat heeft het dan voor zin. Beetje flauw omdat zo te reageren he. Zelfde geldt voor de reactie erboven.

Gesloten