Foo Fighters

Wat doen intussen de fabrikanten?
Gebruikersavatar
Pitchie
Berichten: 547
Lid geworden op: 05 sep 2011, 08:13
Real name: Stefan Calle
Locatie: Belgium

Re: Foo Fighters

Bericht door Pitchie » 08 mar 2023, 18:10

Net eentje besteld hier. Ik heb niks met die groep/muziek, maar ik heb er ook weinig tegen. Een beetje hetzelfde als met Aerosmith destijds.

Maar het is zo'n mooie kast en lijkt mij zo'n geslaagd speelveld/spel, kon die ni laten passeren. Goed om te zien dat nieuwe jonge talenten nu eens eindelijk de oude garde komen aanvullen met verfrissende ideeën.

Misschien wordt ik ooit nog wel een Stern fan :)

Gebruikersavatar
zwartepanter
Berichten: 6155
Lid geworden op: 14 aug 2011, 11:34
Real name: Stefan Verhoelst
Locatie: Belgium

Re: Foo Fighters

Bericht door zwartepanter » 08 mar 2023, 19:18

Vind het ook een verrassend concept. Nu alleen nog zo'n robot en auto in 3D zien te vinden :lol: .

BigBangJoe
Berichten: 80
Lid geworden op: 24 sep 2012, 23:40
Real name: Janick Pauwels

Re: Foo Fighters

Bericht door BigBangJoe » 09 mar 2023, 01:53

Wat mij ge-wel-dig stoort aan hoe Stern doorgaans rockband flippers maakt, is dat ze totaal geen respect hebben voor wat zo'n band in essentie doet. Een (rock)band doet vooral 2 dingen: 1) originele muziek maken in de studio en uitbrengen. 2) Live concerten geven, in kleine of grote zalen, meestal met veel "show" (belichting, videoschermen, kranen, gigantische opblaaspoppen, you name it).

Wat Stern doet bij Foo Fighters, is jou de keuze geven welk liedje je wil horen, en dat wordt dan in de achtergrond gespeeld, en... that's it. Er wordt in het spel he-le-maal niets mee gedaan. Ze geven het zelfs letterlijk toe via de animaties, want je ziet hoe een bandje met de gekozen muziek in de player geramd wordt, alsof ze extra duidelijk willen maken dat dat alleen maar achtergrond muziek is. De liedjes zijn geen modes en er wordt niets gedaan met de extravagante live shows. Je zou evengoed de muziek kunnen uitschakelen, naast de flipper een CD-speler zetten en daar wat willekeurige rockmuziek op afspelen. Het effect is hetzelfde.

Je mag van GnR vinden wat je wil (teveel multiballen? je hebt daarin ongelijk, maar dat is mijn bescheiden mening), maar wat JJP wél goed doet, is de muziek van de band centraal zetten. Je hoort niet zomaar een song, je moet eerst moeite doen om die song te mogen starten, en als je dat doet, maken de lampjes er een live-show van. De muziek van GnR is de essentie van de flipperkast.

Zelfs Multimorphic doet het veel beter met Weird Al. Elk van zijn liedjes is een aparte mode, en de mode gaat over waar dat liedje inhoudelijk over gaat. Als je daar de muziek zou vervangen door iets anders, zou dat totaal niet meer kloppen/werken.

Hoe het speelveld eruit ziet en wat de rules van Foo Fighters zijn, interesseert me dan eigenlijk al niet meer. De kast had dan beter zonder licentie geweest, over een fictieve band die vecht tegen aliens of whatever. Dan was ik wél geïnteresseerd, want dan is de essentie van de flipperkast de animaties, de modes, de rules, de layout,... Je verlegt dan de focus van Foo Fighters (en hun muziek) naar de rest van de flipperkast (die niets met Foo Fighters te maken heeft).

Godzilla en Elvira HoH heb ik wél gekocht/besteld. Daar is Stern wel trouw gebleven aan het thema, maar bij hun muziekpins lijken ze niet goed te snappen wat ze met die rare muziek en live shows aan moeten. Ze maken een willekeurige (en waarschijnlijk héél leuke) kast, en plakken er achteraf de juiste muziek in, precies alsof het ontwerp van de kast eerst moet gebeuren, en ze pas achteraf wisten voor welke band ze een licentie konden krijgen. Zo is het niet, maar zo voelt het wel aan, vind ik.
Heb ik nu: TAF, Shrek, RFM, GnR LE, Dialed In, Godzilla Prem, Elvira HOH, Spider-Man
Ooit gehad: Airborne, Big Bang Bar, STTNG, Grand Prix, RS

Gebruikersavatar
Pascal
Berichten: 5778
Lid geworden op: 09 aug 2011, 21:14
Real name: PVW
Locatie: Belgium

Re: Foo Fighters

Bericht door Pascal » 09 mar 2023, 16:44

ik vind dat ook. het is meer een flipper "alien invasion" met FF muziek op de achtergrond. en ja de bandleden zijn ook te zien.
maar blijkbaar vindt de meerdeheid dat juist wel ok dus dan begrijp ik het wel dat ze zoiets doen.
maar niet "my cup of tea"

Gebruikersavatar
David Pinball Wizz
Berichten: 4377
Lid geworden op: 15 aug 2011, 07:44
Real name: David Deturck
Locatie: Belgium

Re: Foo Fighters

Bericht door David Pinball Wizz » 13 mar 2023, 10:21

Ik heb die bemerking ook al gemaakt voor deze post te lezen.
Bij metallica zat dat wel nog enigszins goed (master of puppets met de grave multiball, etc;..) crank it up had zn nummers, animaties die bij de song hoorden, enz...

