Magic Girl - Zidware (J POP)

Wat doen intussen de fabrikanten?
DanielFortesque
Berichten: 637
Lid geworden op: 27 mei 2014, 18:28
Real name: Daniel Fortesque
Locatie: Rest of the world

Re: Magic Girl - Zidware (J POP)

Bericht door DanielFortesque » 27 mei 2015, 21:41

Moet dat niet wijzigen , de hobby blijft toch even leuk ?

Omdat John nu eigenlijk van zijn verleden misbruik heeft gemaakt om iets op touw te zetten , wat hij niet aankon , en waar mensen een pre-order hebben geplaatst , verandert toch niets aan de hobby ?
Ik heb hier van iemand gelezen dat het eigenlijk een goede les is , en dat het pre-ordenen gedaan zou moeten zijn , en dat men enkel en alleen moet kopen als het er daadwerkelijk staat , en dit klopt volledig eigenlijk . Bij pre-ordenen loop je steeds risico , bij gelijk welke firma . Ik was ook aan het mailen met John voor een pre-order , maar heb gelukkig getwijfeld , dit omdat het bedrag direkt zo hoog was . En , inderdaad , door mijn twijfelen , heb ik geluk gehad , maar ook weldegelijk mijn les geleerd nu .

Maar , voor mij blijft de hobby even leuk , zowiezo .
Grttzz
DF
You don't need eyes to see , you need vision ....

Gameroom : Got Le
Searching for : ...................
Volgende aankoop : ......................
Gone but not forgotten : Totan - Medieval Madness - Scared Stiff

ronaldvg
Berichten: 217
Lid geworden op: 10 sep 2014, 23:27
Real name: Ronald

Re: Magic Girl - Zidware (J POP)

Bericht door ronaldvg » 27 mei 2015, 21:51

De hobby blijft wel leuk, maar voor mij is een deel van de hobby ook nieuwe kasten. Ik vertouw het al een tijdje niet meer, zelfs al voor Predator en J-Pop. Daarom ben ik ook uit de Hobbit gestapt zodra JJP zo vriendelijk was om boven de LE een SE te zetten (dus een limited limited ??) en die kon ik alleen maar krijgen door meteen mijn vooruitbetaalde bedrag te verhogen naar minimaal 4000 euro. Dat geeft voor mij aan dat ze bij JJP gewoon geldgebrek hebben.

In principe kunnen ze dus alleen maar bestaan doordat we allemaal geld geven zonder enige garantie of wat dan ook. Zonder pre-order geld zou het gewoon niet gaan. En het is al heel vaak gebleken dat dit vooruitbetalen gewoon gokken is, maar dan meteen met een hoge inzet.

Mij zit best dwars dat die bedrijven allemaal veel geld van je vragen en totaal niet communiceren. Ook nu weer met MMR. Ik heb een MMR LE in bestelling staan maar kan er gewoonweg niet achter komen wanneer ik eventueel iets kan verwachten, zelfs niet bij benadering.

Dus de hobby van het flipperen zelf is en blijft geweldig, interactie met andere flipperaars blijft geweldig, zoeken naar mijn ideale kasten bljift leuk, maar het feit dat er bedrijven zijn die van dit enthousiasme misbruik maken en de zaak gewoonweg flessen vind ik niet leuk. Aangezien die bedrijven een belangrijk deel zijn van deze hobby voelt het dus gewoon als een domper op het geheel.

Gebruikersavatar
gawcol
Berichten: 562
Lid geworden op: 11 jan 2012, 01:58
Real name: David (Moorsele)
Locatie: Belgium

Re: Magic Girl - Zidware (J POP)

Bericht door gawcol » 28 mei 2015, 06:31

Inatuurlijk moet je dat niet wijzigen. Vond het alleen grappig.

Gebruikersavatar
Richard Baan
Berichten: 3849
Lid geworden op: 16 aug 2011, 09:20
Real name: Richard Baan
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Magic Girl - Zidware (J POP)

Bericht door Richard Baan » 28 mei 2015, 08:04

Preorder vind ik sowieso niets.
Ik weet BBB nog wel: veel geld, en op een gegeven moment is alles goed gekomen en werd hij geleverd.
En daarna zijn er elke keer kasten geleverd en elke keer gaat het goed.
Conclusie is dan al gauw dat het altijd 100% goed blijft gaan....

