Pagina 1 van 1

sttng canon

Geplaatst: 20 mar 2015, 19:31
door kletmarjet
Goed nu de STTNG zo goed als af is duiken er nog 2 problemen op waar ik niet direct weg mee kan.

Probleem 1 :

Als ik in de final frontier zit schiet hij oa 2 ballen in de linker en rechter canon.
Hij begint te draaien maar schiet deze ballen niet af enkel als de andere 4 naar huis zijn.
De canons blijven staan en ik krijg een foutmelding na het spel namelijk RT launcher cant find home error. En LT launcher cant find error.

Heb al eens google geraadpleegd en daar zeggen ze zeker connectoren na kijken.
Maar die zijn beide vervangen (misschien is er iets verkeerd gedaan maar ze staan zoals in de manual)
In switch test werken beide opto’s .
Is een versie LX7 met de laatste nieuwe sound rom’s (als dat er al iets mee te maken heeft?)
In de test staan ze (zie foto) weet niet of dat goed is zo?(foto's als ze beiden in hun normale positie staan.)
Zijn ook vernieuwde kabels .
Alle canons werken wel in bv battle simulation.


2 de probleem :

Er branden redelijk wat lamjes dubbel bv de 8 multiplieer met de middeste boven de pop bumpers etc…
Misschien toch iets mis met de connectoren ?
Of iets anders ?

Re: sttng canon

Geplaatst: 20 mar 2015, 22:23
door kletmarjet
Probleem 1 lijkt opgelost.
Ik heb gemerkt dat ze beiden closed moeten zijn.
Heb ze allebei afgeregeld dat ze nu closed zijn en dat werkt op het eerste zicht.
De linkse schiet de bal maar laattijdig weg maar dat zal ik wel nog vinden.

Blijft dus nog probleem 2 iemand ideeën?

Re: sttng canon

Geplaatst: 23 mar 2015, 21:10
door wimpinball
een diode die kortligt of een diode die direkt contact maakt via een draad van de lampsturing

Re: sttng canon

Geplaatst: 19 mei 2015, 11:02
door kletmarjet
Probleem 2 is intussen ook opgelost .....
Het was een diode aan de lampjes van de canons die ik er vergeten aan te solderen was :madman:
Maar eind goed al goed want hij werkt 100% nu !

Re: sttng canon

Geplaatst: 20 mei 2015, 14:37
door Stan
Je cannons schieten pas een bal af, als de 'mark' switch opengaan is. Best deze afregelen dat ie opengaat van zodra het cannon langs de popper mikt.

Bij het automatisch afschieten tijdens sommige modes/multiballs had ik de indruk dat de software 'random' een tijdstip kiest na het openen van de 'mark' switch.