JJP guns n roses is idd uniek en een heel leuk spel concept. De nrs staan centraal en dagen uit.
Minuten per song dragen toe naar de progress in die mode maar ook naar eindspel, is best een goed concept.

Foo Fighters = wat modes, wat multiballen en wat multipliers en voila... same old same old
Mooie kast dat wel, mooie animaties, maar conceptueel... nee.. geen hoogvlieger
IFPA Country Director Belgium

Gebruikersavatar
Pitchie
Berichten: 547
Lid geworden op: 05 sep 2011, 08:13
Real name: Stefan Calle
Locatie: Belgium

Re: Foo Fighters

Bericht door Pitchie » 14 mar 2023, 20:30

Voor mij is dit juist wel een enorme meerwaarde. Ik ben geen fan van rockmuziek. En volgens de producenten van flippers is rock blijkbaar het enige genre van muziek dat bestaat :roll: . Ik beschouw dit als een flipper met een superleuk speelveld, een leuk concept en rules. Dat er dan nog muziek bijkomt die herkenbaar is en te pruimen, is een leuke extra.

En commercieel snap ik dit al helemaal. Je trekt zowel FF fans aan als fans van goede flipperkasten.

Louwie
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 sep 2018, 09:10
Real name: Kurt
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Foo Fighters

Bericht door Louwie » 16 mar 2023, 09:51

Zou het nog redelijk oneens zijn met die mening.. Je kan hem wat vergelijken met de Metallica qua keuze songs.
JJP opbouw is iets heel anders daarom staat JJP er gekend voor.

Maar Stern doet veel meer met de muziek kasten of wat eerder beweert word en daar ben ik het oneens mee:

Led Zep andere opbouw en volledige songs uitspelen is zeker een uitdaging maar die songs zijn 1 van de 2 mode's die in game is.
Elvis begin met diezelfde song steeds ,ok werkt na een tijd vervelend maar verder in game gaat veranderd die songs ook.
AC DC songs kiezen is een mode kiezen.
AS idemdito
Kiss idemdito
Beatles idemdito
IM is song kiezen maar bij mode veranderd de song toch naar multiballen en wizzard/eindmode's ook.
rush idemdito bij multiballen en wizzardmode
Rolling Stone naargelang je in mode zit
Dan is Metallica en Foo Fighters hetzelfde in thema en kies je de song hoe je zelf wenst.

Stern heeft dan ook de meeste muziekkasten ooit uitgebracht. toch met een aantal van 11 stuks als ik het juist heb..
JJP heeft er dan 1 uitgebracht betaal je dan 2000€ tot 3000€ duurder.
u only live once.

Gebruikersavatar
zwartepanter
Berichten: 6155
Lid geworden op: 14 aug 2011, 11:34
Real name: Stefan Verhoelst
Locatie: Belgium

Re: Foo Fighters

Bericht door zwartepanter » 19 mar 2023, 14:20

zwartepanter schreef:
08 mar 2023, 19:18
Vind het ook een verrassend concept. Nu alleen nog zo'n robot en auto in 3D zien te vinden :lol: .
De robot in 3D is er al om te printen. De 'van' kan je ook vinden. Leuk toch?

Gebruikersavatar
Automark
Berichten: 484
Lid geworden op: 18 aug 2013, 00:06
Real name: Mark
Locatie: Rest of the world

Re: Foo Fighters

Bericht door Automark » 21 mar 2023, 23:54

Ik wacht nog even op de Justin Bieber Flipper :spank:

Louwie
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 sep 2018, 09:10
Real name: Kurt
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Foo Fighters

Bericht door Louwie » 24 apr 2023, 09:17

BigBangJoe schreef:
09 mar 2023, 01:53
Wat mij ge-wel-dig stoort aan hoe Stern doorgaans rockband flippers maakt, is dat ze totaal geen respect hebben voor wat zo'n band in essentie doet. Een (rock)band doet vooral 2 dingen: 1) originele muziek maken in de studio en uitbrengen. 2) Live concerten geven, in kleine of grote zalen, meestal met veel "show" (belichting, videoschermen, kranen, gigantische opblaaspoppen, you name it).

