Probleempje MM

Vragen en antwoorden over de technische kant van flippers
Plaats reactie
DanielFortesque
Real name: Daniel Fortesque

Probleempje MM

Bericht door DanielFortesque » 02 sep 2015, 22:08

Hoi ,
Ben vanavond wat aan het spelen geweest op mijn MM , en ik kreeg in de gaten dat mijn joust niet registreerde . Het viel mij op dat ik maar eenmaal het joustgeluid hoorde als hij langs de linkse kant de ronde deed .
Ben toen gestopt en gaan kijken in het test menu , en dit zei :
check switch 55 right jet .
Ben dit gaan doen , maar deze is dus volledig ok . Heb toen wat verder gezocht , en toen kreeg ik in de gaten dat er dus twee switchen niet werken , dus de rechter switch jet , en de achterste jet switch . De linkse switch werkt perfect . ( deze drie switchen zitten op de joust baan )
Voor de rest werkt alles perfect . Enkel deze twee switchen werken niet .
Het rare is , als je het spel speelt , en je neemt de bal vast , en je laat deze over de achterste switch rollen , dan gaat de flasher erboven aan , ook als de je bal over de rechter jet switch laat rollen , dan gaat de flasher erboven aan . En de linkse werkt helemaal perfect .
Iemand een idee waar ik moet gaan zoeken , want ik geraak er niet echt uit .
Grttzz
DF

PS Weet er soms iemand een goed internetshop waar ik deze switchen met diode kan kopen/bestellen ?
You don't need eyes to see , you need vision ....

Gameroom : Got LE
Searching for : ...................
Volgende aankoop : ......................
Gone but not forgotten : Totan - Medieval Madness - Scared Stiff - Got Le

Richard Baan
Real name: Richard Baan
Contacteer:

Re: Probleempje MM

Bericht door Richard Baan » 03 sep 2015, 07:22

Heb je dat getest in de switchtest?
Dan die switchen handmatig activeren, en ook met een snelle bal er overheen. Daar zit wel eens verschil tussen.
Don't take life so seriously... It's not permanent.

http://pinball.beautyvof.com/

Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets

DanielFortesque

Bericht door DanielFortesque » 03 sep 2015, 08:07

Met de hand indrukken of snelle bal geeft hetzelfde resultaat . De flasher boven de switch gaat even aan , maar de bal wordt niet geregistreerd en hij geeft niet het joust-geluid bij de achterste switch en de rechtse switch .
Wat me ook opvalt is dat de relais achteraan , die de bal van de joust doorlaat of tegenhoudt , niet meer geactiveerd wordt . Alles is normaal , de veren zijn allemaal goed .
Iemand raad ?
Grttzz
DF

flippers.be
Real name: AE
Contacteer:

Bericht door flippers.be » 03 sep 2015, 10:44

Met relais bedoel je de poortjes ?

In elk geval zitten in elke lane 2 switchen, een onderste en een helemaal bovenaan het speelveld.
Zowel links als rechts, in de switch matrix nrs 65 tem 68.
Alle 4 moeten in de switch test goed registreren met het juiste nummer.

Niet tijdens het spelen dus dat je zegt dat een flasher aan gaat wil dat zeggen dat je verkeerd test.
In de switch test gaan en als je de switch indrukt moet het juist nr en beschrijving op het display komen.
En zowel testen met de hand als met een bal snel te laten rollen, want een snelle bal duwt een switch minder diep in.

Flashers zullen maar op 1 van de switchen links/rechts reageren tijdens het spel, maar voor een loop te registreren moeten ze allemaal goed geactiveerd zijn.
Ik vermoed dat een van de bovenste switchen niet goed registreert en je nu enkel naar de onderste kijkt..

De bumpers en die gates test je in de solenoid test. Gaan ze daar wel goed dan ligt het allemaal omdat er een switch niet goed registreert.

Richard Baan
Real name: Richard Baan
Contacteer:

Bericht door Richard Baan » 03 sep 2015, 12:11

Misschien even de zekering controleren van de poortjes.
Don't take life so seriously... It's not permanent.

http://pinball.beautyvof.com/

Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets

DanielFortesque

Bericht door DanielFortesque » 03 sep 2015, 13:54

Nee nee , Aeneas heeft gelijk !!
Heb me wat verder verdiept na Aeneas zijn reactie , op het internet hoe de joust juist werkt , en inderdaad , er zijn 4 switches voor de joust in de lane . Deze moeten alle 4 na elkaar geactiveerd worden om joust registratie te hebben .
Dan de test van de switchen geopend en de 4 switchen handmatig getest , alles perfect .
Het rare was dus weldegelijk dat die handmatig perfect werkten in de test , maar tijdens het spel niet .... maar aansluitend nu dan Aeneas zijn raad opgevolgd en dus de switchtest met rollende bal gedaan , en inderdaad , toen gaven maar drie switchen door van de vier . Je moet wel rap zijn om en de bal te laten rollen en te kijken naar de dmd om te zien welke van de 4 switchen hij aangeeft ....
Maar , zo heb ik wel de defecte switch gevonden !!! Hij reageerde wel op de hand , maar niet op dus een snelle rollende bal ...
Ondertussen switch gekuist , en ... ook het hendeltje wat meer naar boven gebogen , want dat stond wel heel vlakjes moet ik zeggen , terug gemonteerd , en werkt weer perfect !! :D :D
Waarschijnlijk de veer , het hendeltje , wat de bal naar beneden drukt , drukte niet goed meer .
Thanks voor de raad !!! :clap: :clap: :clap:
Grttzz
DF

aamjanssen
Real name: Anthony

Bericht door aamjanssen » 05 sep 2015, 08:24

Dit kan slijtage in de switch zijn. Als deze pas reageert als je dat veertje bijna tot onder ingedrukt hebt, dan zal deze oplossingoplossing het niet jaren meer blijven doen denk ik. Bij de volgende keer best de switch vervangen.

Plaats reactie