Ik blijf het veel geld vinden en een gigantische gok (al vond ik de gok altijd eerder dat je niet weet wat je krijgt, of de kast leuk is, etc).
Don't take life so seriously... It's not permanent.

http://pinball.beautyvof.com/

Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets

Gebruikersavatar
Avatar
Berichten: 1329
Lid geworden op: 10 aug 2011, 21:43
Real name: Jos Deboosere
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Magic Girl - Zidware (J POP)

Bericht door Avatar » 29 mei 2015, 10:47

And the saga continues ...

De mogelijke redder in nood, die via trucjes achter de schermen nu aan de touwen aan het trekken is, heeft een niet onbesproken medewerkster die in het verleden al in menig piramide-systeem betrokken is geweest.

Je kan er een film over maken ...

Oh wacht: er is ook al eens een productiehuis bij JPOP ook geweest met het idee er iets mee te doen.
Oh wacht: die redder is ook al executive producer geweest voor een film, net zoals zijn illustere medewerkster.

In Hollywood kunnen ze zo geen scenario's bedenken :wtf:
A Twix a day, keeps the anorexic away !!!

Gebruikersavatar
flippers.be
Berichten: 2200
Lid geworden op: 14 aug 2011, 14:31
Real name: AE
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Magic Girl - Zidware (J POP)

Bericht door flippers.be » 29 mei 2015, 11:05

Ja t is wel entertainment zolang je er niet met je eigen geld inzit..

Toen JPop die flippers aankondigde denk ik niet dat iemand zich vragen stelde. de prijs was vrij hoog maar je ging er van uit dat hij zijn berekeningen wel gedaan ging hebben..

De eerste keer dat ik me zelf iets afvroeg was een jaar of 2-3 geleden, ik had een zidware tshirt gekregen van hem en dat op mijn flippers.be facebook pagina gezet, en daarop reageerde hij en gaf aan andere mensen ook enkele tshirts van zijn zidware bedrijf weg.
Ik vond dat toen heel tof dat hij dat deed (jeuj gratis tshirts en promo op mijn facebook) maar had wel iets van wtf dat is dingen die hij gratis uitdeelt, waar haalt hij het geld vandaan ? want hij is uiteindelijk een 1-manszaak dus dat is zijn eigen winst dat hij weggeeft ?

Maar om terug op de post op pinside terug te komen, wat ik wel raar vind is dat er weinig reactie was op die pintasia post van eergisteren.. eerst kondigden ze met grote trom aan dat ze MG gingen maken en een oplossing hadden..
maar 2 dagen geleden postte die iets dat ik versta als: we gaan nu dat MG prototype af maken en naar een show brengen en dan kijken hoe de reactie is en zien of er genoeg interesse is en indien niet dan is er toch dat prototype dat gedeeld kan worden onder de owners..
euh.. komt voor mij neer van: ik heb toch een prototype in handen voor mezelf en jullie niet en produceren zit er misschien niet in.. op pinside lazen ze gewoon van 'joepie MG komt naar een show en we kunnen hem zien'..

Dus ik denk dat het toch vooral die kerel zijn bedoeling is om en MG voor zichzelf te hebben..

ronaldvg
Berichten: 217
Lid geworden op: 10 sep 2014, 23:27
Real name: Ronald

Re: Magic Girl - Zidware (J POP)

Bericht door ronaldvg » 29 mei 2015, 13:08

Ja, dat idee kreeg ik eigenlijk ook. Ik lees de hele post mee en kom ook vanalles tegen. Het vreemde vind ik dat ze zich opstellen als geldschieter/redder van het project, maar vasthouden aan de eis dat je een contract moet tekenen waarin staat dat je J-pop niet mag vervolgen.

Verder geven ze geen garantie of de kasten wel echt gemaakt worden en je ziet af van vervolging van hun als het fout gaat. Op vragen over de afspraken tussen J-Pop en Pintasia wordt niet geantwoord met het excuus dat het allemaal nog zo kort is en niet helemaal helder dus ze kunnen geen antwoord geven.

