Wat gaan de prijzen van flippers doen?

Algemene verhalen, oproepen en discussies.
akapwner
Berichten: 49
Lid geworden op: 21 feb 2017, 13:01
Real name: Elias Adam

Re: Wat gaan de prijzen van flippers doen?

Bericht door akapwner » 18 mar 2021, 21:05

Ik denk ook niet dat de prijzen zullen zakken, zo is het met aandelen ook. Een goed aandeel stijgt en stijgt en stijgt...
Defecten kasten zullen, omdat ze defect zijn, goedkoop worden verkocht. Een opkoper (zo heet ik die mensen) zal die kopen, fixen en terug aan die hoge prijzen die nu 'courant' worden terug te koop zetten. Wen er maar aan :)

Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2222
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Wat gaan de prijzen van flippers doen?

Bericht door Cenobyte » 19 mar 2021, 08:37

De eerste onderhandelingen tussen China en US liepen al op ruzie uit, dus veelbelovend is het niet...
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

ivang
Berichten: 792
Lid geworden op: 14 aug 2011, 00:39
Real name: Ivan Geentjens

Re: Wat gaan de prijzen van flippers doen?

Bericht door ivang » 19 mar 2021, 08:53

akapwner schreef:
18 mar 2021, 21:05
Ik denk ook niet dat de prijzen zullen zakken, zo is het met aandelen ook. Een goed aandeel stijgt en stijgt en stijgt...
Ik kan helaas de toekomst niet voorspellen en ben ook geen financieel expert, maar op die manier een stelling poneren en argumenteren doet mij eerder eens heel goed lachen dan dat het me doet denken van tja, die mens die weet precies wel waarover hij het heeft ... :goal: 8-)

Waarmee ik natuurlijk niet gezegd wil hebben dat je geen gelijk zou kunnen hebben, ik vond het gewoon een zeer grappige redenering :D

BTW : die opkopers die fixen geen kasten hoor, die passen alleen de prijs van een te fixen kast aan naar die van een gefixte, in de hoop op die manier iemand die er niet al te veel van kent in het zak te zetten

akapwner
Berichten: 49
Lid geworden op: 21 feb 2017, 13:01
Real name: Elias Adam

Re: Wat gaan de prijzen van flippers doen?

Bericht door akapwner » 19 mar 2021, 09:55

ivang schreef:
19 mar 2021, 08:53
akapwner schreef:
18 mar 2021, 21:05
Ik denk ook niet dat de prijzen zullen zakken, zo is het met aandelen ook. Een goed aandeel stijgt en stijgt en stijgt...
Ik kan helaas de toekomst niet voorspellen en ben ook geen financieel expert, maar op die manier een stelling poneren en argumenteren doet mij eerder eens heel goed lachen dan dat het me doet denken van tja, die mens die weet precies wel waarover hij het heeft ... :goal: 8-)

Waarmee ik natuurlijk niet gezegd wil hebben dat je geen gelijk zou kunnen hebben, ik vond het gewoon een zeer grappige redenering :D

BTW : die opkopers die fixen geen kasten hoor, die passen alleen de prijs van een te fixen kast aan naar die van een gefixte, in de hoop op die manier iemand die er niet al te veel van kent in het zak te zetten
Ik wou het beknopt houden :p

Nu, het is van het principe 'ah, had ik die toen maar x-aantal jaar geleden gekocht'.

Gebruikersavatar
Richard Baan
Berichten: 3849
Lid geworden op: 16 aug 2011, 09:20
Real name: Richard Baan
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Wat gaan de prijzen van flippers doen?

Bericht door Richard Baan » 19 mar 2021, 18:17

20 jaar terug was al bekend dat de flippers duurder zouden gaan worden. Maar je koopt een kast ook om op te spelen. En er passen niet zoveel kasten in het huis. Ze nemen wat meer ruimte in dan de postzegel verzameling en je houdt ze dan 20 jaar.

