reset family guy bij begin stewie multiball

Vragen en antwoorden over de technische kant van flippers
Piet
Berichten: 44
Lid geworden op: 19 nov 2020, 19:04
Real name: Pieter Michiels

Re: reset family guy bij begin stewie multiball

Bericht door Piet » 16 jan 2022, 12:32

zwartepanter schreef:
16 jan 2022, 01:06
Dennis schreef:
15 jan 2022, 21:36
En de kast staat te koop...
:wtf:
Ik zie niet direct in wat het probleem is bij het verkopen van een kast.
Na reparatie (en ondertussen) reeds veel gespeeld/getest en dit is mijn type kast niet. Bijkomend maakt deze kast veel geluidjes die normaal uit een menselijk lichaam komen :) en dat vind ik niet opportuun voor mijn kleine kinders.
Ikzelf heb vele kasten staan en degene die me liggen blijven een tijd (tot beu gespeeld) en degene die me niet liggen vertrekken terug.
Ook winstmarge hoeft niet ter discussie te liggen. Maar weet dat ik deze kast als een werkende gekocht en betaald heb. Bij nader inzien was hier veel defect aan wat vervangen is. Ik verkoop enkel een kast als hij volledig in orde is. Bij deze zal er geen winstmarge zijn omwille van bovenstaande, en dat is voor mij ook helemaal niet belangrijk.
Ik zie hier dus geen probleem in
grtjes
P

Piet
Berichten: 44
Lid geworden op: 19 nov 2020, 19:04
Real name: Pieter Michiels

Re: reset family guy bij begin stewie multiball

Bericht door Piet » 16 jan 2022, 13:44

aamjanssen schreef:
16 jan 2022, 10:20
De mooie sinus die er vroeger was is inderdaad voorbij, dit door de verbruikers die wij erop zetten en alle cheap-ass china voedingen die het net vervuilen.

Ik kan je nog een interessante invalshoek geven. Op dit moment is het winter en dus weinig zon, zon uren zijn kort en de zon staat laag. Als mensen in de straat zonnepanelen hebben liggen, dan moet de omvormer boven de inkomende netspanning gaan functioneren om terug te kunnen leveren. Kijk eens op een zonnigste dag naar wat er uit je WCD komt en schrik niet als dit 235-240VAC is. Als je dan op 218 VAC hebt staan, zijn je flippers opeens een stuk krachtiger want daar wordt de 50V niet afgeregeld bij mijn weten en weinig reset storingen. In de winter zijn er dus eerder storingen en ja mem gaat nu zeggen ee wordt meer op gespeeld. In de zomer als er bezoek is, staan ze hier toch ook regelmatig aan met een verjaardag, BBQ of avondje drinken.

Voor de geïnteresseerden, een omvormer zal uit veiligheid stoppen als de spanning tegen de 253 VAC komt.

De meting die je toont heeft inderdaad een grote afwijking achter de gelijkrichter. Jij hebt ook veel affiniteit met de techniek, dus ik denk ook dat je dit hebt gedaan; maar mem moet ook kijken wat voor de gelijkrichter binnen komt. Verliest men veel spanning over de gelijkrichter (spanning voor - spanning na = max verlies 1,4V) dan is de gelijkrichter vaak slecht. Komt er aan de voorkant van de gelijkrichter te min binnen, dan inderdaad controleren of die juist gepatched is en inderdaad, in jou voorbeeld blijft achter niet zat over van de verwachte 11 VDC.
Maar duidelijk is dat er op het forum mensen rondzwerven met VEEEEEEL kennis, en dat wordt hard in dank afgenomen door flipperaars die eens een probleem tegenkomen!
In tegenstelling met wat sommige beweren is dit forum helemaal niet dood! en komen oplossingen of gevolgen uit de bus!
grts

mrzed
Berichten: 138
Lid geworden op: 30 mar 2012, 17:39
Real name: yves van ham

Re: reset family guy bij begin stewie multiball

Bericht door mrzed » 16 jan 2022, 16:30

Piet schreef:
16 jan 2022, 12:32
zwartepanter schreef:
16 jan 2022, 01:06


:wtf:
Ik zie niet direct in wat het probleem is bij het verkopen van een kast.
Na reparatie (en ondertussen) reeds veel gespeeld/getest en dit is mijn type kast niet. Bijkomend maakt deze kast veel geluidjes die normaal uit een menselijk lichaam komen :) en dat vind ik niet opportuun voor mijn kleine kinders.
Ikzelf heb vele kasten staan en degene die me liggen blijven een tijd (tot beu gespeeld) en degene die me niet liggen vertrekken terug.
Ook winstmarge hoeft niet ter discussie te liggen. Maar weet dat ik deze kast als een werkende gekocht en betaald heb. Bij nader inzien was hier veel defect aan wat vervangen is. Ik verkoop enkel een kast als hij volledig in orde is. Bij deze zal er geen winstmarge zijn omwille van bovenstaande, en dat is voor mij ook helemaal niet belangrijk.
Ik zie hier dus geen probleem in
grtjes
P

Mjaa,als er een en ander mis is kan het oplopen.
Wa sneu dat je volle pot hebt betaald.
Het is idd een apparte kwa geluid,daarom vind ik die net leuk..
En je kan trouwens het geluid braver instellen ;)

Gebruikersavatar
zwartepanter
Berichten: 6153
Lid geworden op: 14 aug 2011, 11:34
Real name: Stefan Verhoelst
Locatie: Belgium

Re: reset family guy bij begin stewie multiball

Bericht door zwartepanter » 16 jan 2022, 19:43

Tja, als het uw ding niet is ;) . Wel leuke geluidjes vind ik... Ik heb indertijd de Shrek gekocht, mijn kinderen waren nog te klein, vandaar :lol: .

Piet
Berichten: 44
Lid geworden op: 19 nov 2020, 19:04
Real name: Pieter Michiels

Re: reset family guy bij begin stewie multiball

Bericht door Piet » 16 jan 2022, 23:04

zwartepanter schreef:
16 jan 2022, 19:43
Tja, als het uw ding niet is ;) . Wel leuke geluidjes vind ik... Ik heb indertijd de Shrek gekocht, mijn kinderen waren nog te klein, vandaar :lol: .
Als ze nu groot genoeg zijn, dan kan jij misschien nu mijn family guy overpakken :) :) :) :)

Gebruikersavatar
Q
Berichten: 3015
Lid geworden op: 12 aug 2011, 08:59
Real name: Steven
Locatie: Belgium

Re: reset family guy bij begin stewie multiball

Bericht door Q » 17 jan 2022, 15:36

Of hij kan gewoon de FG software op zijn Shrek zetten... :hypno:
*** Q is good for you !! ***

Gebruikersavatar
zwartepanter
Berichten: 6153
Lid geworden op: 14 aug 2011, 11:34
Real name: Stefan Verhoelst
Locatie: Belgium

Re: reset family guy bij begin stewie multiball

Bericht door zwartepanter » 17 jan 2022, 17:24

Q schreef:
17 jan 2022, 15:36
Of hij kan gewoon de FG software op zijn Shrek zetten... :hypno:
De Shrek is al lang weg Steven....

Plaats reactie