Aankoop Mame kast

Arcadekasten of onderdelen te koop, te ruil of gezocht
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Den Duze
Berichten: 654
Lid geworden op: 15 aug 2011, 14:28
Real name: Dujardin Didier

Aankoop Mame kast

Bericht door Den Duze » 20 dec 2021, 08:30

Wat zijn tegenwoordig de betere plekken om nieuwe compleet samengestelde (met eventueel custom artwork) mame-kasten (of andere systemen met meerdere emulators) te kopen. Ja ik weet mame is niet volledig ....
Is voor kennis die er zelf geen tijd wil insteken maar toch een zo volledig mogelijk systeem wil hebben (liefst 4 players)

Gebruikersavatar
RonnyH
Berichten: 103
Lid geworden op: 23 nov 2011, 11:04
Real name: Ronald H
Locatie: The Netherlands

Re: Aankoop Mame kast

Bericht door RonnyH » 20 dec 2021, 13:53

Misschien niet helemaal wat je zoekt, maar ik heb niet zo lang geleden een ATGames Legends Ultimate Arcade aangeschaft. Deze heeft een 2 player setup, met 6 knoppen, 2 joysticks, 2 spinners en één trackball.
Afbeelding

Vanuit ATGames wordt de kast geleverd met ongeveer 300 old school arcade games.
Het mooie van deze arcade kast is dat je naast de intern beschikbare games ook CoinopsX (huidige versie 5.0) via USB erop kan draaien, deze software is online te vinden en te downloaden.
Daarnaast word het concept van BYOG ook ondersteunt zodat je bijvoorbeeld via een HDMI aansluiting een PC, XBOX etc kan aansluiten en zo de wat zwaardere games kan draaien. Indien gewenst kan je ook de controller van de arcade kast zelf gebruiken door gebruik te maken van een directe USB aansluiting vanuit de PC.

Ik heb deze set in Frankrijk besteld, zie https://www.shop-justforgames.com/borne ... 2x32059055 (de prijzen zijn wel wat gestegen zag ik ....)

Minpuntjes van deze set is dat de interne hardware minder geschikt is voor de wat zwaardere arcade emulaties, dit is natuurlijk op te lossen met de BYOG optie. (De CoinopsX V 5.0 games werken naar behoren op de kast, het gaat meer om de wat nieuwere games)
Daarnaast zijn de decals op de zijkanten van de kast niet geplakt, maar worden deze los geleverd en moeten vervolgens worden bevestigd door kleine schroeven waardoor het niet echt heel strak zit, dit is op te lossen daar zelf te gaan plakken, maar toch ...

Pluspunt vind ik dat de set probleemloos werkt, via de online connectie kunnen er firmware updates worden verkregen en de mogelijkheid om Coinopsx op een USB stick te draaien was voor mij een reden om tot aanschaf over te gaan.
Accessoires zijn er ook genoeg te verkrijgen zoals bijvoorbeeld flipperknoppen voor aan de zijkant van de machine, een lightgun etc.
Het is een full size cabinet, goed te verplaatsen en makkelijk in elkaar te zetten (IKEA handigheid :D ) , ik heb er geen riser bij nodig, zoals bijvoorbeeld wel bij een Arcade1Up

Hopelijk kan je hier iets mee.
In : TZ, MM, Virtual Pinball Cabinet en ATGames Legend Ultimate Arcade Cabinet
Uit : TA, TAF, IJ

Gebruikersavatar
Den Duze
Berichten: 654
Lid geworden op: 15 aug 2011, 14:28
Real name: Dujardin Didier

Re: Aankoop Mame kast

Bericht door Den Duze » 21 dec 2021, 08:31

Hey,

Inderdaad niet direct wat ik voor ogen had maar zeker eentje om te onthouden... (voor in de eindevaluatie).
Wel enkele onbekende afkortingen gezien maar daarvoor bestaat ons allerliefste web he

Thanks

Gebruikersavatar
zwartepanter
Berichten: 6150
Lid geworden op: 14 aug 2011, 11:34
Real name: Stefan Verhoelst
Locatie: Belgium

Re: Aankoop Mame kast

Bericht door zwartepanter » 22 dec 2021, 10:47

Dit is een niet al te dure. Wat er allemaal inzit qua apparatuur weet ik natuurlijk niet...

https://www.facebook.com/marketplace/it ... tory_share

Gebruikersavatar
p_treintje
Berichten: 1786
Lid geworden op: 18 aug 2011, 00:51
Real name: Joeri Stroobants
Locatie: Belgium

Re: Aankoop Mame kast

Bericht door p_treintje » 23 dec 2021, 09:08

Ik zou ook eens kijken op fecabook bij venos games. Die zijn prijzen zijn redelijk enkel wel nog transport regelen uit Griekenland. Heb al een paar keer contact met hun gehad en reageren snel en zoeken mee naar oplossingen.
Joeri is my Name and Pinball is my Game.

Plaats reactie