En dan nog: als je niet verkoopt heb je ook geen winst. Wanneer ga je verkopen?
Don't take life so seriously... It's not permanent.

http://pinball.beautyvof.com/

Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets

Gebruikersavatar
Pascal
Berichten: 5768
Lid geworden op: 09 aug 2011, 21:14
Real name: PVW
Locatie: Belgium

Re: Wat gaan de prijzen van flippers doen?

Bericht door Pascal » 10 apr 2021, 19:19

ik heb het gevoel dat de prijzen wat aan het zakken zijn. vinden jullie dat ook?
Als je naar het duitse forum kijkt zie je recente flippers die niet meer vlot verkocht geraken zoals Led Zeppelin en Avengers IQ. Sommigen vrij schappelijk van prijs.

Gebruikersavatar
zwartepanter
Berichten: 6150
Lid geworden op: 14 aug 2011, 11:34
Real name: Stefan Verhoelst
Locatie: Belgium

Re: Wat gaan de prijzen van flippers doen?

Bericht door zwartepanter » 10 apr 2021, 21:05

Ik heb dat gevoel ook, maar echt heel licht dan vind ik... Ik geloof nog steeds in wat ik een tijd geleden zei, namelijk: als corona min of meer voorbij is en de mensen hebben geld nodig voor een reis enz... , gaan terug op café/ restaurant, festivals, meer buitenactiviteiten, dan staat die flipper daar te staan en dan is die plots niet meer aantrekkelijk... En dan willen ze die wegdoen, aan een lagere prijs. We zullen zien...

Gebruikersavatar
glenn pellis
Berichten: 2350
Lid geworden op: 14 aug 2011, 09:13
Real name: glenn pellis
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Wat gaan de prijzen van flippers doen?

Bericht door glenn pellis » 10 apr 2021, 21:31

Voor de nieuwe misschien...
Voor alle dmd's zelfs gottliebs, zijn er geen dalingen te zien denk ik.
Hopelijk heeft Panter gelijk
Creature from The black lagoon ,taxi ,Whirlwind, The Shadow ,Road Show, dr who,dolly parton, F-14 tomcat, game of thrones, sttng

denstef
Berichten: 65
Lid geworden op: 25 okt 2018, 18:33
Real name: stefan

Re: Wat gaan de prijzen van flippers doen?

Bericht door denstef » 10 apr 2021, 21:37

Ik volg glenn en zou ook zeggen dat de oudere flippers wel nog verhogen in prijs

Gebruikersavatar
Automark
Berichten: 482
Lid geworden op: 18 aug 2013, 00:06
Real name: Mark
Locatie: Rest of the world

Re: Wat gaan de prijzen van flippers doen?

Bericht door Automark » 03 mei 2021, 22:11

zal omhoog blijven gaan de komende jaren, totdat de mensen die ze van vroeger kennen er niet meer zijn.
Net als oude arcade kasten, leuk voor de 40, 50 er die ze van vroeger kent, maar mijn kinderen geeft er niks om, en gaan er echt nooit geld aan uitgeven.
Jukeboxen krijg je volgens mij nu ook al minder goed verkocht, de oude liefhebbers zitten in het bejaardenhuis.

Gebruikersavatar
Automark
Berichten: 482
Lid geworden op: 18 aug 2013, 00:06
Real name: Mark
Locatie: Rest of the world

Re: Wat gaan de prijzen van flippers doen?

Bericht door Automark » 14 mei 2021, 21:30

wat ik wel aan mezelf merk dat het me minder boeit, het begint te duur te worden. Nieuwe kastjes van stern boeien me steeds midner, want ook erg duur.
Het gevoel van een hobby ebt meer weg, het lijkt meer een bedrijf te worden. Nou ja, verkopen doe ik dan toch niet meer, en hou ik het wel bij mijn eigen kastjes :love: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Richard Baan
Berichten: 3849
Lid geworden op: 16 aug 2011, 09:20
Real name: Richard Baan
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Wat gaan de prijzen van flippers doen?

Bericht door Richard Baan » 15 mei 2021, 09:29

Ik heb dat ook.
Zelf kijk ik nog naar oudere generatie en defecte kasten. In de hoop dat dat voor een betere prijs kan. Maar ook daar niet echt actief.

