Speakers Stern Black Knight sword of rage pro

Vragen en antwoorden over de technische kant van flippers
Plaats reactie
Reem
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 aug 2022, 14:08
Real name: Reem van Schaik

Speakers Stern Black Knight sword of rage pro

Bericht door Reem » 05 aug 2022, 14:51

Goedemiddag allemaal,

Ik ben in het bezit van een BKSOR pro, in de kopkast zitten de standaard af fabriek speakers. Ik wil deze graag vervangen voor betere speakers, nu komt de vraag, destandaard speakers zijn 8 ohm en de meeste betere speakers zijn 4 ohm. Kan ik de standaard speakers vervangen door betere 4 ohm speakers? In het manual van de kast lijkt te staan dat de minimale impedantie van de frontspeakers 4 ohm mag zijn.

Heeft iemand hier ervaring mee en kan je mij dan op het goede spoor zetten.

Alvast dank.

Grt Reem

Reem
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 aug 2022, 14:08
Real name: Reem van Schaik

Re: Speakers Stern Black Knight sword of rage pro

Bericht door Reem » 05 aug 2022, 20:37

Goedenavond forumleden,

Inmiddels ben ik er achter, je kunt in het audio menu van de kast de impedantie instellen tussen 4 en 8 ohm. Dit is voor de speakers in de kopkast als ook oor de speaker (woofer) in het cabinet.

Grt Reem

Gebruikersavatar
vanlierde51
Berichten: 522
Lid geworden op: 25 feb 2014, 08:32
Real name: Gilles Van Lierde
Locatie: Belgium

Re: Speakers Stern Black Knight sword of rage pro

Bericht door vanlierde51 » 18 aug 2022, 14:05

Als je gaat speakers kopen, kijk altijd goed naar de gevoeligheid. Power is niets zonder gevoeligheid, liefst boven 92dB/1w/1m. Alpine, Rainbow, mtx maken speakers met degelijke rendementen. Pas op voor JBL....durven naar 2 en 1 Ohm dalen en dit is echt niet ok voor een flipperkast.
Gilflip
BOP, FT, JP, DW, Radical, DrWho, SMania,BSD,DLady,GWings, Space T,GLizard, JITB,Blue Rib,Pharaoh,T-Zone,Pol Force,CBWizard,Bad girls,TM, DM, DW, SK, PB35th- neo-geo 120 in 1, Brabo 60 in 1, Carn-Evil, Offroad Rally

Plaats reactie