Ze willen dus WEL dat de klanten die al geld hebben betaald een volledig waterdicht contract tekenen waarin staat dat ze van al hun rechten afzien, maar zeggen ook dat ze helemaal nog niets geregeld hebben met J-pop. Met andere woorden stellen ze eisen terwijl ze zelf niets geregeld hebben.

Ik hoop dat ze goede bedoelingen hebben, maar op de manier zoals ze alles nu aanpakken lijkt het er niet op dat het competente bedrijfsvoerders zijn die iets geregeld krijgen, of ze zijn bezig met iets heel anders te regelen maar dan heet het anders dan bedrijfsvoerder.

Gebruikersavatar
Pascal
Berichten: 5768
Lid geworden op: 09 aug 2011, 21:14
Real name: PVW
Locatie: Belgium

Re: Magic Girl - Zidware (J POP)

Bericht door Pascal » 06 jun 2015, 12:17

http://www.pinballnews.com/games/magicgirl/index.html

blijkbaar staat er een prototype op een show in de USA dit weekend...

DanielFortesque
Berichten: 637
Lid geworden op: 27 mei 2014, 18:28
Real name: Daniel Fortesque
Locatie: Rest of the world

Re: Magic Girl - Zidware (J POP)

Bericht door DanielFortesque » 06 jun 2015, 16:08

Ziet er verdomd cool uit !!!
Grttzz
DF
You don't need eyes to see , you need vision ....

Gameroom : Got Le
Searching for : ...................
Volgende aankoop : ......................
Gone but not forgotten : Totan - Medieval Madness - Scared Stiff

Gebruikersavatar
diesel64
Berichten: 2116
Lid geworden op: 14 aug 2011, 11:40
Real name: Kristof
Locatie: Belgium

Re: Magic Girl - Zidware (J POP)

Bericht door diesel64 » 06 jun 2015, 16:13

Holy shit, dat ziet er cool uit. :shock:
No shirt. No shoes. No pinball.

Gebruikersavatar
Silverballgames
Berichten: 1086
Lid geworden op: 10 aug 2011, 13:10
Real name: Lieven Engelbeen
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Magic Girl - Zidware (J POP)

Bericht door Silverballgames » 06 jun 2015, 17:36

Dit ziet er inderdaad retecool uit !!! :shock: :shock:

Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2222
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Magic Girl - Zidware (J POP)

Bericht door Cenobyte » 07 jun 2015, 09:25

Hmmm.. ik vind het wel meevallen, zeker als je het prijskaartje ziet wat ongeveer een dubbele is van een Stern LE...

Ik krijg sterke TOTAN gevoelens eigenlijk. Niet verkeerd natuurlijk, maar verder vind ik het spel zelf niet spectaculair. Wat ik wel spectaculair vind is hoe je door al dat geld heen kunt gaan en nog eigenlijk niks productierijp kunt presenteren. Want tussen een werkend prototype en een productierijpe kast zit nog ENORM veel werk (en geld). Ik denk dat John gewoon veel designfun heeft gehad van de centjes maar dat hij het totaalplaatje niet in elkaar krijgt.
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"


Gebruikersavatar
jeanclaudev
Berichten: 169
Lid geworden op: 31 dec 2011, 15:25
Real name: jean-claude
Locatie: Belgium

Re: Magic Girl - Zidware (J POP)

Bericht door jeanclaudev » 07 jun 2015, 14:06

ik vind de totan nog beter
Sold: Harlem GT, Victory, Raven, Bone busters, Funhouse, TZ, BDK HUO, SM Red HUO, L0TR, POTC, TSPP, RBION, TOTAN, TOM, Xmen pro HUO,Avengers pro HUO.

Gebruikersavatar
David Pinball Wizz
Berichten: 4375
Lid geworden op: 15 aug 2011, 07:44
Real name: David Deturck
Locatie: Belgium

Re: Magic Girl - Zidware (J POP)

Bericht door David Pinball Wizz » 09 jun 2015, 14:26

Is het mijn idee of speelt die flipper vrij slecht?