Laatst een flash gekocht met het idee deze als donor kast te gaan gebruiken en een eigen spel te maken. Te duur voor een flash. Goed geprijsd om uit elkaar te slopen en de onderdelen te gebruiken. ;)
Don't take life so seriously... It's not permanent.

http://pinball.beautyvof.com/

Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets

Gebruikersavatar
glenn pellis
Berichten: 2350
Lid geworden op: 14 aug 2011, 09:13
Real name: glenn pellis
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Wat gaan de prijzen van flippers doen?

Bericht door glenn pellis » 16 mei 2021, 08:46

idem hier, de prijzen zijn zo hoog, dat het me ook niet meer interesseert at the moment.
dan hou ik het ook wel bij de huidige 6 flippers die ik nog heb
Creature from The black lagoon ,taxi ,Whirlwind, The Shadow ,Road Show, dr who,dolly parton, F-14 tomcat, game of thrones, sttng

Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2222
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Wat gaan de prijzen van flippers doen?

Bericht door Cenobyte » 16 mei 2021, 13:13

Hetzelfde hier. Het is eigenlijk alleen nog maar frustrerend om te zien hoe duur alles is. Ik zie veel nieuwe instromers in de hobby die gewoon vrolijk een kast kopen voor 2x teveel geld en vraag me af of dat goed blijft gaan.
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

Stanley
Berichten: 259
Lid geworden op: 08 feb 2013, 14:58
Real name: Christoph
Locatie: Belgium

Re: Wat gaan de prijzen van flippers doen?

Bericht door Stanley » 16 mei 2021, 15:24

Wel ik zit met het zelfde idee als de laatste 3à4 posts hierboven. De aanschaf van een nieuw kastje interesseert me al een paar maand niet meer. Het is allemaal net iets "te" geworden. Ik hou het wel even bij de kasten die hier nu staan en verwacht niet direct iets nieuws te kopen of eentje te verkopen. Tenzij er zich eentje zou aanbieden welke ik nog niet gehad heb en dan aan een " normale" prijs.
Maar wat is een "normale" prijs tegenwoordig? :roll:

Dennis
Berichten: 887
Lid geworden op: 20 jan 2013, 20:29
Real name: Dennis Slagboom
Locatie: The Netherlands

Re: Wat gaan de prijzen van flippers doen?

Bericht door Dennis » 16 mei 2021, 18:48

Gaan we het huis verbouwen, kopen we een andere auto of koopt papa een nieuwe flipperkast. In die situatie zijn we inmiddels wel terecht gekomen.
Mijn gameroompje : arcade : Gaelco Tunning race flippers : HSll, Cirqus voltaire, BSD, TOM, CP, MM, AC/DC bib, Aerosmith pro, IM pro, Whoa Nelly!, Stern Heavy metal🤟

Gebruikersavatar
Baron Shadow
Berichten: 1647
Lid geworden op: 17 aug 2011, 18:50
Real name: Ruud Kooij
Locatie: The Netherlands

Re: Wat gaan de prijzen van flippers doen?

Bericht door Baron Shadow » 12 nov 2021, 11:18

Wel apart dat je momenteel een nieuw gekochte kast voor de nieuwprijs of zelfs meer kwijt kunt.
Maar ja nadeel blijft nu met verkoop dat je meestal als fkipperliefhebber wat terug wilt en dat kost dan weer meer 😵💫
Take my advice...I don't use it anyway....

Gameroom:Amigo,Fireball,Old Chicago,Wizard,The Shadow, Iron Maiden Pro, Virtual Pinball cabinet,MAME cabinet.

Gebruikersavatar
Richard Baan
Berichten: 3849
Lid geworden op: 16 aug 2011, 09:20
Real name: Richard Baan
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Wat gaan de prijzen van flippers doen?

Bericht door Richard Baan » 12 nov 2021, 14:13

Ik heb dan ook al jaren niets meer er bij gekocht. En dat blijft nog wel een poosje zo.
Don't take life so seriously... It's not permanent.

http://pinball.beautyvof.com/

Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets

Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2222
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Wat gaan de prijzen van flippers doen?

