Zo, gisteren en vandaag meters gemaakt. Kleuren mengen, touchups, en de eerste 2 lagen clearcoat zijn een feit. Ik heb een combinatie vantechnieken gekozen: touchups op het "kale" speelveld. Daarna de eerste 2 lagen clearcoat. Hierna plak ik de insert decals, en daarna komen de rest van de lagen clearcoat. Dit zullen er nog 3 of 4 worden, daarna gaat de plank, of nog even naar de spuiter, of de kast in. De clearcoat is van trimetal, de techniek die William gebruikt. Met de roller dus. Ik moet zeggen dat het resultaat me echt 100% meevalt. Ik ben wat dat betreft erg kritisch en vind het werk van Pascal echt een referentiepunt. Van de andere kant is het een Tomcat kast, dus moet je een afweging maken tussen de techniek en de kosten die ermee gepaard gaan. Daarbuiten is dit mijn eerste project, dus eigenlijk een leerproject.
Het kleuren mengen ging me super goed af moet ik zeggen. Zoals Pascal in een andere thread al eens meldde zijn donkere kleuren dominant tov lichte kleuren. Ik zag dat goed bij het mengen van het verschoten wit: veel wit, 1(!) druppel zwart, en 3 druppels geel. De rest wast eigenlijk makkelijker.
Het resultaat van de clearcoat is dat de minieme kleurverschillen die je toch altijd wel hebt mooi wegvagen. Ik zal wat detailfoto's maken.
Al met al een tevreden mens die nu een corona gaat pakken.

Mijn projecten:
http://www.flippergast.nl
In de collectie: John Wick Pro, Jaws PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, Venom Pro, Whirlwind, Rollergames, Earthshaker, Taxi, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).