Pagina 1 van 1

whirlwind issue

Geplaatst: 31 jan 2013, 15:11
door glenn pellis
vandaag een mede flipperforummer over de vloer gehad, heeft een spel op de whirlwind gespeeld en er viel ons op dat er iets mis was met het lock/multiball gebeuren....

lock op de ramp brand, schiet de bal op de ramp maar detecteerde de gelockte bal niet, na een ballsearch bal terug in het spel.

daarna terug een bal gelockt nu registreerde hij wel, dus zoals de normale gang van zaken bal blijft liggen en er komt een nieuwe bal in t spel, dit gebeurd dus ook
Maar de spoel stuurt de gelockte bal daarna terug in het spel, gelockte bal kwijt en opeens zomaar zonder reden 21 ballen in het spel....

de 3 switchen van de lock werken gewoon in test modus
heb mijn whirlwind al een tijdje staan en heb er nooit last mee gehad.

iemand een idee wat dit issue kan zijn?

Re: whirlwind issue

Geplaatst: 31 jan 2013, 15:24
door David Pinball Wizz
Rollen je ballen goed door in de trough? Buiten dit en de lockswitches zelf, kan er denk ik niet veel mis zijn.

Re: whirlwind issue

Geplaatst: 01 feb 2013, 11:54
door Richard Baan
glenn pellis schreef: Maar de spoel stuurt de gelockte bal daarna terug in het spel, gelockte bal kwijt en opeens zomaar zonder reden 21 ballen in het spel....
21 ballen in het spel? :cheers:

Maargoed: microswitches (bij de lock) kunnen soms wel / soms niet registreren. Ik denk dat dat aan de hand is. Ik heb het destijds zelf gehad bij Black Knight 2000, een vergelijkbaar probleem.

Re: whirlwind issue

Geplaatst: 01 feb 2013, 15:47
door glenn pellis
Richard Baan schreef: 21 ballen in het spel? :cheers:

Maargoed: microswitches (bij de lock) kunnen soms wel / soms niet registreren. Ik denk dat dat aan de hand is. Ik heb het destijds zelf gehad bij Black Knight 2000, een vergelijkbaar probleem.

oops, met snel te zijn denk ik.....

zal straks eens kijken

Re: whirlwind issue

Geplaatst: 01 feb 2013, 17:15
door Mentara
Hopelijk is het een vrij eenvoudige oplossing. Anders ga ik mij nog schuldig voelen dat ik er mee gespeeld heb die dag. :wtf:

Re: whirlwind issue

Geplaatst: 01 feb 2013, 17:17
door glenn pellis
Mentara schreef:Hopelijk is het een vrij eenvoudige oplossing. Anders ga ik mij nog schuldig voelen dat ik er mee gespeeld heb die dag. :wtf:
bijlange niet man ;-)

kon evengoed de dag ervoor al opgetreden hebben, flippers, t is altijd wel iets ;-)

goed dat we het ontdekt hebben, nu kan het hersteld worden se ;-)

Re: whirlwind issue

Geplaatst: 01 feb 2013, 17:18
door p_treintje
Mentara schreef:Hopelijk is het een vrij eenvoudige oplossing. Anders ga ik mij nog schuldig voelen dat ik er mee gespeeld heb die dag. :wtf:
Hazo mijne ww stuk maken.

Re: whirlwind issue

Geplaatst: 01 feb 2013, 20:46
door HarrieD
De mijne geeft vaak 2 ballen en registreert nietvgoed als een bal terug komt. Verder registreert de droptarget bovenaan vaak niet. Daar moet ik ook eens naar kijken.

Masr het blijft een leuke flipper.

Re: whirlwind issue

Geplaatst: 01 feb 2013, 21:54
door glenn pellis
HarrieD schreef:De mijne geeft vaak 2 ballen en registreert nietvgoed als een bal terug komt. Verder registreert de droptarget bovenaan vaak niet. Daar moet ik ook eens naar kijken.

Masr het blijft een leuke flipper.
de mijne werkt volledig, alle switchen registreren, geeft geen ballen

nu enkel dat issue met de lock

ik heb inmiddels de kast opengehaald, geen losse draden te zien aan de lock switchen, ook niet aan de ball through

in de actieve switch test staan de 3 lock switchen geactiveerd als er 3 ballen liggen op de switchen, 2 ballen 2 switchen en 1 bal 1 switch,

met de hand duiden ze ook gewoon aan in de switch edges test

zelfde geld voor de through switchen

ballen rollen goed door

zolang je geen bal lockt werkt in feite gewoon alles zoals het hoort

batterijen op de cpu zijn nog goed, en geen zuurschade te bespeuren!

Re: whirlwind issue

Geplaatst: 02 feb 2013, 18:40
door rebelish
bij mijne ex WW had ik ook dat probleem. als ik 2 ballen lockte was er geen probleem.

Het lag aan de onderste switch die blijkbaar niet diep genoeg werd ingeduwd, maar als de 2de bal gelockt werd dan duwde hij de onderste net genoeg tegen de switch en registreerde hem wel.
het was precies de switch die de bal iets tegen hield en zo hem niet diep genoeg induwde.

Bij opstart en test modus werkte de switch ook.

ik heb de switch wat verbogen en ik heb nooit dat probleem nog gehad.

Re: whirlwind issue

Geplaatst: 02 feb 2013, 18:55
door glenn pellis
de switchen werken ook gewoon in de actieve test modus, elk afzonderlijk als er een bal op ligt en als er 2 of 3 in de lockgoot liggen ook....

Re: whirlwind issue

Geplaatst: 02 feb 2013, 19:00
door rebelish
Bij mij deed hij het soms wel soms niet, ik denk dat het wat te maken had met de snelheid van de bal als hij gelockt werd.

Het is nogtans identiek het zelfde probleem zoals ik in de tijd had.

Re: whirlwind issue

Geplaatst: 03 feb 2013, 21:00
door glenn pellis
vandaag een aantal spellen gespeeld en eerst getest alles werkt zoals het hoort

het probleem is niet voorgevallen vandaag???

als het niet meer voorkomt is het ideaal, maar ik heb schrik dat het een van de dagen weer voorvalt....

ik weet het niet meer nu, de switchen werken gewoon in test en in t spel registreren ze ook gewoon

Re: whirlwind issue

Geplaatst: 03 feb 2013, 21:17
door HarrieD
Nu viel me vandaag op dat toen ik de eerste bal kreeg ik meteen 25.000 punten kreeg. De skillshot werkte overigens wel nog. Nu op zoek naar de switch die 25k waard is.

Re: whirlwind issue

Geplaatst: 08 feb 2013, 17:36
door zwartepanter
Doe 18 ballen weg? :run:

Re: whirlwind issue

Geplaatst: 08 feb 2013, 21:05
door HarrieD
zwartepanter schreef:Doe 18 ballen weg? :run:

???

Re: whirlwind issue

Geplaatst: 09 feb 2013, 10:31
door zwartepanter
Awel, er komen 21 ballen in het spel... grapje hé...

Re: whirlwind issue

Geplaatst: 13 feb 2013, 16:05
door HarrieD
Aaaah, daar had ik dus overheen gelezen. :hypno: