Zelfbouw Beverly Hills Cop flipperkast
Geplaatst: 01 jul 2019, 09:30
Ik zit de laatste tijd in mijn hoofd om met een soort flipperkast project te beginnen.
ben nu een beetje aan het bedenken hoe ik het vorm ga geven, wat ik ga gebruiken om te beginnen, dus ik denk ik deel het vast eens, ben benieuwd naar jullie idee-en hoe dit het best haalbaar te maken is, en wellicht heeft iemand nog het een en ander liggen van een sloopkast wat ik kan gebruiken om een start te maken
ik weet ondertussen aardig hoe flipperkasten in elkaar steken, en wil er graag zelf wat meer mee doen
ik werd een beetje getriggerd omdat ik op mijn werk in aanraking kwam met een zelfgebouwde miniatuur scheepslift (ik werk aan beweegbare bruggen en sluizen) welke eigenlijk ook met veel gelijksoortige onderdelen werkt.
Als dat kan, waarom kan ik dan niet thuis eens beginnen aan een eigen flipperkast..
Het hoeft geen MM te worden, in eerste instantie gaat het me erom dat ik er plezier aan kan hebben om tot een werkend prototype te komen. Als dat lukt dan geeft het me hopelijk voldoende energie om steeds een stap verder te zetten.
ik wil er daarom vooral nu naartoe om een zeer eenvoudige flipper te maken (denk aan een speelveld met 2 flippers een paar bumpers en een setje droptargets ofzo) , die ik steeds verder uit kan breiden
mijn idee hierachter is dat als het eenmaal enigzins werkt, dat het veel meer uitdaagt om weer iets toe te voegen, terwijl als je 2 jaar aan het bouwen bent aan een half project dan loop je vaak vast omdat je er te weinig uit haalt
Doel is dus om een prototype te maken wat zeer beperkt is qua onderdelen, maar waar voldoende ruimte is om dit langzaam uit te breiden.
waar ik aan denk is een speelveld layout te nemen van een bestaande kast, zodoende hoef ik me niet ook nog druk te maken over de playfield layout. ofwel een bestaand speelveld kopen, ofwel een layout overnemen op een 12mm multiplex plaat. en in eerste instantie te beginnen met de flippers en een bumper ofzo (score en verlichting komt later wel eens)
tzt wil ik me wel gaan verdiepen in het arduino/raspberry verhaal, en 3d printen zal ook nog wel komen, maar liefst begin ik zo simpel mogelijk
ander punt van aandacht is wel dat ik eigenlijk qua werkruimte vrij beperkt ben, in eerste instantie denk ik daarom ook aan meer een tabletop variant als een volledig cabinet, ook is het wellicht daarom een goed idee om te kiezen voor een bestaand speelveld van een kleinere kast, ik kom dan uit bij een Mario Mushroom, AG punchy the clow of een Safe Cracker. natuurlijk moet ik dan ook nog een goede scan zien te vinden van een speelveld zodat ik de layout correct over kan nemen, voor safe cracker kon ik die wel vinden maar dat lijkt me wel weer een erg complexe...
zo, ik ga er weer ff verder over denken
ben nu een beetje aan het bedenken hoe ik het vorm ga geven, wat ik ga gebruiken om te beginnen, dus ik denk ik deel het vast eens, ben benieuwd naar jullie idee-en hoe dit het best haalbaar te maken is, en wellicht heeft iemand nog het een en ander liggen van een sloopkast wat ik kan gebruiken om een start te maken
ik weet ondertussen aardig hoe flipperkasten in elkaar steken, en wil er graag zelf wat meer mee doen
ik werd een beetje getriggerd omdat ik op mijn werk in aanraking kwam met een zelfgebouwde miniatuur scheepslift (ik werk aan beweegbare bruggen en sluizen) welke eigenlijk ook met veel gelijksoortige onderdelen werkt.
Als dat kan, waarom kan ik dan niet thuis eens beginnen aan een eigen flipperkast..
Het hoeft geen MM te worden, in eerste instantie gaat het me erom dat ik er plezier aan kan hebben om tot een werkend prototype te komen. Als dat lukt dan geeft het me hopelijk voldoende energie om steeds een stap verder te zetten.
ik wil er daarom vooral nu naartoe om een zeer eenvoudige flipper te maken (denk aan een speelveld met 2 flippers een paar bumpers en een setje droptargets ofzo) , die ik steeds verder uit kan breiden
mijn idee hierachter is dat als het eenmaal enigzins werkt, dat het veel meer uitdaagt om weer iets toe te voegen, terwijl als je 2 jaar aan het bouwen bent aan een half project dan loop je vaak vast omdat je er te weinig uit haalt
Doel is dus om een prototype te maken wat zeer beperkt is qua onderdelen, maar waar voldoende ruimte is om dit langzaam uit te breiden.
waar ik aan denk is een speelveld layout te nemen van een bestaande kast, zodoende hoef ik me niet ook nog druk te maken over de playfield layout. ofwel een bestaand speelveld kopen, ofwel een layout overnemen op een 12mm multiplex plaat. en in eerste instantie te beginnen met de flippers en een bumper ofzo (score en verlichting komt later wel eens)
tzt wil ik me wel gaan verdiepen in het arduino/raspberry verhaal, en 3d printen zal ook nog wel komen, maar liefst begin ik zo simpel mogelijk
ander punt van aandacht is wel dat ik eigenlijk qua werkruimte vrij beperkt ben, in eerste instantie denk ik daarom ook aan meer een tabletop variant als een volledig cabinet, ook is het wellicht daarom een goed idee om te kiezen voor een bestaand speelveld van een kleinere kast, ik kom dan uit bij een Mario Mushroom, AG punchy the clow of een Safe Cracker. natuurlijk moet ik dan ook nog een goede scan zien te vinden van een speelveld zodat ik de layout correct over kan nemen, voor safe cracker kon ik die wel vinden maar dat lijkt me wel weer een erg complexe...
zo, ik ga er weer ff verder over denken