Film "Pinball: the man who saved the game"

Algemene verhalen, oproepen en discussies.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2222
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Film "Pinball: the man who saved the game"

Bericht door Cenobyte » 10 apr 2023, 08:29

Gisteravond de film gezien en ik moet zeggen dat ik het een leuke film vond. De film vertelt het verhaal van een jonge Roger Sharpe die net is gescheiden en zijn baan hierdoor is kwijtgeraakt. We zien hoe zijn huidige vrouw op zijn pad komt en wat de flipperkast al vanaf vroege leeftijd voor hem betekent. Het hele verhaal wordt zogenaamd verteld tijdens een interview van een oudere Roger Sharpe waarin de interviewer hem vragen stelt over zijn rol in de wereld van de flipperkast. De film schakelt op een erg leuke manier tussen de oude en jonge Sharpe (ze zijn soms zelfs samen in een scene te zien) en maakt hiervan handig gebruik door het oudere karakter af en toe flipperfeiten te laten vertellen zonder dat het documentaire-achtig wordt. De film heeft mede hierdoor ook een leuke komische draai omdat de geinterviewde Roger soms ineens het verhaal onderbreekt als hij vindt dat de regisseur de feiten overromantiseert.

Een grote aanrader voor flipperliefhebbers, maar verwacht geen film die 100% over flipperen gaat. Het loopt uiteraard wel als een grote rode draad door het verhaal, maar ook de opbloeiende relatie tussen Roger en zijn huidige vrouw Ellen en haar zoon Seth staat op de voorgrond.
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

Gebruikersavatar
Pascal
Berichten: 5779
Lid geworden op: 09 aug 2011, 21:14
Real name: PVW
Locatie: Belgium

Re: Film "Pinball: the man who saved the game"

Bericht door Pascal » 10 apr 2023, 09:03

waar heb je die gezien?

Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2222
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Film "Pinball: the man who saved the game"

Bericht door Cenobyte » 10 apr 2023, 09:09

Omdat ik al weken aan het zoeken ben waar deze te zien is (en nog steeds nergens is te vinden?), heb ik hem uiteindelijk maar van een Torrent site gehaald, waar hij al in goede HD kwaliteit te zien is :oops:

In Amerika is deze al te zien via Amazon Prime (maar die heb ik niet) en ook via iTunes/Apple TV blijkbaar? Maar in Europa moet hij eerst nog een bioscoop release krijgen dacht ik voordat hij op de streaming media te vinden zal zijn. Jammer dat dat met een film als deze niet synchroon loopt met de US.
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

Plaats reactie