Shuffleton gooiplaat

Verhalen en vragen over het visueel onderhouden en verbeteren van flippers
Plaats reactie
LyingKey
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 dec 2022, 12:08
Real name: Gorik

Shuffleton gooiplaat

Bericht door LyingKey » 12 dec 2022, 12:32

Hallo

Hier thuis bezig met het restaureren van een shuffleton, eerste reeks. Bij aankoop ontbrak de gooiplaat en de elektronica. Zo 2 shuffletons voor 50€ gekocht, geen geld :D, de vrouw kon er niet mee lachen :lol: .

Elektronica wordt aangestuurd met arduino uno, grove base displays, IR break beam sensors en vééél kabels. Externe voeding van Meanwell om alles correct te voeden. (de code komt binnenkort op github als ze volledig op punt staat)

Gooiplaat opnieuw opgebouwd adhv een sjabloon die ik erbij kreeg bij aankoop, heel handig. Voor de rest bij een andere shuffleton wat gaan opmeten. De plaat is een tripplex plaat van 15mm, de toplaag is afgewerkt met linoleum.

Maar bij de grote test met enkele fervente shuffleton spelers bleek het 'gevoel' toch anders te zijn. Vooral het vallen en schuiven van de stuivers. Klopt het dat de shuffletons met linoleum afgewerkt worden?

Bedankt!
shuffleton
shuffleton

Teike
Berichten: 21
Lid geworden op: 11 sep 2022, 18:32
Real name: Thierry

Re: Shuffleton gooiplaat

Bericht door Teike » 20 dec 2022, 11:16

Interessant topic! Ik heb namelijk ook recent een Shuffleton gebouwd, maar ik heb gewoon een of ander oud tafelblad gebruikt voor de gooiplaat. Schuift goed, maar maakt veel lawaai.
Heb je er ook geluiden in gestoken?
Waar haal je het linoleum?
Heb je nog wat meer detailfoto's?

Plaats reactie