Pagina 4 van 4

Re: Zelfbouw Beverly Hills Cop flipperkast

Geplaatst: 07 jun 2022, 11:28
door MeesterPieter


Ik moet nog even kijken hoe ik het instel maar de kleurkanalen lijken verkeerd ingesteld voor de leds die ik gebruik

Re: Zelfbouw Beverly Hills Cop flipperkast

Geplaatst: 07 jun 2022, 11:28
door MeesterPieter
lampkleuren was inderdaad instelling aanpassen naar GRB, dus dat is gelukt.

de bedrading is nu in grote plukken wel bij elkaar gebonden, maar behoeft nog wel een keer wat aandacht als ik het speelveld in het cabinet wil gaan hangen, voor nu acceptabel

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Re: Zelfbouw Beverly Hills Cop flipperkast

Geplaatst: 07 jun 2022, 11:29
door MeesterPieter
Deze week eens gefilmd hoe ik aan het werk ben,

Ondanks dat ik geen grote werkruimte heb werkt het zo toch vrij goed.


Re: Zelfbouw Beverly Hills Cop flipperkast

Geplaatst: 07 jun 2022, 11:30
door MeesterPieter
bezig geweest met het afstellen van wat zaken, en bezig om wat meer leds te gaan monteren

Afbeelding

Afbeelding


Re: Zelfbouw Beverly Hills Cop flipperkast

Geplaatst: 01 mar 2024, 09:14
door MeesterPieter
Ik weet niet of iemand mijn project nog volgt, de laatste update is alweer van even terug, weinig tijd gemaakt voor het flipperproject de afgelopen tijd, als jullie het nog leuk vinden kan ik de voortgang nog wel blijven posten

Afbeelding

mijn werkplek

Afbeelding

voor de lampjes had ik gedacht een deel connectors te gebruiken en een deel aan elkaar te solderen, daar heb ik standaard bedrading voor gepakt die bij veel van dit soort leds gebruikt wordt, maar dit bleek achteraf wat minder handig met solderen omdat dit te snel weer af breekt
Afbeelding

Afbeelding

altijd fijn als het begint te werken en ergens op gaat lijken

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

uiteindelijk gewoon dezelfde siliconen bedrading gebruikt als die ik voor de sensors gebruik, deze gaat niet kapot als ik het rechtstreeks soldeer en werkt ook met de connectors beter. Had ik eerder moeten doen want ik heb veel te lang geklooid met de andere bedrading maargoed

Afbeelding

Afbeelding

zo veel mogelijk toch alles met connectors aan elkaar maken, want dat is toch het makkelijkste plaatsen en wisselen, alleen een hele hoop connectortjes krimpen. ondertussen ook daarvoor maar wat fatsoenlijk gereedschap voor gezocht

Afbeelding


Re: Zelfbouw Beverly Hills Cop flipperkast

Geplaatst: 01 mar 2024, 15:32
door Richard Baan
Zeker heel leuk om te volgen! :respect:

Re: Zelfbouw Beverly Hills Cop flipperkast

Geplaatst: 01 mar 2024, 19:08
door davalve
Absoluut,

Keep them coming ;-)

Re: Zelfbouw Beverly Hills Cop flipperkast

Geplaatst: 01 mar 2024, 19:23
door zwartepanter
Ik vind zo een project ook altijd leuk om te volgen.

Re: Zelfbouw Beverly Hills Cop flipperkast

Geplaatst: 01 mar 2024, 20:02
door MeesterPieter
:good:

Re: Zelfbouw Beverly Hills Cop flipperkast

Geplaatst: 03 mar 2024, 12:15
door Ferry2
Ik volg het hoor !
Ziet er professional uit hoor 🤘

Re: Zelfbouw Beverly Hills Cop flipperkast

Geplaatst: 03 mar 2024, 19:08
door MeesterPieter
Thanks :)

Voor de leds heb ik (goedkope) Ws2812 printplaatjes uit china gebruikt, ik heb de houders als een paar keer laten zien.

ik gebruik een 3D pen om de printplaatjes mooi vast te smelten aan de houders, zodat ze stevig zitten.

zowieso is zo'n 3d pen dus wel handig om te hebben, je kan er dus eenvoudig dingen mee aan elkaar smelten, zo heb ik de baan onder het speelveld uit meerdere delen geprint, en daarna met de 3D pen aan elkaar gemaakt, daarmee is het super stevig als je het langzaam op laat warmen en goed laat versmelten.

voor wie het interessant vind dacht ik een kleine video te maken hoe ik die printplaatjes op de houders maak.