Center spinner ferm in de weg, moeilijk te schieten ramp en vrij moeilijke zichtbaarheid van hetgeen achteraan gebeurt?
(oja en de clownpuke niet vergeten)
Laatst gewijzigd door David Pinball Wizz op 09 jun 2015, 14:53, 1 keer totaal gewijzigd.
IFPA Country Director Belgium

ronaldvg
Berichten: 217
Lid geworden op: 10 sep 2014, 23:27
Real name: Ronald

Re: Magic Girl - Zidware (J POP)

Bericht door ronaldvg » 09 jun 2015, 14:34

Je hebt volledig gelijk. Ik volg de thread op Pinside helemaal en de mening is dat de machine er mooi uitziet maar werkt als een natte vaatdoek. Tijdens de show kon zelfs het glas er niet op omdat de bal constant ergens vast hing.

Bovendien is het speelveld niet bedrukt, maar ligt er een soort lexan protector op het hout met het artwork erop gedrukt.

Ook missen de belangrijkste toys op het speelveld, kan de ramp niet geschoten worden, ramps hebben geen switches geïnstalleerd, geen van de vele magneten werkt, liggen er nog tientallen connectors onder het speelveld los, software niet getest/afgewerkt etcetera.

Volgens mij is dit een verloren zaak. Dat apparaat zou volgens sommigen al 7 maanden geleden voor 95 procent productierijp zijn, maar als ik het zo zie zou ik zeggen dat helemaal niets werkt. Hooguit 20 procent echt klaar.

edit: wat ik een grappig punt vond is dat er ineens een uil op het speelveld staat wat niemand ooit gezien had. Nu staan er al links op Pinside naar e-bay waaruit blijkt dat die uil voor 5 dollar te koop is. Echt alles custom made werd gezegd :shock:

ronaldvg
Berichten: 217
Lid geworden op: 10 sep 2014, 23:27
Real name: Ronald

Re: Magic Girl - Zidware (J POP)

Bericht door ronaldvg » 10 jun 2015, 21:48

Het doek is gevallen voor Magic Girl. De eventuele investeerder heeft aangegeven niet door te gaan met de ontwikkeling ervan.

Nu is het afwachten of iemand de rechten en het Intelligent Property koopt en of dan ooit nog met de verdere ontwikkeling wordt gestart.

Voorlopig is alles van de baan.

Ik hoop dat niemand hier de dupe van Jpop is geworden..

Gebruikersavatar
David Pinball Wizz
Berichten: 4375
Lid geworden op: 15 aug 2011, 07:44
Real name: David Deturck
Locatie: Belgium

Re: Magic Girl - Zidware (J POP)

Bericht door David Pinball Wizz » 10 jun 2015, 23:13

Ai dit is wel jammer maar te verwachten.

Laat het een les zijn voor allen. Koop maar wanneer de kast er zo goed als is en je een opgestarte productie ziet.
Want pre-orderen met grote voorschotten en dan een firma die failliet gaat..

Op heden is dit dus enkel Stern, Jersey Jack en evt de mannen van full throttle.
IFPA Country Director Belgium

Gebruikersavatar
Richard Baan
Berichten: 3849
Lid geworden op: 16 aug 2011, 09:20
Real name: Richard Baan
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Magic Girl - Zidware (J POP)

Bericht door Richard Baan » 11 jun 2015, 07:42

Nou inderdaad! Een les hoe het ook kan gaan.

Overigens vind ik niet dat JJP een fabriek is die zich al heeft bewezen. Kan nog steeds goed mis gaan.
Eigenlijk alleen Stern heeft zich bewezen.
Don't take life so seriously... It's not permanent.

http://pinball.beautyvof.com/

Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets

DanielFortesque
Berichten: 637
Lid geworden op: 27 mei 2014, 18:28
Real name: Daniel Fortesque
Locatie: Rest of the world

Re: Magic Girl - Zidware (J POP)

Bericht door DanielFortesque » 11 jun 2015, 09:21

Wauw , heb ik geluk zeg !! Ik was aan het twijfelen om te storten , toen ik op het forum van de problemen las . Ben toen echt gaan twijfelen , en ingehouden van de storting te doen voor de AIW . En dezelfde week kwam de brief uit !Anders was ik nu een heel pak geld kwijt !!
Grttzz
DF
You don't need eyes to see , you need vision ....