Wat Stern doet bij Foo Fighters, is jou de keuze geven welk liedje je wil horen, en dat wordt dan in de achtergrond gespeeld, en... that's it. Er wordt in het spel he-le-maal niets mee gedaan. Ze geven het zelfs letterlijk toe via de animaties, want je ziet hoe een bandje met de gekozen muziek in de player geramd wordt, alsof ze extra duidelijk willen maken dat dat alleen maar achtergrond muziek is. De liedjes zijn geen modes en er wordt niets gedaan met de extravagante live shows. Je zou evengoed de muziek kunnen uitschakelen, naast de flipper een CD-speler zetten en daar wat willekeurige rockmuziek op afspelen. Het effect is hetzelfde.

Je mag van GnR vinden wat je wil (teveel multiballen? je hebt daarin ongelijk, maar dat is mijn bescheiden mening), maar wat JJP wél goed doet, is de muziek van de band centraal zetten. Je hoort niet zomaar een song, je moet eerst moeite doen om die song te mogen starten, en als je dat doet, maken de lampjes er een live-show van. De muziek van GnR is de essentie van de flipperkast.

Zelfs Multimorphic doet het veel beter met Weird Al. Elk van zijn liedjes is een aparte mode, en de mode gaat over waar dat liedje inhoudelijk over gaat. Als je daar de muziek zou vervangen door iets anders, zou dat totaal niet meer kloppen/werken.

Hoe het speelveld eruit ziet en wat de rules van Foo Fighters zijn, interesseert me dan eigenlijk al niet meer. De kast had dan beter zonder licentie geweest, over een fictieve band die vecht tegen aliens of whatever. Dan was ik wél geïnteresseerd, want dan is de essentie van de flipperkast de animaties, de modes, de rules, de layout,... Je verlegt dan de focus van Foo Fighters (en hun muziek) naar de rest van de flipperkast (die niets met Foo Fighters te maken heeft).

Godzilla en Elvira HoH heb ik wél gekocht/besteld. Daar is Stern wel trouw gebleven aan het thema, maar bij hun muziekpins lijken ze niet goed te snappen wat ze met die rare muziek en live shows aan moeten. Ze maken een willekeurige (en waarschijnlijk héél leuke) kast, en plakken er achteraf de juiste muziek in, precies alsof het ontwerp van de kast eerst moet gebeuren, en ze pas achteraf wisten voor welke band ze een licentie konden krijgen. Zo is het niet, maar zo voelt het wel aan, vind ik.
Ik heb deze kast nu eens doorgespeeld en is toch anders dat je denkt, main songs kunnen gekozen worden in het begin bij multiballen en modes komen er andere songs aan te pas. van zodra deze multibal of mode gedaan is herval je weer naar je main song.
Naar mijn mening toch opgaat naar de Metallica. enkel dat je er modes kan kiezen dus een andere song dan, een beetje anders.

Voor de rest kast speelt fantastisch goed goede flow, speelt weer vernieuwend paar leuke gadgets als upkicker in midden van uwe game die niet stoort.
target onderaan waar je zal moeten Shatzen. Slingshots zijn dus wat anders gemaakt. Zijloopramp gaat wel goed je geraakt er vlot in.
linkerloop maakt azoo en rare bocht vergelijkbaar met Deadpool maar dan faald die niet gaat er telkens mooi rond door.
Vind dat het wat naar de steil van Keith opgaat van flow. Al bij al niet gecompliceerde spelregels of te diepe regels erin. Tot zover mijn 5 partijtjes dat ik heb had gespeeld. Ervoor had ik nog geen idee van de kast..
Althans een leuke kast voor mij. (mocht wel wat moeilijkere regels zijn voor me, kan nog komen met update's)
Voor home use en voor op cafee zal die wel aantrekken denk ik. :good:
u only live once.

Gebruikersavatar
Pitchie
Berichten: 547
Lid geworden op: 05 sep 2011, 08:13
Real name: Stefan Calle
Locatie: Belgium

Re: Foo Fighters

Bericht door Pitchie » 12 mei 2023, 12:36

Heel leuke shots en fantastische flow. Dit is eens echt iets anders van layout en het werkt verbluffend goed! Enorm snelle kast, maar niet storend snel want missed shots leiden zelden tot balverlies.

Spel is zo goed als compleet denk ik. Wat nog erg mist momenteel zijn visuele en vooral auditieve toevoegingen om alles wat duidelijker en boeiender te maken. De jackpots callouts zijn zeer schaars. Extra balls haal je zonder dat je het echt merkt, de Area51 MB begint ook ineens zonder aankondiging, etc.... Maar dat zijn allemaal dingen die in de komende updates wel toegevoegd zullen worden.

Gebruikersavatar
Avatar
Berichten: 1329
Lid geworden op: 10 aug 2011, 21:43
Real name: Jos Deboosere
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Foo Fighters

Bericht door Avatar » 16 jun 2023, 14:35

Ik kijk er verschrikkelijk naar uit om vanavond eindelijk voor de eerste keer op de Foo Fighters te kunnen spelen ...

Heel dat Alien-gedoe is mij bij het haar gegrepen ...
Maar die muziek !!!
Jongens, die muziek !!!

Dat in combinatie met een goede flow - moet een hemelse kast zijn :P
A Twix a day, keeps the anorexic away !!!

Plaats reactie