Pagina 1 van 1

500k lampje brand met test maar 'live' in spel

Geplaatst: 02 aug 2012, 23:30
door spacecake
Vraag je...
Ben wat nieuw met flipperkasten,heb er wel al eentje gerepareed (kapotte voeding-diodes) maar verder nog niks ingewikkeld...
Ik heb twee problemen met mijn Bride of pinbot...

Als ik een lampen test doe,dan werkt alles prima,maar zodra ik ga spelen,en een aantal keer (keer of 50) de jet bumbers heb geraakt en de bonus van 50k oploopt tot 500k dan blijft het 500k lampje uit....
Nou heb ik wat elektronica ervaring,maar nog weinig met flipperkasten...
Heeft iemand hier hetzelfde probleem gehad met de flipperkast,of weet iemand mischien waar ik het probleem wel of juist niet moet zoeken...?
Kan iemand me een beetje op weg helpen...?

Het tweede probleem is denk ik wat makkelijker...
Als ik de flipperkast aanzet,dan blijft hij vaak de eerste keer uit(geen reactie) de lampjes blijven uit,maar voeding is er wel...
Als ik heb weer opnieuw aan en uit zet dan gaat alles wel werken en kan ik zonder probleem verder flipperen...

Iemand enig idee..?
Te hoge piek van de voeding ? te grote elko's ?

Re: 500k lampje brand met test maar 'live' in spel

Geplaatst: 03 aug 2012, 10:28
door Richard Baan
Dat laatste is iets wat warm moet worden lijkt me. Ik zou eens de kast laten afkoelen (een nacht uit ofzo), en dan als eerste eens de spanningen meten met het schema-boek er bij.

En even wrikken aan connectoren. Als een connector slechte verbinding heeft zal je daar de solderingen moeten laten doorvloeien en/of de draden in de connector aandrukken.

Ik denk dat de 5V wat aan de lage kant is, doorgaans kun je dan brugcel BR2 en elko C5 vervangen. Een grote kans (90% ofzo) dat het dan wel goed is. Bij de kasten met electronische flipperaansturing zal de kast ook tijdens het spel resetten als je beide flippers omhoog doet. Maar volgens mij heeft Machine dat nog niet.

Maar meten=weten.

Re: 500k lampje brand met test maar 'live' in spel

Geplaatst: 03 aug 2012, 10:41
door spacecake
Nee,resseten doet hij niet,heel enkele keer een test uitzichzelf,maar dat is zelden...

Die 5volt is een goede tip ,zal 's gaan meten...

Re: 500k lampje brand met test maar 'live' in spel

Geplaatst: 03 aug 2012, 11:21
door Richard Baan
Die 5V is erg kritisch, hoeft en maar een 0,25V onder te zitten en de boel werkt al niet meer.
Succes.

Re: 500k lampje brand met test maar 'live' in spel

Geplaatst: 03 aug 2012, 11:40
door spacecake
't is 4.95 volt stabiel...

Ik heb het nog niet gevonden,en wacht denk ik maar af tot het erger wordt...
Voorlopig geeft het geen enkel probleem verder...