Hi Han,
Ja, het oude bord is nog aanwezig, hij komt uit een Pinball Champ '82. De gebruikelijke batterij schade is hersteld en ik heb er een goldcap opgezet.
Toen ik het voor de eerste keer testte was het duidelijk dat het geheugen het niet meer deed en dat verscheidene uitgangen het ook niet meer deden. Dit heb ik ondertussen allemaal hersteld en getest met Leon's testprogramma.
Het phenomeen dat zich voordoet is dat als ik op de CPU kaart dip switch 4 op on zet (om de opties in te stellen) ik via de service switch van de flipper (links in de cabinet) een credit kan opzetten en dan een spel kan starten, maar met het vervelende alarm geluid.
Als ik dan dipswitch 4 op off zet wil de flipper niet opstarten
De EPROMS heb ik ook vervangen, zowel door 2764 als 2532 (Pinball Champ) en ik heb er zelfs al eens de EPROMS van de Devil Riders ingestoken.
Ik heb ondertussen alle IC's op de databus vervangen (zelfs de CPU vervangen met die uit een Devil Riders) maar dat heeft niet geholpen. Ik ga ook nog het reset circuit vervangen omdat ik een vermoeden heb dat daar iets zou kunnen fout gaan.
Ik gebruik voor mijn testen een externe 5V voeding van 2A, dus daar heb ik ook geen issues.
Ondertussen heb ik de CPU kaart van de Devil Riders in de Pinball Champ geduwd, maar met de afwerking van de Devil Riders in zicht is het dus tijd om de CPU kaart terug op te eisen...
Heb je enige denkpistes die ik zou kunnen volgen? Kijk anders ook eens op mijn site
http://pinball.teta.be, daar vind je meer informatie.
Groeten,
Teta