Bericht door Cenobyte » 12 nov 2021, 14:48

Baron Shadow schreef:
12 nov 2021, 11:18
Wel apart dat je momenteel een nieuw gekochte kast voor de nieuwprijs of zelfs meer kwijt kunt.
Maar ja nadeel blijft nu met verkoop dat je meestal als fkipperliefhebber wat terug wilt en dat kost dan weer meer 😵💫
Dat is al een tijdje zo hoor. Ik kocht mijn Metallica LE nieuw in 2013 en verkocht deze na twee jaar voor duizend meer. :madman:

Och, vroeg of laat zakt het aantal mensen dat geinteresseerd is in flipperkasten weer en daarmee ook de prijs :lol:
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

Gebruikersavatar
Baron Shadow
Berichten: 1647
Lid geworden op: 17 aug 2011, 18:50
Real name: Ruud Kooij
Locatie: The Netherlands

Re: Wat gaan de prijzen van flippers doen?

Bericht door Baron Shadow » 12 nov 2021, 23:41

Ja het voordeel is dat die kasten een hoop ruimte innemen en als er dan minder op gespeeld word gaan ze toch sneller weg.
Ach blijft leuk en zolang je geen haast hebt kun je het allemaal afwachten en aanzien.
Hier in ieder geval nog genoeg staan waar ik me mee vermaak en mochten ze zakken in prijs nog genoeg plek :D
Take my advice...I don't use it anyway....

Gameroom:Amigo,Fireball,Old Chicago,Wizard,The Shadow, Iron Maiden Pro, Virtual Pinball cabinet,MAME cabinet.

Louwie
Berichten: 456
Lid geworden op: 29 sep 2018, 09:10
Real name: Kurt
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Wat gaan de prijzen van flippers doen?

Bericht door Louwie » 18 nov 2021, 07:36

Stel je de vraag nooits zijn de kasten ooits gezakt in prijs? alles gaat omhoog ik zie het alvast niet gebeuren in de komende jaren zelf nog stijgen zal het doen. :o
u only live once.

Gebruikersavatar
Richard Baan
Berichten: 3849
Lid geworden op: 16 aug 2011, 09:20
Real name: Richard Baan
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Wat gaan de prijzen van flippers doen?

Bericht door Richard Baan » 18 nov 2021, 10:18

Vroeger gingen ze als een baksteen naar beneden. Je kocht een kast nieuw voor 10000, 6 maanden later was hij 3000 goedkoper. 3 jaar later voor 1000-2000 gulden te koop. Had je wel een uit de exploitatie, met dito "gebruikssporen".

Sinds WMS de deuren sloot bleef alles nog een poosje goedkoop, en daarna begon het meer en meer te stijgen.
Nu stijgt alles: gas, huizen, versterkers, en ja, ook flippers.

Dat gaat inderdaad nog wel een tijdje door. Het wordt er voor betaald, dus blijft het stijgen.
Zodoende koop ik ook niets meer bij. Ik ben blij met de kasten die ik heb, en dat blijft zo.
Don't take life so seriously... It's not permanent.

http://pinball.beautyvof.com/

Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets

Gebruikersavatar
flippers.be
Berichten: 2200
Lid geworden op: 14 aug 2011, 14:31
Real name: AE
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Wat gaan de prijzen van flippers doen?

Bericht door flippers.be » 18 nov 2021, 10:26

Gezakt niet echt, maar zo hard stijgen is iets dat vrij recent is.

Dat lijkt me ook een groot verschil in mentaliteit tussen de oude garde en nieuwe verzamelaars.

Vroeger (pak voor 2010) bleven de prijzen heel lang stabiel. Dat zie je ook in de oude pricecheck posts.
Een bepaalde kast was 600eu en 2 jaar later was die nog altijd zoveel waard. Die steeg misschien 50eu of 100eu na enkele jaren of als het een uitzondelijk mooie was.

Winst maakte je als je een koopje kon doen, iets spotgoedkoop in de koopjeskrant of bij een exploitant die zijn prijs niet kende. Of door kasten uit het buitenland te halen waar ze een paar 100eu goedkoper waren.
Maar probeerde je een kast van 600 voor 1200 te verkopen, dan raakte je ze niet kwijt en werd je uitgelachen.