Gameroom : Got Le
Searching for : ...................
Volgende aankoop : ......................
Gone but not forgotten : Totan - Medieval Madness - Scared Stiff

Gebruikersavatar
Wingwalker
Berichten: 405
Lid geworden op: 28 feb 2012, 10:56
Real name: Kevin Claeys
Locatie: Belgium

Re: Magic Girl - Zidware (J POP)

Bericht door Wingwalker » 12 jun 2015, 10:38

Wel jammer want ik ben wel fan van zijn kasten.
Dit gebeurt er dus als je een 'artiest' zonder businessplan een hoop geld en carte-blanche geeft...
Met het juiste team was er misschien iets moois van gekomen :cry:
TAF | Dogies | IJ (WMS) | WH2O | CFTBL | RS | CV | WOZ ECLE
In memoriam: SC | TS | TZ | MM

Gebruikersavatar
David Pinball Wizz
Berichten: 4375
Lid geworden op: 15 aug 2011, 07:44
Real name: David Deturck
Locatie: Belgium

Re: Magic Girl - Zidware (J POP)

Bericht door David Pinball Wizz » 12 jun 2015, 12:38

Als je wat op pinside leest:

zidware wordt opgericht
zidware ontvangt preorder geld
john verkoopt als persoon patenten aan zidware en draint zo die rekening op een legale manier
het geld is op, geen kasten gemaakt, nog wat facade ophouden,.. leveranciers leveren nog wat werk aan maar worden niet betaald..
zidware gaat failliet..john is er rijker van geworden

Een proces zal nu moeten linken dat john als enigste zaakvoerder oneerlijk bezig was en toch aansprakelijk kan gesteld worden. De 18de komt hij voor las ik.
IFPA Country Director Belgium

Gebruikersavatar
Pascal
Berichten: 5768
Lid geworden op: 09 aug 2011, 21:14
Real name: PVW
Locatie: Belgium

Re: Magic Girl - Zidware (J POP)

Bericht door Pascal » 12 jun 2015, 12:41

lezen jullie dat allemaal op pinside? :madman:
ik ben eens benieuwd hoe dat gaat aflopen... hou ons hier op de hoogte :mrgreen:

Gebruikersavatar
David Pinball Wizz
Berichten: 4375
Lid geworden op: 15 aug 2011, 07:44
Real name: David Deturck
Locatie: Belgium

Re: Magic Girl - Zidware (J POP)

Bericht door David Pinball Wizz » 12 jun 2015, 12:43

nee jong, soms scroll ik es héél rap door iets maar die 14k+ posts begin ik niet aan :)
IFPA Country Director Belgium

ronaldvg
Berichten: 217
Lid geworden op: 10 sep 2014, 23:27
Real name: Ronald

Re: Magic Girl - Zidware (J POP)

Bericht door ronaldvg » 12 jun 2015, 13:00

Ja, ik lees het allemaal. Het is een vrij unieke situatie en van dit soort situaties kun je veel leren. Ook hoe mensen ermee omgaan en zo.

Het is vreemd om te zien dat er mensen zijn die 12000 dollar kwijt zijn en daar overheen kunnen stappen onder het mom van: het was een gok en ik heb verloren.. Er zijn erbij die zomaar 30000 dollar hebben vooruitbetaald :shock: Dat zijn niet mensen die geld te veel hebben maar gewoon zo in het leven staan.

Anderen daarentegen vliegen erop en willen dat Jpop gaat boeten voor wat hij hun heeft aangedaan.

Ik blijf erbij (en dat heb ik ook in die thread gezegd) dat pre-orders niet verkeerd zijn, maar pre-payments wel. Ik ben sterk van mening dat als een bedrijf naar een bank gaat en laat zien dat er interesse is voor een produkt, dat de bank wel wil meewerken. Er werd hierop geantwoord dat een verklaring dat je iets wil kopen iets heel anders is dan een vooruitbetaling maar hier ben ik het niet mee eens. Je kunt ook altijd een refund vragen en dan is de order ook weg dus dat is evenveel garantie. Het enige verschil is dat je dan kunt kiezen als bedrijf de refund niet te doen, maar dan zouden er meteen massa's alarmbellen moeten gaan rinkelen.

Plaats reactie