Coil vraagje

Vragen en antwoorden over de technische kant van flippers
Plaats reactie
zwartepanter
Real name: Stefan Verhoelst

Coil vraagje

Bericht door zwartepanter » 11 aug 2016, 21:22

Ik had een nieuwe spoel in mijn Williams Black Knight geïnstalleerd met sleeve. De flipper komt zeer langzaam omhoog, eigenlijk amper na een paar keer het goed te doen. Dus eos afgesteld, flipperswitch gecheckt, alle drie de andere flippers doen het trouwens wel goed. Ook alle draden werden goed aangesloten.

Nu heb ik per ongeluk zo een klein spoeldraadje afgebroken :oops: , dus ik dacht even dat draadje te volgen en af te wikkelen op de spoel en terug te bevestigen. Nu, dat draadje stopt op de spoel, ik kan m.a.w. niks afwikkelen... :? . Wat nu? Mag ik een ander draadje van de spoel afwikkelen of mag dit helemaal niet?

HarrieD
Real name: Harrie D
Contacteer:

Re: Coil vraagje

Bericht door HarrieD » 12 aug 2016, 13:15

zwartepanter schreef:Ik had een nieuwe spoel in mijn Williams Black Knight geïnstalleerd met sleeve. De flipper komt zeer langzaam omhoog, eigenlijk amper na een paar keer het goed te doen. Dus eos afgesteld, flipperswitch gecheckt, alle drie de andere flippers doen het trouwens wel goed. Ook alle draden werden goed aangesloten.

Nu heb ik per ongeluk zo een klein spoeldraadje afgebroken :oops: , dus ik dacht even dat draadje te volgen en af te wikkelen op de spoel en terug te bevestigen. Nu, dat draadje stopt op de spoel, ik kan m.a.w. niks afwikkelen... :? . Wat nu? Mag ik een ander draadje van de spoel afwikkelen of mag dit helemaal niet?
Ik begrijp even niet wat je exact bedoelt. Je mag gewoon een winding minder op je spoel hebben dus de draad langer maken. Je moet dan wel de isolatielak even weghalen met een stukje schuurpapier of door lang verhitten op de plek waar je de draad weer terug gaat solderen. Als je de draad aan de verkeerde kant hebt kapot getrokken (dus aan de binnenkant van de windingen dan zal het lastig worden de draad te verlengen en zul je een nieuwe spoel moeten gaan kopen.
Mijn projecten: http://www.flippergast.nl

In de collectie: John Wick Pro, Jaws PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, Venom Pro, Whirlwind, Rollergames, Earthshaker, Taxi, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).

zwartepanter
Real name: Stefan Verhoelst

Re: Coil vraagje

Bericht door zwartepanter » 12 aug 2016, 17:12

Klopt, ik heb pech. Wordt een nieuwe spoel.

Plaats reactie