Je kocht als verzamelaar ook een kast voor jezelf en niet om winst op te maken.
Je ging er van uit dat de kosten die je maakte (opknappen, poetsen, rubbers, ..) verloren kosten waren. Dat deed je enkel voor jezelf omdat je een mooie kast wou.

Had je een kast van 750eu en ging de display kapot, dan had je dikke pech.
Je moest 250eu uitgeven (1/3e van wat de kast waard is !) maar die kost ging je nooit recupereren als je de kast verkocht.

Een kast restaureren ? Verloren kosten. Een Bally Playboy van 600 eu, daar 200eu plastics en 800eu speelveld, electronica revisren, cabinet schilderen enz ? Die bracht misschien 1000 of 1200 op, maar niet de 2500 a 3000 die je zou moeten krijgen om uit de kosten te raken.


Mensen die recent in de hobby bij kwamen, kennen die situatie niet.

Ze zijn gewoon dat alles hard stijgt in waarde, alles is een investering die winst maakt.

De markt stijgt zo snel dat de kast die je koopt voor 2000eu, na 6 maanden voor 2500 weg gaat.
Of voor de kast van 2000, kopen ze leds, mods, rubbers en willen hun 500eu 'investering' terug, want die onderdelen worden niet als noodzakelijke kosten maar als investering gezien die gewoon bij de verkoopprijs wordt bijgeteld.


Stern blijft de laatste 10 jaar ook zijn prijzen telkens optrekken (voor 2010 waren hun verkoopprijzen ook vrij stabiel), wat er ook voor zorgt dat alles blijft stijgen. Een exploitant verkoopt zijn gebruikte kast van 5 jaar oud nu tegen zijn aankoopprijs, ipv zoals vroeger aan de helft van zijn aankoopprijs, want de kast is afgeschreven en terugverdiend.

Dus ja, de prijzen zijn nooit gezakt, maar zo hard stijgen is iets nieuws.

Gaat volgens mij ook blijven duren tot er zoals in 2008 een grote economische crisis komt waarbij half Amerika bijna failliet is. Pas als ze daar opeens stoppen met nieuwe Sterns te kopen, gaat Stern eindelijk stoppen met telkens op te slaan..

Gebruikersavatar
Baron Shadow
Berichten: 1647
Lid geworden op: 17 aug 2011, 18:50
Real name: Ruud Kooij
Locatie: The Netherlands

Re: Wat gaan de prijzen van flippers doen?

Bericht door Baron Shadow » 18 nov 2021, 11:57

Louwie schreef:
18 nov 2021, 07:36
Stel je de vraag nooits zijn de kasten ooits gezakt in prijs? alles gaat omhoog ik zie het alvast niet gebeuren in de komende jaren zelf nog stijgen zal het doen. :o
Nou best wel hoor, ik ben volgens mij ergens in 2007 gestart en mijn 1e kast de Old Chicago betaalde ik €250 voor.
Was achteraf te duur (voor die tijd) daarna heb ik er heel wat gehad van gratis tot €150 ofzo.
Vond het leuk om ze op te knappen en daarna gingen ze weg voor 50 - 150 meer.
Maar goed zoals met alles is het nooit helemaal te voorspellen en we gaan het zien.
Het nadeel van een flipperkast is natuurlijk dat hij veel ruimte inneemt en als je er weinig meer op speelt en je raakt hem niet makkelijk kwijt zak je meestal in prijs.
Take my advice...I don't use it anyway....

Gameroom:Amigo,Fireball,Old Chicago,Wizard,The Shadow, Iron Maiden Pro, Virtual Pinball cabinet,MAME cabinet.

Gebruikersavatar
flippers.be
Berichten: 2200
Lid geworden op: 14 aug 2011, 14:31
Real name: AE
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Wat gaan de prijzen van flippers doen?

Bericht door flippers.be » 18 nov 2021, 12:43

Ja ook.nog genoeg gedaan, nog 50 of 100 euro extra van de prijs om er toch van af te raken omdat ik plaats nodig had

Plaats reactie