Pagina 1 van 1

JM : hand magneet

Geplaatst: 19 mei 2012, 14:36
door Bos007
soms houdt de magneet de bal niet en val terug in de goot om daarop opnieuw in de magneet geschoten te worden, met zelfde resultaat
de magneet houdt ongeveer 1 sec de bal vast om vervolgens die terug te laten vallen

iemand dit al voorgehad ?

Re: JM : hand magneet

Geplaatst: 21 mei 2012, 09:41
door Bos007
afgebroken handswitch

opgelost met relais

Afbeelding

thx to coinoplove.com

Re: JM : hand magneet

Geplaatst: 21 mei 2012, 12:13
door Bos007
toch nog bemerking

alvorens definitief te bevestigen, is 24VDC relais (coil) niet te laag, magneet trekt 50V
zou er niet beter een weerstand tussen zitten of gewoon een 48VDC relais nemen ?

Diene Brooks zal wel gelijk hebben , maar had graag geweten warrom...

Re: JM : hand magneet

Geplaatst: 21 mei 2012, 12:15
door Richard Baan
En als daar een 50V condensator op zit...
Is die 50V wel 50V, of meet je richting de 70V?

Re: JM : hand magneet

Geplaatst: 21 mei 2012, 14:14
door Bos007
kast staat niet bij mij, kan heden niet meten

maar blijkbaar blijft dit werken, we zullen zien :

info post ergens uit 2007 :

After many hours of fiddling around trying to re-create the ball in hand
switch assembly that was missing in the JM that I have been restoring -
without success - I have finally come to a reasonable solution...

The hand magnet was working fine without the switch, so I really dont fully
understand why Williams put it there (if someone has some real info, I sure
would be curious). The goal was to get the machine to quit flagging an
error on boot up - hate that sound!

Solution: I had a 48vdc coil relay that I wired in parallel with the hand
magnet coil. The contacts were connected to the ball in hand switch
connector in the harness. Now, the relay activates for a second or so when
it first energizes, registering a switch closure, ridding the error. Yay!

C.

...


Well, joy for 24 hours - POST started showing ball in hand switch error
again, so...

Modified the configuration to a 24v coil relay, with a diode and small-value
capacitor (3,3uf 50v); the capacitor aids in holding the relay coil when the
CPU switches to a lower duty cycle on the magnet, and the diode blocks the
hand magnet from draining the capacitor. Now the relay holds for the
duration that the hand magnet is energized.

Will update in the next couple of days if there is sustained success!

Chris


....



The ball in hand switch problem seems to not be a problem anymore.

As promised, the solution and schematic are here:
http://www.pcdochouston.com/arcade/

under the Johnny Mnemonic section - I know its not pretty looking - I'll get
around to making the page pretty later

Chris

Re: JM : hand magneet

Geplaatst: 21 mei 2012, 14:40
door Cenobyte
Ik had ook een defecte Ball in hand switch. Als deze switch niet werkt dan werkt de JM inderdaad bijna perfect... Het enige nadeel is dat de bal in de hand blijft als je tijd om is om de bal in het matrix te plaatsen. Normaal gesproken hoort de bal meteen te vallen als de tijd om is. Ook bleef bij mij de hand dan vaak boven de matrix hangen, waardoor je multiball in de soep loopt (matrix kan niet meer omhoog omdat de hand in de weg zit). En tenslotte krijg je soms een raar probleem als je bal niet goed wordt opgepakt en de hand toch naar de matrix gaat :mrgreen:

Bij mij was er een metalen plaatje afgebroken maar was het plaatje met de ring eraan gelukkig nog intact. Ik heb de oude switch gerepareerd door het afgebroken metalen plaatje te vervangen door een ander plaatje wat ik uit een oude switch heb gehaald. Wel moest ik hiervoor de popnageltjes uitboren die de switchplaatjes bij elkaar houden en hierna moest ik met boutjes/moertjes het geheel bij elkaar houden. Het werkt nu echter weer perfect en je merkt toch wel dat een hoop rare dingen met de hand dan verleden tijd zijn.