Coil-lamps lock on

Vragen en antwoorden over de technische kant van flippers
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mooseman
Berichten: 248
Lid geworden op: 25 feb 2017, 09:28
Real name: Marnix Goethals
Locatie: Belgium

Coil-lamps lock on

Bericht door Mooseman » 21 mar 2019, 21:15

Ik heb het volgende probleem:
Judge Dredd opgehaald en starte niet door en switches van coindoor werkte maar 1 van. Dus zoals gewoonlijk batterij uitlopen. 2 IC's vervangen net onder de batterij. LM339 en een ULM2803. IC voetjes en baantjes die was waren met draadje overbrugt. Batterij houder vervangen door Lithium knoop batterij. Kast start op en kan terug alles in menu aanpassen.
Nu heb ik volgende probleem: locked coils (minstens 2) en enkele locked-on lamps. Heb het power driver board eruit gehaald en ik meet alle transistors en alles ok. 2 coils die aangetrokken blijven zijn de Left popper (Q80) en Trip Drop Target (Q56). Als ik de TIP36C, TIP102 en de 2N4501 doormeet heb ik correcte waardes. Nu vraag ik mij af moet ik ze toch vervangen ook al meten die goed? Kan die herstelling van de CPU board dit veroorzaken (lijkt mij straf). Het enige dat nog tussen de databus zit is een flipflop 74LS374, misschien is deze slecht maar kan dit niet direct meten?
Tip zijn welkom ;-)
Cave material: Iron Maiden LE, MET Pro, TAF, GL, Congo, Old Chicago,SM (red),T2,FF
Left the MooseCave: DH, Cyclone, BSD,ACDC Luci VE,TZ, NGG,WW,ES,FH, F14,CTBL,LoTR,PoTC,JD, TFtC, BH,SS
Restaurations: FH, Cyclone, Grand Lizard, F14 Tomcat,TFTC,JD

Pinman
Berichten: 322
Lid geworden op: 16 aug 2011, 08:46
Real name: Yes

Re: Coil-lamps lock on

Bericht door Pinman » 22 mar 2019, 06:49

...
Laatst gewijzigd door Pinman op 02 apr 2021, 15:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Mooseman
Berichten: 248
Lid geworden op: 25 feb 2017, 09:28
Real name: Marnix Goethals
Locatie: Belgium

Re: Coil-lamps lock on

Bericht door Mooseman » 22 mar 2019, 20:09

Thx, flatkabel en eruit en geen locks niet meer. Was dus CpU board maar was de makkelijkste fix ooit, er was namelijk een stukje tin blijven haperen op een ander ic dan degenen die ik had vervangen. Even blazen en alles werkt! Bedankt voor de Tip.
Cave material: Iron Maiden LE, MET Pro, TAF, GL, Congo, Old Chicago,SM (red),T2,FF
Left the MooseCave: DH, Cyclone, BSD,ACDC Luci VE,TZ, NGG,WW,ES,FH, F14,CTBL,LoTR,PoTC,JD, TFtC, BH,SS
Restaurations: FH, Cyclone, Grand Lizard, F14 Tomcat,TFTC,JD

Pinman
Berichten: 322
Lid geworden op: 16 aug 2011, 08:46
Real name: Yes

Re: Coil-lamps lock on

Bericht door Pinman » 23 mar 2019, 17:09

...

Plaats reactie