Bij de stappenteller voor de bonusptn liggen de sleepcontacten tussen de vaste contactpunten waardoor de lampjes soms wel soms niet branden.
Is het mogelijk een stappenteller af te stellen?
kan je een stappenteller afstellen?
- inkochnito
- Real name: Peter Koch
Re: kan je een stappenteller afstellen?
Een stepper (zoals ze die noemen) kan je alleen schoonmaken voor een goede werking.
Schoonmaken met wasbenzine en dan kijken/meten of de contacten weer contact maken.
Daarna weer een beetje smeren met lichte naaimachine olie of teflon spray.
Ik gebruik meestal teflon spray die ik dan in de dop spuit en met een wattenstaafje aanbrengen op de contacten van de stepper.
Niet direct op de stepper spuiten, dan komt het op plaatsen waar je het niet wil heben.
NOOIT de plunger vet maken of inspuiten.
Die moet zo schoonmogelijk en vetvrij zijn.
Soms is het nodig om de spanveer een extra rotatie te geven voor wat meer kracht om terug te vallen naar een begin stand.
Schoonmaken met wasbenzine en dan kijken/meten of de contacten weer contact maken.
Daarna weer een beetje smeren met lichte naaimachine olie of teflon spray.
Ik gebruik meestal teflon spray die ik dan in de dop spuit en met een wattenstaafje aanbrengen op de contacten van de stepper.
Niet direct op de stepper spuiten, dan komt het op plaatsen waar je het niet wil heben.
NOOIT de plunger vet maken of inspuiten.
Die moet zo schoonmogelijk en vetvrij zijn.
Soms is het nodig om de spanveer een extra rotatie te geven voor wat meer kracht om terug te vallen naar een begin stand.
De pertinax plaat met de contacten kun je afstellen door de schroeven waarmee deze vastzit enigszins los te schroeven. Door de sleufgaten kun je de schijf dan iets verdraaien totdat deze goed uitkomt ten opzichte van de contactvingers.
Aanvullend op dit bericht: voordat je dit doet moet je er wel voor zorgen dat de contactvingers soepel over de contacten lopen zoals Peter eerder beschreef in zijn reactie.
Aanvullend op dit bericht: voordat je dit doet moet je er wel voor zorgen dat de contactvingers soepel over de contacten lopen zoals Peter eerder beschreef in zijn reactie.
De contacten had ik al gereinigd.
Idd, schroeven los gedraaid en de plaat juist kunnen zetten.
Het werkt weer zoals het hoort.
Mercikes voor de reacties.
Idd, schroeven los gedraaid en de plaat juist kunnen zetten.
Het werkt weer zoals het hoort.
Mercikes voor de reacties.