Pagina 1 van 1
Problemen met flamepolish/opschuren rampen
Geplaatst: 05 okt 2013, 09:10
door Wingwalker
Ik ben de rampen van mijn wh2o aan het flamepolishen. 1 heeft nogal diepe balltracks. Ik heb hier es ergens gelezen dat je deze eerst licht kunt opschuren, maar hier gaat het dus mis. Ik heb eerst geschuurd met k1000 en dan k1500. Maar na enkele keren met de vlam te passeren blijft er nog altijd een licht melkachtige waas achter. Heb ik niet fijn genoeg geschuurd? En valt dit nog te herstellen?
Iemand ervaringen?
Re: Problemen met flamepolish/opschuren rampen
Geplaatst: 05 okt 2013, 13:11
door Turalyon
Het is een delicaat werkje. Aeneas zegt er dit over:
"Sommige mensen gebruiken 2000 grit schuurpapier om diepe slijtage weg te werken. Ik heb dit geprobeerd en het werkt redelijk.. Let wel op dat je niet teveel met schuurpapier werkt of je maakt een waas die er niet volledig uitgaat ! Dus enkel op het smalle spoor in het midden van een ramp toepassen, op eigen risico !"
Zie de volledige tekst "how to" hier:
http://www.flippers.be/vlampolijsten.html
Re: Problemen met flamepolish/opschuren rampen
Geplaatst: 05 okt 2013, 20:05
door Wingwalker
Ouch
Re: Problemen met flamepolish/opschuren rampen
Geplaatst: 12 okt 2013, 18:05
door Wingwalker
Chance, met 1500 grit, daarna 2000 grit schuurpapier en met de vlam van mijn gassoldeerbout (i.p.v. bunzenbrander) heb ik weer zo goed als weg gekregen
Goeie tip trouwens van Aeneas op z'n site: vroeger gebruikte ik de grote vlam uit mijn bunzenbrander, maar met de kleine intense uit de gassoldeerbout krijg ik een veel beter resultaat! Nog eens geprobeerd op een sloopramp en ik heb ook de indruk dat de plastiek minder snel verbrandt, dus minder risico!!
Re: Problemen met flamepolish/opschuren rampen
Geplaatst: 12 okt 2013, 18:21
door Turalyon
Ik gebruik een creme brulee brander(tje).
Re: Problemen met flamepolish/opschuren rampen
Geplaatst: 12 okt 2013, 18:29
door Wingwalker
Turalyon schreef:Ik gebruik een creme brulee brander(tje).
Jep ik denk dat die vlammen ongeveer hetzelfde zijn.