Gottlieb Masquerade

Vragen en antwoorden over de technische kant van flippers
Plaats reactie
Fred
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 jan 2024, 12:46
Real name: Frederik

Gottlieb Masquerade

Bericht door Fred » 29 jan 2024, 13:20

Hallo
Ik ben sinds kort de blijde eigenaar van een Gottlieb Masquerade. Ik heb helaas het volgende probleem. Als ik op de startknop op het muntdeurtje druk dan draait de scoremotor 1/3 toer. Druk ik nogmaals draait hij terug 1/3 toer. Helaas wil hij echter geen nieuw spel opstarten. Als ik met mijn vinger het start relais manipuleer dan reset de tellers netjes draait de scoremotor en start hij mooi een nieuw spel op. Graag zou ik een nieuw spel willen beginnen met de startknop en niet elke keer het speelveld moeten lichten en relais manipuleren om een spel te starten. Heeft iemand een elektrisch schema of iemand een idee waar ik de fout moet zoeken? Alvast bedankt voor eventuele reacties. Groeten Frederik

Gebruikersavatar
inkochnito
Berichten: 742
Lid geworden op: 16 aug 2011, 20:39
Real name: Peter Koch
Locatie: The Netherlands

Re: Gottlieb Masquerade

Bericht door inkochnito » 29 jan 2024, 18:53

Ik heb het schema op bestand.
Ik zal je een PB sturen met de download link.

Peter
www.inkochnito.nl

Fred
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 jan 2024, 12:46
Real name: Frederik

Re: Gottlieb Masquerade

Bericht door Fred » 29 jan 2024, 19:16

Hallo Peter
Wel bedankt voor de reactie. Nu kan ik iets gemakkelijker zoeken naar de fout.
Groeten Frederik

Gebruikersavatar
wizardblom
Berichten: 281
Lid geworden op: 26 mei 2012, 07:36
Real name: Ronald Blom
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Gottlieb Masquerade

Bericht door wizardblom » 07 feb 2024, 09:05

Kijken bij de grote set-up bank.
Game over relay, ksn xijn dat er een schakelcontact niet goed staat of vuil is.
Ka ook zijn dat een contact bij de player unit vervuild is.
Slechte flipperkasten zijn er bijna niet, slecht afgestelde des te meer!

Fred
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 jan 2024, 12:46
Real name: Frederik

Re: Gottlieb Masquerade

Bericht door Fred » 07 feb 2024, 09:58

Hey bedankt voor de reactie. Ondertussen het probleem gevonden. Er waren twee contacten vuil. Een op de scoremotor en een op het relais coin chute relais. Dan problemen gehad dat bij de laatste bal Inplaats van in game over are gaan hij naar de vierde speler ging en je bleef gewoon op 4e speler en zelfde bal spelen. Na lang zoeken bleek er een probleem met het eerste contact te zijn dat de bal detecteerd als hij in het midden tussen de flippers gaat. Nu speelt hij spel terug normaal. Wel nog problemen met de linker boven flipper die heeft niets van macht. De spoel meet 10 ohm en de coil sleeve is een beetje ingesleten. Weet nog niet of het enkel de sleeve vervangen is of ook de spoel. Al heel wel bedankt voor de reacties

Plaats reactie