Re: Zelfbouw Beverly Hills Cop flipperkast

Geplaatst: 14 apr 2024, 07:04
door MeesterPieter
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

alle lampjes ondertussen aangesloten en werkend.
voor de subway moet ik nog een wat nettere oplossing maken, de bal loopt daar nu vast ter hoogte van de lampjes. binnenkort eens tijd maken om een fatsoenlijke lichtshow in te stellen, en de lampjes in het spel te integreren

Re: Zelfbouw Beverly Hills Cop flipperkast

Geplaatst: 14 apr 2024, 08:35
door davalve
Knap stukje werk weer. :clap: Ik blijf het volgen.
Benieuwd ook hoe je straks het speelveld aanpakt.

Re: Zelfbouw Beverly Hills Cop flipperkast

Geplaatst: 14 apr 2024, 10:26
door Richard Baan
Is dat die cobrapin? Werkt dat een beetje gemakkelijk?

En het instellen van een lichtshow? Zitten daar standaard routines bij of moet je dat zelf uitvogelen?

Re: Zelfbouw Beverly Hills Cop flipperkast

Geplaatst: 14 apr 2024, 11:26
door MeesterPieter
Yep ik gebruik de cobrapin controller. Werkt top met mpf.

Voor de verlichting is er een programma om een show te programmeren over alle ingestelde lampen, daar ben ik nu een beetje mee aan het klooien. Zal de volgende keer wat screenshots maken. Maar je kunt in principe helemaal zelf bepalen wat voor soort show je ontwerpt

Re: Zelfbouw Beverly Hills Cop flipperkast

Geplaatst: 14 apr 2024, 15:26
door MeesterPieter

Re: Zelfbouw Beverly Hills Cop flipperkast

Geplaatst: 14 apr 2024, 17:55
door zwartepanter
Ik blijf volgen, top! Maar als je zelf alles moet programmeren per shot? Hoe gaat dat dan? Of volg je het programma van The Simpsons pinball dan?

Re: Zelfbouw Beverly Hills Cop flipperkast

Geplaatst: 14 apr 2024, 19:51
door Richard Baan
Interessant bordje die cobrapin.
Ik heb eens de tutorial doorgelezen
Ziet er goed leesbaar uit maar je zal je er toch nog goed in moeten verdiepen.

Het ziet er naar uit dat heel veel code is geschreven door het mpf deel. Daar kun je vervolgens met variabelen per functie aardig wat aan instellen.

Hier een stukje over modes bij TAF

https://missionpinball.org/cookbook/TAF_mansion_awards/

Wat hebben we toch een leuke hobby :rock:

Re: Zelfbouw Beverly Hills Cop flipperkast

Geplaatst: 15 apr 2024, 09:17
door MeesterPieter
zwartepanter schreef: ↑
14 apr 2024, 17:55
Ik blijf volgen, top! Maar als je zelf alles moet programmeren per shot? Hoe gaat dat dan? Of volg je het programma van The Simpsons pinball dan?
ik ben eerst met een arduino begonnen, daarbij moest ik alles inderdaad zelf programmeren, veel te veel werk als je daar niet van houdt :lol:

met MPF is het meer configureren, je moet weten welke mogelijkheden het programma biedt en vult als het ware jouw configuratie in (hoeveel lampjes, hoeveel spoelen, hoeveel schakelaars etc)
daarna kun je dus modes gaan bouwen, dat zijn allemaal losse stukjes in je spel. bijvoorbeeld een skillshot
daar geef je aan welke schakelaars relevant zijn, of je wel of niet met je flippers kan wisselen , hoeveel tijd je er voor hebt, etc.

heel het spel bouw je op met allemaal losse modes
hier wat meer over hoe dat werkt:
https://www.youtube.com/watch?v=qakxTF1H57E